نویسنده: farid._.mmz شنبه، 27 خرداد 1396
ساعت 01:51

تحلیل گیم پلی بازی Spider-Man پخش شده در E3 2017

4.4 از 5

تحلیل گیم پلی بازی The Spider-Man پخش شده در کنفرانس سونی در E3 2017

چشم نواز... بازی جدید مرد عنکبوتی-The Spider-Man را می‌توان چشم نواز توصیف کرد!

The Spider-Man، بازی ای که سال گذشته در E3 2016 معرفی شد و از آن موقع بر سر زبان ها افتاد و شک و نگرانی هایی در دل هواداران سرسخت این شخصیت کمیک بوکی ایجاد کرد (E3 2016 : تریلر معرفی بازی Spider-Man عنوان انحصاری PS4)، تا اینکه با آمدن تریلر-گیم پلی جدید این بازی تا حدود زیادی این نگرانی‌ها بر طرف شد. می‌خواهیم چند کلامی راجع به این تریلر صحبت کنیم:

دانلود در: E3 2017 | تریلر و گیم پلی Marvels Spider-Man

یکی از مهم ترین ارکان هر بازی (و شاید حتی مهم ترین) داستان آن است. با توجه به تاریخچه غنی ای که مرد عنکبوتی در دنیای کمیک دارد، انتظار می رود که از این لحاظ با نقصی مواجه نشویم چون آنقدر آرک ( ark ) ها و داستان های جذاب وجود داشته که دست نویسندگان بازی را باز گذاشته باشد.

در ابتدای تریلر گروه شیاطین-demons را می‌بینیم که در حال تصاحب برج فیسک-fisk هستند و پیتر برای فهمیدن نام رهبر آنها مجبور می‌شود با صاحب برج یعنی ویلسون فیسک-wilson fisk ( یکی از دشمنان مشترک مرد عنکبوتی و بی باک-daredevil ) همکاری کند. (طرفداران سریال حتما ویلسون فیسک را از سریال بی باک به خاطر دارند) بعد از درگیر شدن با نیروهای Demons و  کمی زد و خورد، Spider-Man می‌فهمد که سردسته‌ی شیاطین، کسی نیست جز مستر نگاتیو-mr.Negative. بعد از اولین رویاروئی و البته کمی درگیری، پیتر مجبور می‌شود در طول شهر او را دنبال کند. البته غیر از این دو نفر در طول شهر ما تابلویی را می‌بینیم که جمله ی "به نورمن آزبورن رای بدهید" روی آن نوشته شده است. پس گرین گابلین-green goblin را هم به احتمال زیاد در بازی خواهیم دید.

مطمئنا مهم ترین نکته مثبت این تریلر نشان دادن گیم پلی بی نقص بازی است. استفاده مناسب از سرعت عمل و کمبو های جذاب و متنوع با استفاده از ابزارهای موجود در محیط، اکشن بازی را که جزء مهمی از گیم پلی بازی Spider-Man را تشکیل می‌دهد تا حد زیادی نسبت به نسخه های پیشین سری بهبود بخشیده است. یکی از جالب ترین چیز های که در این تریلر می‌بینیم، این است که دشمنان قبل از ضربه زدن قرمز می‌شوند (به دلیل قدرت حس عنکبوتی-spider sense) توانائی جالبی که مشابهش را در بازی batman : arkham knight هم دیده‌ایم.

بر اساس گفته های کارگردان "پیتر پارکر در این بازی 23 سال سن دارد"  پس به همین دلیل شیوه ی جنگیدن و همین طور تکنولوژی بسیار بالای گجت هایش قابل درک است. یکی از ویژگی های شخصیت مرد عنکبوتی شوخ طبعی اش است که با استناد به این تریلر در این نسخه از بازی هم به چشم می‌خورد و این شخصیت را از سایر شخصیت های کمیک بوکی متمایز می‌کند. (البته DeadPool رو فراموش نمی‌کنیم)
گرافیک فوق العاده است و صحنه های سینماتیک در مقایسه با بازی های درجه ی یک دیگر حرف های بسیاری برای گفتن دارد و لذت تار انداختن در نیویورک را دوچندان می‌کند.

در آخرین لحظات پسر جوانی را می بینیم که دوستش او را مایلز صدا میزند. مایلز مورالز-Miles Morales مرد عنکبوتی دنیای اولتیمیت-ultimate (یکی از دنیاهای موازی مارول) است و خیلی جالب می تواند باشد که مرد عنکبوتی های دنیاهای مختلف را ببینیم. که البته به نظر بعید می رسد چون بحث بسیار گسترده ای است.

در نهایت اینکه همکاری شرکت insominiac و sony سبب شده حتی کسانی که از ابر قهرمانان و مخصوصا بازی های ابر قهرمانی دل خوشی ندارند هم برای این بازی هیجان زده بشوند. The Spider-Man توانسته بسیاری از توجهات را به سوی خود جلب کند و این تفکر را ایجاد کرده که قطعا می‌توانیم بعد از سری batman arkham شاهد ساخت و عرضه ی بازی با کیفیتی از دنیای قهرمان‌های کمیک باشیم.

farid._.mmz | اخبار | 16/06/2017
برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.