نویسنده: محمدجواد فرج الهی شنبه، 07 مرداد 1396
ساعت 17:32

راهنمای خرید هدست‌های میان رده

3.67 از 5

راهنمای خرید هدست گیمینگ میان رده

آیا تابحال در حین بازی های چند نفره برایتان پیش آمده است که یک نفر بدون آنکه متوجه آمدنش شوید، از پشت سر به شما چاقو بزند و شما خشمیگن شوید؟

ولی اگر صدای پای او را از پشت سرتان می شنیدید چه؟ آیا شرایط متفاوت تری رقم نمی خورد و احتمالا شما زنده می ماندید و شخص مقابل را زودتر می کشتید؟

آیا تابحال در حین تماشای فیلم های سینمایی صدای قدم زدن و یا باز شدن در ها را از جلو می شنوید اما متوجه می شوید که آن شخص از سمت راست صحنه وارد شده است.

آیا اسپیکر و یا هدفون شما به خوبی می تواند صدا ها را شبیه سازی و پخش کند؟

آیا تابحال هنگام گوش دادن به موسیقی، از صدای بم کمی که هدفون تان دارد ناراضی هستید؟

آیا هنگام بازی چند نفره، میکروفون تان دچار اشکال شده است و هر چه فریاد می زنید، صدایتان به صورت واضح به طرف مقابل نمی رسد؟

خب اگر جزو این دسته از افراد هستید و قصد خرید یک هدست را دارید و بودجه ی متوسطی را برای اینکار در نظر گرفته اید با ما همراه باشید تا در انتخاب یک هدست مناسب یاری تان کنیم.

حال سوال اصلی اینجاست؛ یک هدست خوب چه ویژگی هایی دارد؟ صدای خوب دارد؟ بنده ی مستحکمی و بادوامی دارد؟ به راحتی بروی گوش می نشیند؟ اتصالات زیادی دارد؟

Gaming headset

قبل از پاسخ به سوال، لازم است این نکته را ذکر کنم که شما ابتدا باید معیار های اصلی خود را برای انتخاب یک هدست مشخص کنید. مثلا برای تان دوام و استحکام بدنه محکم است و یا کیفیت صدای هدفون. خروجی هدفون برای تان مهم است یا کیفیت ضبط صدای میکروفون. چراکه در هدست های میان رده، هیچ هدستی کامل نیست و تمام خصوصیات و معیار ها را با هم ندارد. ممکن است یک هدفون کیفیت صدای خوبی داشته باشد اما جنس بدنه اش بسیار ضعیف و شکننده باشد. یک هدفون هم جنس و بدنه اش خوب باشد و هم صدای خوبی داشته باشد اما خروجی های آن بسیار کم باشد و تنها مناسب قشر خاصی باشد. در اینجا ما سعی داریم تا هدست ها را از لحاظ کارایی در گیمینگ بسنجیم و با استفاده از تست های معتبر، کیفیت صدای آن ها را رده بندی کنیم و شما با توجه به معیار های تان، مناسب ترین هدست را انتخاب کنید تا با مشکل مواجه نشوید.

ضمنا تا فراموش نکرده ام این نکته را هم عرض کنم که در هدست های میان رده، تقریبا تمامی مدل ها سیم دار بوده و اگر هدستی به صورت وایرلس باشد، این ویژگی را جداگانه عرض خواهم کرد.

خب حال به بررسی برند ها و مدل ها می پردازیم:

Logitech

Logitech

لاجیتک یکی از محبوب ترین برند های موجود در بازار ایران است. چراکه قیمت قطعات آن نسبت به سایر رقبایش پایین تر بوده و از کیفیت صدای نسبتا مناسبی برخوردار هستند. از طرفی دیگر دسترسی آسان به آن ها از جمله عواملی هستند که موجب محبوبیت این برند شده است.

اما این برند بر خلاف قیمت مناسب و کیفیت صدای خوبی که دارد، بدنه های ضعیفی برای هدست های خود قرار می دهد و قریب به اتفاق خریداران این هدست ها، پس ازمدتی هدست خود را شکسته اند. پس اگر می خواهید به سراغ لاجیتک بروید، حسابی هواستان را جمع کنید!

