نویسنده: FariD یکشنبه، 30 خرداد 1395
ساعت 09:45

گزارش: PS4 Neo امسال عرضه می شود مطلب ویژه

5 از 5

طبق یک گزارش جدید، کنسول PS4 قدرتمندتر سونی موسوم به PS4 Neo پیش از پایان سال 2016 عرضه می گردد. این به معنای آن است که این کنسول زودتر از پروژه Scorpio شرکت مایکروسافت پایش به ویترین مغازه ها باز خواهد شد.

منابع متعددی این اطلاعات را به آقای Richard Leadbetter از نشریه Eurogamer اعلام کرده اند. طبق این گزارش:

«اگر این اطلاعات واقعیت داشته باشد، مشاهده این که توسعه دهنده ها چطور از منابع این کنسول استفاده خواهند کرد و این که آیا 4K در مرکز توجه این کنسول است یا نه جالب خواهد بود. به همین نسبت می توانیم مطمئن باشیم که مایکروسافت به همان اندازه که خود را آماده عرضه کنسول نسل بعدی می کند، این اخبار را دنبال می نماید.»

شایان ذکر است که آقای Andrew House از کمپانی سونی دقیقاً یک روز پیش از E3 2016 وجود کنسول Neo را تایید کرد. در همان زمان هم خاطرنشان کرد که این کنسول در E3 مورد بحث و بررسی قرار نخواهد گرفت. اما مایکروسافت به نوبه خود طی کنفرانسی که در E3 داشت از پروژه اسکورپیو پرده برداری کرد، سیستمی که به توصیف این شرکت «قدرتمندترین کنسول ساخته شده تاکنون» می باشد.

اسکورپیو که دارای عملکرد 6 ترافلاپ (6 تریلیون عملیات در ثانیه) است، قرار است در تعطیلات 2017 عرضه شود. هنوز هیچ قیمت گذاری رسمی برای Neo یا Scorpio اعلام نشده است. چیزی که برای هر دو کنسول تایید شده این است که بازی هایی که امروز بر روی PS4 و X1 کار می کنند، در سیستم های جدید نیز مورد پشتیبانی خواهند بود.

اگر Neo واقعاً امسال عرضه شود، احتمال دارد که عرصه معرفی رسمی آن شامل Gamescom یا Tokyo Game Show یا Paris Games Week باشد. شاید هم سونی میزبانی رویداد خاصی را برای رونمایی و معرفی این کنسول به عهده بگیرد، همانند کاری که برای PS4 انجام داد.

FariD | اخبار | 19/06/2016
برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.