چیز زیادی تا انتشار PS4 Pro نمانده و این کنسول قرار است به صورت رسمی در تاریخ 20 آبان منتشر شود. حال هرچه بیشتر به موعد انتشار این کنسول نزدیک می شویم، اخبار و اطلاعات بیشتری از کمپانی سرگرمی های تعاملی سونی به بیرون درز می کند. در تازه ترین خبر، آقای مارک سرنی معمار سیستمی این شرکت با وبسایت ژاپنی AV Watch در مورد این کنسول بیشتر صحبت کرده است.
آقای سرنی خاطرنشان کرد که هدف آن ها این است که کاری که لازم باشد توسعه دهندگان برای فراهم کردن پشتیبانی از PS4 Pro برای یک بازی انجام دهند بیش از یک درصد کل نفر ساعت های صرف شده برای توسعه کامل یک بازی بیشتر نباشد.
سرنی همچنین توضیح داد که افزایش عملکرد و کارایی نیازی به افزایش قابل توجه اندازه کنسول نداشت. کنسول PS4 Pro در واقع 19 درصد از مدل CUH-1200 کنسول معمولی PS4 که پارسال منتشر شد بزرگتر می باشد.
در نهایت او این موضوع را ذکر کرد که برآورد شخصی اش این است که رندر کردن کیفیت 4K محلی بر روی صفحه نمایش به توان محاسباتی دست کم 8 ترافلاپسی نیاز دارد و این چیزی نیست که بتوان امسال با قیمتی معقول به آن دست پیدا کرد. به بیان بهتر، کاربران قادر خواهند بود که در یک نگاه اجمالی، تفاوت بین بازی های اجراشده با PS4 معمولی و نسخه ارتقایافته PS4 Pro را تشخیص دهند و متوجه تمایز آن ها شوند.
نظرات (2)