نویسنده: FariD سه شنبه، 01 تیر 1395
ساعت 09:57

بدبینی موسس Valve به انحصاری های واقعیت مجازی

0 از 5

اخیرا یکی از کاربران Reddit به نام Elpollodiablo187 با ارسال یک ایمیل به آقای Gabe Newell موسس کمپانی Valve از او سوال کرد که آیا شرکت Valve هیچوقت به فکر کسب یک بازی انحصاری برای دستگاه واقعیت مجازی HTC Vive بوده است یا نه و در جواب، متن زیر را دریافت کرد:

«ما فکر نمی کنیم که بازی های انحصاری ایده خوبی چه برای مشتریان و چه برای توسعه دهندگان باشد. مسئله جداگانه ای هم به اسم ریسک وجود دارد. در مورد هر پروژه مفروض، شما مجبورید که درباره مقدار ریسکی که حاضرید بپذیرید فکر کنید. همانطور که می دانید ریسک های مختلف زیادی وجود دارد: ریسک مالی، ریسک طراحی، ریسک برنامه ریزی زمانی، ریسک سازمانی، ریسک IP و غیره. مقدار زیادی از کار هیجان انگیز واقعیت مجازی توسط توسعه دهنده های جدید در حال انجام است. این خودش یک ریسک سه گانه بزرگ است: یک توسعه دهنده جدید، مکانیک های بازی جدیدی را برای یک پلتفرم جدید خلق می کند. اگر ریسک مالی را جذب کنیم در موقعیت بسیار بهتری خواهیم بود تا این که یک توسعه دهنده جدید VR را به خدمت بگیریم، لذا حاضریم با گذاشتن بودجه توسعه در اختیار توسعه دهنده ها، این ریسک را از بین ببریم (این بودجه در اصل به صورت درآمد حاصل از پیش پرداخت در Steam تامین می شود). با این وجود هیچ رشته ای متصل به این وجوه نیست و توسعه دهنده ها می توانند بازی ها را برای Rift یا PS VR یا هرچیز دیگری که توسعه دهنده فکر کند هدف صحیحی برای سیستم های واقعیت مجازی است توسعه دهند. امید ما این است که با تامین بودجه برای توسعه دهنده ها بتوانیم کاری کنیم که آن ها با احتمال و رغبت کمتری معاملاتی را بپذیرند که به موجب آن ها ملزم به خلق بازی های انحصاری باشند. متوجه منظورم می شوید؟»

این دیدگاه در این بازار خیلی منحصر به فرد است، زیرا هر دو کنسول Oculus و سونی انحصاری های زیادی دارند، من جمله Lucky's Tale برای Oculus و Batman Arkham VR برای پلی استیشن.

گفتنی است سیستم واقعیت مجازی کمپانی والو با نام HTC Vive در حال حاضر موجود است و طی 2 تا 3 روز کاری آتی منتشر خواهد شد.

FariD | اخبار | 21/06/2016
برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.