Logitech G230G230

این هدست یکی از ارزان ترین هدست های موجود در این لیست است. با قیمت حدود 200 هزار تومانی خود، هر کسی قادر به خرید آن خواهد بود. این هدست با بلندگو های 40 نانومتری کیفیت صدای نسبتا خوبی دارد با توجه به قیمت منصفانه ای که برای آن در نظر گرفته شده است. این هدست استریو بوده و متاسفانه ازعمق صدای کمی برخوردار بوده و در جهت یابی در میدان های نبرد به شما کمک چندانی نخواهد کرد. اما از طرف دیگر به دلیل داشتن یک جک 3.5 میلی متری به خوبی با هر دستگاهی سازگار است و برای استفاده در کنسول ها نیز مناسب است. اما همانطور که قبل تر گفته بودم این هدست نیز از کیفیت بدنه ی پایینی برخوردار است و پد ها و بدنه ی آسیب پذیری دارد.

Logitech G430

G430

یکی از رقبای قدرتمند حاضر در صحنه که با توجه به قیمتش یک انتخاب معقولانه است. این هدست حدود 350 هزار تومان در بازار ایران به فروش می رسد. بر خلاف برادر کوچکترش از صدای فراگیر 7.1 کاناله برخوردار است و به خوبی در جهت یابی در میدان های نبرد به شما کمک می کند. بدنه ی آن به گونه ای طراحی شده است که به راحتی بروی گوش و سر شما می نشیند. همچنین میکروفون نسبتا خوبی هم دارد. این هدست سیمی بوده و کلید های کنترل صدا نیز بروی سیم آن قرار داده شده است. اما ضعف اصلی این هدست کیفیت بسیار پایین صدای آن نسبت به قیمت آن است و همچنین تنها از پورت یو اس بی پشتیبانی می کند و مناسب استفاده در کنسول ها نیست.

Logitech G633

G633

این هدست مدل ارتقا یافته ی همان G430 است.بدنه ی آن تقویت شده است و ورودی آنالوگ نیز به آن اضافه شده است. پس برای کسانی که با کنسول ها کار می کنند نیز مناسب است. همچنین سیستم رنگدهی RGB نیز در این هدست گنجانده شده است که هر چند تاثیری در کارایی هدست ندارد اما می تواند جلوه ی زیبایی به هدست شما ببخشد. شما می توانید با استفاده از برنامه ی اختصاصی لاجتیک، تن صدا و رنگبندی آن را تغییر دهید. اما بر خلاف ارتقا های صورت گرفته در بدنه و ورودی های هدست، صدایی این هدست همچنان مانند برادر کوچکترش ضعیف است و در حد یک هدست میان رده نمی باشد. این هدست زیبا حدود 480 هزار تومان قیمت دارد.

Asus

Asus

شاید بتوان گفت در این لیست، زیباترین و شکیل ترین هدست ها متعلق به ایسوس هستند. آن ها درنگاه اول هر کسی را مجذوب خود خواهند کرد. این هدست های میان رده، همگی از کیفیت بدنه مناسبی برخوردارند و کیفیت صدای متوسطی هم دارند. همچنین از لحاظ ورودیها و اتصالات نیز هدست های ایسوس سنگ تمام گذاشته اند و تقریبا مناسب هر قشری هستند. این هدست ها تقریبا همه ی معیار های لازم یک هدست خوب را در حد متوسط دارند و می توانند تا حدودی نیاز شما را برطرف کنند. البته اگر انتظار یک صدای فراگیر 7 کاناله نداشته باشید!

Asus Strix2.0

Strix 2.0

این هدست 380 هزار تومانی، از سری استریکس بوده و طراحی آن از چشمان جغد الهام گرفته است. کیفیت بدنه ی خوبی دارد و ورودی های زیادی هم دارد و با کنسول ها نیز سازگار است. میکروفون آن نیز به خوبی اصوات را منتقل می کند. اما مشکل اصلی هدست در استریو بودن آن است در صورتی که در چنین رنج قیمتی هدست های 7 کاناله با قیمتی کمتر در دسترس هستند. همچنین مشکل دیگر این هدست، بیس بسیار کم آن است و نمی تواند صدای بم را به خوبی پخش کند.در واقع این هدست مناسب آهنگ گوش دادن نیست.

Asus ROG Orion Pro

Rog Orion Pro

این هدست علاوه بر کیفیت صدای نسبتا خوبی که دارد، از نظر طراحی بدنه نیز عالی بوده و دوام خوبی دارد. همچنین 7 کاناله بوده و با کنسول ها نیز سازگار است. این هدست می تواند رنج وسیعی از صدا ها را تولید کند و شما به راحتی می توانید صدا های زیر و بم را از آن بشنوید. ولی متاسفانه از آنجایی که از یک دانگل برای تولید صدای 7 کاناله استفاده می کند، این امر باعث شده است تا صدا ها ازعمق کافی برخوردار نباشند و حتی گاهی شما را در جهت یابی گمراه کنند! در واقع مدل استریوی این هدست ارزش خرید بیشتری دارد و قیمت آن حدود 350 هزار تومان است.

