نویسنده: FariD چهارشنبه، 13 مرداد 1395
ساعت 13:27

صحبت های EA درمورد PS Neo و پروژه Scorpio

5 از 5

در جریان کنفرانس گزارش بیلان مالی فصلی کمپانی EA، آقای اندرو ویلسون مدیر ارشد اجرایی این شرکت نظرات خود را درباره کنسول مورد انتظار سونی موسوم به PS Neo و کنسول بعدی مایکروسافت با نام رمز Project Scorpio ابراز کرد:

«در سطح خرد، نسبت به آنچه که سونی و مایکروسافت اعلام کرده اند هیجان زده هستیم. اما واقعیت برای ما این است که، در یک دنیای شبکه ای، نقدینگی بازیکنان اهمیت بسزایی دارد. چیزی که طی 15-10 سال گذشته در مورد گیمرهای PC دیده ایم این است که جامعه آن ها به همواره به رشد خود ادامه داده است. این رشد هم در جهانی رخ داده است که چرخه بازیابی سخت افزاری از چرخه بازیابی نرم افزاری جدا شده است و این به معنای آن است که صرف نظر از نوع دستگاهی که در یک پنجره زمانی 7 تا 10 ساله در اختیار دارید، می توانید با یک جامعه جهانی بسیار بزرگتر به انجام بازی بپردازید.»

وی ادامه داد: «چیزی که اکنون در این بازیابی میان چرخه ای مشاهده می کنیم این است که این اتفاق قرار است فقط سایز و میزان درگیری داخل جامعه بازیکنان را بهبود بخشد. ما به عنوان یک ناشر، در جایگاه بسیار قوی ای قرار داریم. ما گهگاه بازی هایی را برای پلتفرم های مختلف، کنسول های گوناگون و برای معماری های مقیاس پذیر نظیر PC ساخته ایم.»

«لذا این که بتوانیم تجربه ای را ایجاد کنیم که قابل مقیاس دهی در طیف کاملی از کنسول ها باشد، چه در فاز اول، چه فاز دوم و چه فاز سوم زمانی، چیزی نیست که نسبت به آن غریبه باشیم یا با شنیدن خبری در مورد آن خیلی شگفت زده شویم؛ چرا که مجدداً بر این باورم که قدرت لازم را در این شبکه در اختیار داریم و در حوزه هایی که به تجارب مقیاس پذیری که ارتباط بازیکنان را حفظ کند نیاز باشد، توانمندی لازم را داریم.»

«بنابراین اینطور فکر می کنیم که این اتفاق برای صنعت خیلی بزرگ و مهم است. اگر به نقطه ای برسیم که در آن فقط آپگریدهای سخت افزاری و نرم افزاری ثابتی وجود داشته باشد، به طور قطع به یقین چرخه کنسولی تقریباً به یک سطح بی کران خواهد رسید. اما ما می توانیم با مقیاس دهی به بازی های خود، جامعه بازیکنان خود را همواره باهم و در کنار هم نگه داریم».

شرایطی که آقای ویلسون ترسیم می کند قطعاً جذاب است. حال این چرخه کنسولی چه شرایط را بهتر کند چه بدتر، باید منتظر ماند و دید سونی و مایکروسافت این حرکت را در فاز اول متوقف خواهند کرد یا هرچه پیش برویم به آپدیت کردن سخت افزارهای خود به صورت «تقریباً بی کران» ادامه خواهند داد.

FariD | اخبار | 03/08/2016
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.