نویسنده: قاسم ممتاز دوشنبه، 22 خرداد 1396
ساعت 03:58

قیمت و تاریخ عرضه Xbox One X کنسول 4K مایکروسافت

4.4 از 5

قیمت، تاریخ عرضه و ظاهر Xbox One X یا همان Project Scorpio مشخص شد

کنفرانس E3 2017 مایکروسافت هم برگزار شد تا بالاخره از کنسول 4k این کمپانی پرده برداری شود. Xbox One X که قبل‌تر با نام Project Scorpio آن را می‌شناختیم، از نظر طراحی ظاهری، شباهت بسیار زیادی به Xbox One S دارد به گونه ای که ممکن است برای افرادی که در گذشته Xbox One S را ندیده اند و از سفید رنگ بودن آن مطلع نیستند، تفاوت قائل شدن بین Xbox One X و همینطور Xbox One S کار دشواری باشد.

Xbox One X همانطور که مایکروسافت هم قبلا به آن اشاره کرده بود یک کنسول پرمیوم، برای کاربرانی است که به بهبود کیفیت بازی هائی که تجربه می کنند اهمیت می دهند.

اگر در زمان عرضه ی Xbox 360 بخاطر داشته باشید، مایکروسافت نسخه ویژه ای از این کنسول را با نام Elite و با برخی ویژگی های بهینه شده از قبیل هارد 120 گیگ با رنگ مشکی عرضه می‌کرد. اتفاقی که رد پای آن در Xbox One X هم به چشم می‌خورد.

Xbox One X یک کنسول مشکی رنگ است و اولین کنسول بازی بحساب می‌آید که از سیستم خنک کننده ی مایع برای کنترل دمای پردازنده ی مرکزی استفاده می‌کند. اجرای بازی ها با رزولوشن تصویر 4K ، قابلیت HDR ، دوازده ( 12 ) گیگابایت حافظه ی RAM که 9 گیگابایت آن در اختیار بازی‌سازان قرار گرفته است و پهنای باند 326 گیگابایت بر ثانیه ای این کنسول، Xbox One X را به قدرتمندترین کنسول بازی حال حاضر تبدیل کرده است.

از طرفی قدرتمند شدن Xbox One الزاما افزایش حجم را در پی نداشته به گونه ای که Xbox One X کوچکتر از Xbox One S و به عبارتی کوچکترین نمونه از کنسول Xbox One می‌باشد. این دستگاه دوست‌داشتنی علاوه بر اجرای بازی های 4K از یک بلوری درایو 4K هم بهره مند است که قابلیت اجرای فیلم های بلوری 4K را هم به Xbox One X می‌دهد. قابلیتی که سونی در Ps4 Pro با این ادعا که با وجود سرویس های استریم فیلم 4K نیازی به این درایو بلوری 4K احساس نمی‌شود از آن چشم پوشی کرده بود. Xbox One X قرار است در تاریخ 7 نوامبر 2017 برابر با 16 آبان ماه 96 به قیمت 499 دلار روانه ی بازار شود.

ویدیو نمایش Xbox One X در E3 2017 را تماشا کنید

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.