Asus Strix Pro

Strix Pro

مدل ارتقا یافته ی استریکس 2.0 است و متاسفانه برخلاف قیمت 450 هزار تومانی آن استریو می باشد. از لحاظ طراحی بدنه و دوام مانند برادر کوچکترش است اما کلید کنترل صدای آن تغییر کرده است و همچنین از لحاظ کیفیت صدا نیز در آن ارتقا هایی صورت گرفته است و صدای آن با وجود استریو بودن از عمق بیشتری نسبت به برادرش برخوردار است. البته نباید انتظار زیادی از آن داشته باشید. همچنین خروجی های آن به گونه ای است که با کنسول ها نیز سازگار است. متاسفانه این هدست از لحاظ اندازه بسیار بزرگ بوده و اصلا بروی سر شما براحتی قرار نمی گیرد و با تکان خوردنتان هدست شما نیزمدام جابجا خواهد شد.

Razer

Razer

بلاخره رسیدیم به گران قیمت ترین و معروف ترین برند هدست! بله همان برند محبوب ریزر. اما اشتباه نکنید بنده قصد تبلیغ این برند را ندارم بلکه برعکس میخواهم به شما بگویم هدست های میان رده ریزر بر خلاف قیمت بسیار بالایی که دارند کیفیت صدای ضعیفی دارند. البته شاید از این هدست ها استفاده کرده باشید و گمان کنید که کیفیت خوبی دارند اما متاسفانه این هدست ها صدای بم بسیار زیادی دارند و همین امر موجب شده است که نتوانند صدای های زیر را به درستی پخش کنند. همچنین کیفیت بدنه ی عموم آن ها پایین است و به راحتی می شکنند. از طرفی میکروفن های ضعیفی دارند و نمی توانند به خوبی صدا را ضبط کنند. پس اگر قصد خرید یک هدست ریزر را دارید یا بودجه تان را بیشتر کنید و مدل های رده بالای آن را خریداری کنید و یا از خیر آن بگذرید!

Razer Kraken Pro V2

Kraken Pro V2

این هدست حدود 370 هزار تومان قیمت دارد و راستش را بخواهید اصلا ارزشش را ندارد! نه طراحی بدنه ی خوب و با دوامی دارد و نه راحت است! به سادگی می شکند و در صورت استفاده بعد از مدتی بروی سرتان سنگینی می کند و باعث اذیتتان می شود. همچنین کیفییت صدای آن اصلا در حد یک هدست میان رده نیست و بسیار ضعیف تر از انتظاراتتان ظاهر خواهد شد. البته ضعف صدای آن نه درگوش دادن به موسیقی بلکه در حین بازی و شنیدن اصوات ریز مشخص خواهد شد.همچنین این هدست بر خلاف برادران بزرگ ترش استریو بوده و از صدای فراگیر پشتیبانی نمی کند. تنها مزیت این هدست، کیفیت نسبتا خوب میکروفون آن است که صدا ها را به خوبی ضبظ می کند. همچنین رابط آن جک 3.5 میلی متری است و با هر دستگاهی سازگار می باشد.

Razer Kraken 7.1 V2

Kraken 7.1 V2

این مدل 530 هزار تومان (ناقابل!) قیمت دارد و از صدای فراگیر 7 کاناله مجازی پشتیبانی می کند. همچنین داری سیستم رنگدهی RGB است و با استفاده از برنامه مخصوص ریزر، می توانید رنگ مورد علاقه خود را انتخاب کنید تا در مارک ریز تان به نمایش دربیایید. اما این مسائل، تنها نکات مثبت ریزر کراکن هستند. این هدست هم از بدنه ی ضعیف و کیفیت صدای بسیار بد برخوردار است و وزن بسیار سنگین آن باعث می شود تا هنگام کار با این هدست اصلا راحت نباشید. همچنین بر خلاف برادر کوچکترش، میکروفون آن نیز پسرفت کرده و کیفیت پایین تری نسبت به آن دارد! در کل باید گفت که این هدست تنها ظاهر زیبایی دارد و فقط برای فخرفروشی گزینه مناسبی است! همچنین تنها دارای رابط usb است و با هر دستگاهی سازگار نیست!

