Scorpio قدرتمندتر از قبل!
مهندسین تیم طراحی و توسعه ی مایکروسافت توانسته اند با بهینه سازی های سیستم عامل Project Scorpio، میزان حافظه ی RAM مصرفی برای سیستم عامل این دستگاه را از 4 گیگابایت به 3 گیگابایت کاهش دهند که از این طریق با وجودی که در مقدار حافظه ی 12 گیگابایتی Project Scorpio تغییری ایجاد نشده است، 1 گیگابایت RAM بیشتر را در اختیار توسعه دهندگان بازی ها قرار می دهند تا بتوانند بازی های بهتر و بهینه تری نسبت به قبل طراحی و عرضه کنند.( مشخصات سخت افزاری Xbox Scorpio اعلام شد )
با این حساب سازندگان به 9 گیگابایت حافظه ی RAM برای توسعه ی بازی های خود دسترسی دارند که مقدار قابل توجه ی خواهد بود. ( فقط برای مثال باید اعلام کنم که PS3 بطور کلی از 512 مگابایت حافظه ی RAM استفاده می کرد ) به این ترتیب وجود این حافظه ی بیشتر ّا تبدیل شدن به فضای Cache ( کش )، کمک می کند تا بازی های قدیمی تر و حتی بازی هائی که بروز رسانی خاصی برای Project Scorpio دریافت نکرده اند هم سریعتر و روانتر بر روی این کنسول اجرا شوند.
مطمئنا یکی از مورد انتظارترین اتفاقات E3 2017 نمایش اولیه و اعلام قیمت کنسول میان نسل و 4k مایکروسافت یعنی Project Scorpio است که قطعا در شرایطی که مایکروسافت عناوین انحصاری ویژه ای برای نمایش ندارد، بخش مهمی از کنفرانس این کمپانی را بخود اختصاص خواهد داد. همانطور که قبلا هم گفتیم، کنفرانس مایکروسافت در E3 2017 در تاریخ دوشنبه 22 خرداد ماه و در ساعت 1.30 دقیقه ی بامداد برگزار میشود.
نظرات