نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع پنج شنبه، 15 شهریور 1397
ساعت 09:00

FIFA 18 تاکنون بیش از ۲۴ میلیون نسخه فروخته است

0 از 5

الکترونیک آرتز به تازگی آمارهای تازه‌ای را از بازی‌های مختلف سری FIFA منتشر کرده است.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ کمپانی الکترونیک آرتز به تازگی آمارهای جدید فروش کلی بازی «فیفا 18» را از زمان معرفی این بازی در سپتامبر سال گذشته تاکنون منتشر کرده است. براساس این گزارش، مشخص می‌شود که EA تاکنون بیشتر از ۲۴ میلیون نسخه از بازی FIFA 18 را فروخته است. این بازی به یک سال زمان برای رسیدن به این آمار نیاز داشته، و نشان می‌دهد که بازی به شکل میانگین هر ماه حداقل «دو میلیون نسخه» فروش داشته است؛ میانگین آماری بسیار خیره‌کننده که توسط بسیاری از بازی‌های دیگر، حتی در کل دوره عمرشان هم به آن دست پیدا نمی‌کنند.

با در نظر گرفتن این میزان فروش، می‌توان گفت که این سری در این سال‌های اخیر تا چه حد برای EA دارای اهمیت بوده است. همچنین پیرامون فیفا ۱۸، نکته بسیار مهمی که وجود دارد این بوده که این بازی در سال برگزاری رویداد بزرگ «جام جهانی ۲۰۱۸» عرضه شد و تب فوتبال، طبیعتا بیش از همیشه تاثیرگذار بوده است. به علاوه، EA Sports در یک نوآوری جالب اقدام به انتشار آپدیت رایگان از نوع Game Expansion برای این بازی کرد و ماد مخصوص جام جهانی ۲۰۱۸ را در کوران برگزاری همین رقابت‌ها عرضه نمود. با توجه به ماهیت رایگان آپدیت و جزئیات بالای ماد شبیه‌سازی جام جهانی اخیر فوتبال، انتظار می‌رود که تاثیر بزرگی در آمار فروش اعلام شده اخیر داشته باشد.

با توجه به آمار اخیر ۲۴ میلیون نسخه‌ای فیفا ۱۸، حالا می‌توان گفت که EA از سری بازی‌های FIFA تاکنون «بیش از ۲۶۰ میلیون نسخه» به فروش رسانده است. با در نظر گرفتن این حقیقت، می‌توان سری FIFA را «پر فروش‌ترین بازی ورزشی تاریخ» دانست.

پیرامون موفقیت‌های دیگر سری فیفا، اگر کمی از فیفا ۱۸ فاصله بگیریم، EA در همین گزارش اعلام کرده که بازی FIFA Mobile نیز آمار دانلود بسیار خیره‌کننده «۱۹۳ میلیون دانلود» را ثبت کرده است. به علاوه بازی انحصاری آسیا FIFA Online 2 و 3 نیز تاکنون بیش از ۱۱۵ میلیون بازیکن آنلاین ثبت‌نام کرده داشته‌اند. به هر ترتیب، همه این اعداد نجومی به خوبی نشان می‌دهند که چرا هنوز هم سری FIFA، با ارزش‌ترین دارایی کمپانی الکترونیک آرتز است.

بازی فیفا ۱۸ هم‌اکنون برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن ۳ و ۴، ایکس‌باکس 360 و وان، نینتندو سوییچ و PC در دسترس قرار دارد. بازی FIFA 19 نیز قرار است در روز ۲۸ سپتامبر (۶ مهر) برای همین پلتفرم‌ها عرضه شود.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.