Razer ManO War 7.1

ManO War 7.1

حال می رسیم به هدست رده بالای ManO war! این هدست گزینه ای مناسب از برند ریزر است که ارزش خرید بالایی دارد. خصوصا اگر بتوانید کمی بودجه تان را بالا ببرید و مدل وایرلس آن را اختلاف قیمت 100 هزار تومان تهیه کنید. این هدست در واقع گران ترین مدل در این لیست است و به دنبال آن به طبع کیفیت صدای خوبی هم دارد.(بر خلاف سری کراکن!) این مدل 7.1 کاناله است و به خوبی در جهت یابی در میدان نبرد به شما کمک خواهد کرد. همچنین بیس آن به میزان مناسبی تنظیم شده است و اصلا گوش شما را نمی زند و از طرفی درپخش صدا های ریز به خوبی عمل می کند. همچنین بدنه ی با دوام و با کیفیتی دارد. میکروفون آن نیز بهترین میکروفون در لیست حاضر است و نسبت به سایر هدست ها، صدا را بسیار بهتر و واضح تر ضبط می کند. همچنین صدای آن بسیار بلند است و کسانی که صدای بلند دوست دارند، عاشق این هدست خواهند شد! این مدل از یک رابط 3.5 میلی متری استفاده می کند و با هر دستگاهی سازگار است. همچنین برای صدای 7 کاناله باید از دانگل مخصوص که در جعبه ی آن قرار دارد استفاده کنید.  شاید تنها نکته ی منفی این هدست را بتوان در وزن زیاد آن دانست و طراحی آن راحت نبوده و پس از مدتی گوش و سر شما را آزار خواهد داد. در آخر باید گفت که این هدست زیبا تقریبا 540 هزار تومان قیمت دارد و بدانید که مدل بی سیم آن ارزش این را دارد که بودجه تان را بیشتر کنید!

SteelSeries

SteelSeries

اگر قرار باشد راحت ترین و سبک ترین هدست های گیمینگ دنیا را انتخاب کنیم، قطعا تمامی مدل ها متعلق به استیل سریزخواهد بود! پس ازهمینجا بگویم که اگر در حال حاضر یک هدست خوب دارید اما از وزن زیاد آن شاکی هستید و بروی سرتان سنگینی می کند و باعث اذیت شما می شود، بهترین پیشنهاد برای شما هدست های استیل سریز هستند که حتی بعد از ساعت ها استفاده، اصلا آن را بروی گوش هایتان احساس نخواهید کرد چه برسد به اینکه احساس ناخشنودی و سنگینی کنید!

البته شاید بر خلاف دیگر برند ها، تا همین الآن اسم این برند را نشنیده بود و نمی دانستید که وجود خارجی دارد! ولی باید گفت که در رده ی هدست های میان رده، سری سایبریا از استیل سریز، حرف اول را می زند و در مقایسه با قیمتش، کیفیت صدای بسیار خوبی دارد.

SteelSeries Siberia 200

Siberia 200

سری سایبریا از مدل 800 گرفته تا 150، همگی تقریبا از یک مدل اسپیکر استفاده می کنند و تفاوت های آن در خروجی ها و اتصالات آن ها است و خب خوشبختانه تمامی مدل های این سری از کیفیت صدای بسیار خوبی برخوردارند و سایبریا 200 نیز از این قاعده مستثنی نیست. این هدست استریو است و از جک 3.5 میلیمتری برای اتصال استفاده می کند و به همین جهت با هر دستگاهی سازگار است. کیفیت بدنه ی خوبی و با دوامی دارد و همانطور که گفته شد، این هدست بسیار راحت و خستگی ناپذیر است و باعث اذیت شما نمی شود. پس اگر به دنبال یک هدست استریو برای گیمینگ و موسیقی و فیلم دیدن می گردید، سایبریا 200 با قیمت 270 هزار تومانی خود یک گزینه ی بسیار خوب است.

