نویسنده: قاسم ممتاز جمعه، 17 ارديبهشت 1395
ساعت 14:14

تصمیم بحث بر انگیز Epic Games برای تولیدات آینده !

5 از 5

اگر از جمله طرفداران بازی های سبک اکشن سوم شخص هستید مطمئنا نام Unreal Tournoment یا Gears of War را شنیده اید و احتمالا آنها را تجربه نموده اید . عناوین بزرگی که میلیون ها مخاطب در مناطق مختلف جغرافیائی بواسطه ی آنها با یکدیگر ارتباط برقرار کرده ، در مبارزات بر علیه و یا در رکاب هم شرکت کرده و لذت برده یا خشمگین و عصبانی شده اند . عناوین بزرگی که مطمئنا سالها در ذهن گیمر ها باقی خواهند ماند . حالا خالق این عناوین اعلام نموده است که دیگر قصد ندارد بر روی بازی های تک نفره کار کند و قصد دارد تا تولیدات آینده ی خود را معطوف بازی های رایگان آنلاین با پرداخت های درون برنامه ای نماید . این تصمیم گیری که توسط مدیر ارشد این شرکت Tim Sweeney اعلام شد یک دلیل اصلی دارد . به گفته ی Tim Sweeney :
" ما بعد از ساخت Gears of War : Judgement که بودجه ی هنگفتی نیاز داشت به این نتیجه رسیدیم که ساخت عناوینی به این سبک همواره نیازمند یافتن یک ناشر قدرتمند برای عرضه و تبلیغات است . علاوه بر اینکه بودجه ی بسیار زیادی برای تولیدات اینچنینی نیاز است و اگر با موفقیت روبرو نشود ضربه ی سختی به تولید کننده وارد خواهد شد از اینرو تغییر در سیاست گذاری های شرکت اجتناب ناپذیر بود . بازی های Free to Play  در بستر اینترنت در اختیار کاربران قرار میگیرند و نیازی به ناشر برای توزیع نخواهند داشت و از طرفی بواسطه ی بودجه ی بسیار کمتری که برای تولید آنها نیاز است میتوان هزینه ی معقولی را برای تبلیغات بازی صرف نمود که در نهایت بازگشت سرمایه ی مطمئن تر و موفقیت بیشتری خواهد داشت. از این رو ما بجای تمرکز بر روی یک کنسولی خاص به ساخت بازی های مولتی پلتفرم به سبک بازی سازان مستقل روی خواهیم آورد. در حال حاضر بازی های ارزشمندی را مشاهده می کنید که با همین سیاست ساخته و عرضه شده اند که بسیار موفق عمل نموده اند . "
اظهار نظر های Tim Sweeney تنها بخشی از روند جدیدی است که Epic Games در پیش خواهد گرفت . میدانیم که بخشی از این کمپانی بر روی عناوین مولتی پلیر کار خواهند کرد و بخشی دیگر بر روی عناوین کوچکتر به سبک بازی های سازندگان مستقل فعالیت خواهند نمود . علاوه بر این میدانیم که تیمی از بازی سازان  Epic Games در حال کار بر روی Unreal Engine VR هستند که آن هم ممکن است به ساخت عناوینی برای این تکنولوژی نو ظهور بیانجامد . به هر حال تنها چیزی که احتمالی نزدیک به یقین دارد عدم ساخت عنوانی جدید به سبک Gears of War توسط Epic Games است . عنوانی که باعث شد Epic تبدیل به یکی از محبوبترین توسعه دهندگان در صنعت بازی های رایانه ای مبدل گردد .

لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.