نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع پنج شنبه، 15 شهریور 1397
ساعت 08:00

Xbox One X روند تکاملی صحیح برای ورود به نسل بعد است

0 از 5

به تازگی کارگردان بازی موردانتظار Dakar 18 پیرامون احتمال عرضه بازی برای سوییچ و نسل بعدی کنسول‌ها صحبت کرده است.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ کنسول قدرتمند Xbox One X، حتی از دوره پیش از معرفی خود نیز به عنوان بهترین محل برای ساخت و تجربه بازی‌های ویدیویی معرفی می‌شد. این کنسول پس از عرضه نیز چنین تعاریفی را بیش از پیش تثبیت کرد و در فواصل مختلف، توسعه‌دهندگان گیم آن را به خاطر قدرت و توانایی بالایی که دارد ستوده‌اند. یکی از جدیدترین اظهارنظرها پیرامون این کنسول و البته نسل بعدی کنسول‌ها، توسط BigMoon Entertainment و کارگردان بازی موردانتظار شبیه‌ساز رالی Dakar 18 بیان شده است.

گزارش اخیر براساس مصاحبه Paulo Gomes از BigMoon Entertainment و در پاسخ به سوالی در همین زمینه منتشر شده است. گومز پیرامون این پلتفرم گفته که «Xbox One X روند صحیح تکامل [در کنسول‌ها] برای ورود به نسل بعدی است.» به گفته او، این پلتفرم به او و تیمش اجازه می‌دهد تا یک شبیه‌سازی بهتر و معتبرتری را از رالی داکار بسازند. او در این زمینه گفت:

Xbox One X روند صحیح تکامل برای ورود به نسل بعدی کنسول‌ها است. این راه درستش است، پس به همین خاطر ما می‌توانیم روی یک تجربه واقع‌گرایانه‌تری از یک شبیه‌سازی رالی Dakar کار کنیم. با این حال ما باید این را هم در نظر بگیریم که بازار و طرفداران چه واکنشی نشان می‌دهند. منظورم این است که باید مشخص شود آن‌ها بیشتر مایل به بازی در یک سیستم قدرتمند مثل ایکس‌باکس وان ایکس هستند و یا برای مثال پلتفرم‌هایی نظیر نینتندو سوییچ را بیشتر ترجیح می‌دهند. البته باید بگویم که ما در مورد این دسته از کنسول‌ها بسیار تمایل داریم بیشتر فعال باشیم و [سوییچ] را نیز امتحان کنیم. از طرف دیگر هم اگر ما ببینیم که کاربران زیادی را از این از کنسول‌ها نخواهیم داشت، آن زمان باید روی سرمایه‌گذاری‌های خودمان تغییراتی اعمال کنیم.

پیرامون صحبت‌های اخیر Gomes، او تنها توسعه‌دهنده بازی نیست که توانایی بالای کنسول وان ایکس را برای ساخت عناوین بهتر و واقع‌گرایانه‌تر ستوده است. این کنسول از نظر مقایسه، قدرتی به مراتب بالاتر از کنسول Xbox One اولیه دارد و مسیر تکاملی بزرگی را طی کرده است. به نظر می‌رسد همین سطح از افزایش قدرت و روند تکاملی، توسط گومز برای نسل بعد مورد توجه قرار دارد.

گومز همچنین از تمایل تیم توسعه برای ساخت بازی برای سوییچ نیز گفته است؛ در ای زمینه، بازی Dakar 18 پیش از این و در گزارش‌های اخیر نشان داده که یک بازی شبیه‌ساز رالی بسیار جاه‌طلبانه است (با نقشه‌ای بسیار وسیع و بیش از ۲۰٫۰۰۰ کیلیومتر مربع) و با این مشخصات، به نظر می‌رسد که ساخت آن برای کنسولی نظیر نینتندو سوییچ سخت باشد. این بازی، قرار است تا چند روز دیگر و در روز ۱۱ سپتامبر (۲۰ شهریور) برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و PC عرضه شود.

 
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.