SteelSeries Siberia 350

Siberia 350

این هدست مدل ارتقای یافته ی سایبریا 200 است که علاوه بر ویژگی های گفته شده، از صدای 7 کاناله و فناوری DTS پشتیبانی می کند. این فناوری و بلندگو های قدرتمند این هدست به شما کمک می کند تا ریز ترین صدا ها را در میدان نبرد، فیلم ها و موسیقی ها بشنوید و از آن ها لذت ببرید. تکنولوژی صدای فراگیر آن بر خلاف برخی رقبایش به خوبی طراحی شده است و باعث افت کیفیت صدا نمی شود بلکه شما را در محیط غرق خواهد کرد و خیلی اوقات ممکن است صدای بازی یا فیلم را با صدای محیط اشتباه بگیرید و گمان کنید که کسی در پشت سر شما مشغول راه رفتن یا جابجا کردن چیزی است! همچنین این هدست از سیستم RGB پشتیبانی می کند و با استفاده از برنامه مخصوص استیل سریز می تواند سیستم رنگدهی آن را تغییر دهید و همچنین با استفاده از اکولایزر صدا را به دلخواه خود دربیاورید.  در مورد کیفیت بدنه و راحتی آن مانند برادر کوچیکترش، خوش ساخت و بسیار راحت است. اما مشکل اصلی این هدست آن است که تنها از پورت USB پشتیبانی می کند و به همین علت مناسب قشر کنسول باز و کسانی که می خواهند از هدست خود بروی تمام دستگاه ها استفاده کنند، نیست. از طرفی این هدست با وجود صدای خوبی که دارد، صدای بیس کمی دارد که البته با استفاده از اکولایزر و تنظیم صدا می توانید بیس آن را تا مقدار دلخواهتان تغییر دهید. در نهایت باید گفت که این هدست حدود 470 هزار تومان قیمت دارد و شاید گران به نظر برسد اما مطئمنا ارزشش را دارد.

Sony Gold Wireless

Sony GOLD Wireless Headset

مگر می شود لیستی بلند بالا از هدست های میان رده نوشت و هدست گولد سونی در میان آن ها نباشد؟ این هدست با قیمت 360 هزار تومانی در واقع بهترین انتخاب برای کنسول بازان است. پشتبانی از صدای 7.1 کاناله ( تنها دردستگاه های پلی استیشن) و همچنین اتصالات بی شمار از جمله USB و کابل 3.5 میلی متری تنها بخشی از ویژگی های خوب این هدست هستند.همچنین این مدل تنها هدست وایرلس در این لیست است که با توجه به امکاناتش اختلاف قیمت چند صد هزار تومانی نسبت به سایر مدل های وایرلس دارد. همچنین کیفیت صدای آن بسیار خوب است و شما می توانید صدای ریز ترین قدم ها و اصوات را بشنوید. همچنین صدای فراگیر آن  در جهت یابی در میدان نبرد به شما کمک خواهد کرد. از طرفی سونی برای تعدادی زیادی از بازی های پلی استیشن اپدیتی مخصوص برای هدست های گلد تدارک دیده است که جزییات صدا ها را برای شما دوچندان خواهد کرد. با توجه به ویژگی های گفته شده این هدست انتخاب اول و آخر هرکنسول باز خواهد بود و البته قشر پیسی گیمر نیزمی توانند از ویژگی های خوب این هدست به جز صدای فراگیر استفاده کنند. البته تمام این ها بخش پر لیوان است و وقتش است که نکات  منفی این هدست را هم بگوییم! ایند هدست هر چقدر صدای خوب و بی نقص و اتصالات زیادی داشته باشد اما از نظر بدنه بسیار ضعیف طراحی شده است. نه تنها جنس بدنه ی آن ضعیف است بلکه طراحی آن بگونه ای است که به سر شما فشار شدیدی وارد خواهد کرد و بسیاری ازکاربران از سر درد ناشی از استفاده از این هدست ها گلایه کرده اند. بنابراین اگر به راحتی هدست حساس هستید و از آن برای مدت طولانی استفاده می کنید این هدست اصلا مناسب شما نخواهد بود. همچنین جنس بدنه ی آن به قدری ضعیف است که می توان گفت یکی از ضعیف ترین و شکننده ترین هدست های این لیست است و هنگام استفاده از آن باید شدیدا مراقب باشید!

برچسب‌ها
  • Registered
    آفلاین
    عضویت: شهریور 1394
    نظرها: 102
    تشکر: 152
    تشکرشده: 117
    پروفایل psn: Ali_JP_N
    رتبه لیدربرد psn: 108
    کنسول‌های بازی:

    بسیار عالی... اتفاقا چند وقتی هست دنبال یک هدست سبک و راحت می گردم... شاید انتخاب استیل سیریز بد نباشه?!?

    ‏JaFa_th از این نوشته تشکر کرده است.
  • Registered
    آفلاین
    عضویت: ارديبهشت 1396
    نظرها: 48
    تشکر: 72
    تشکرشده: 51
    کنسول‌های بازی:
    در پاسخ به: ali_jp_n
    بسیار عالی... اتفاقا چند وقتی هست دنبال یک هدست سبک و راحت می گردم... شاید انتخاب استیل سیریز بد نباشه?!?

    بله استیل سریز انتخاب خوبیه. البته مدل سایبریا 200 مناسب کنسول و کامپیوتر هاست ولی سایبریا 350 فقط مناسب کامپیوتره( به دلیل پورت یو اس بیی که داره)

    ‏ali_jp_n از این نوشته تشکر کرده است.
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.