نویسنده: قاسم ممتاز یکشنبه، 25 تیر 1396
ساعت 19:12

اولین هک سخت افزاری PS4 عرضه شد

4.5 از 5

اطلاعات دقیق و کامل در رابطه با اولین هک سخت افزاری PS4 توسط کیت های PS4 MTX KEY و معرفی این روش

خدمت دوستان عزیز بعد از سلام و روز خوش باید عرض کنم که این هک هم مثل باقی هک هایی که تابحال برای PS4 عرضه شده، کلا چیز فوق العاده ای نیست و قرار نیست بعد از پیاده سازیش روی کنسولتون با دیسک بلوری کپی آنلاین بازی کنید. ساختار هک تقریبا شبیه به نصب بازی توسط پروفایل های هکی هست که امروزه بیشتر کاربران PS4 در موردشون اطلاع دقیق دارن و از اون استفاده می کنن اما بخاطر پیغام های زیادی که بصورت خصوصی برای من ارسال شده، تصمیم گرفتم که در رابطه با این هک جدید توضیح بدم و خیالتون رو راحت کنم که هنوز پروفایل های هکی راحتترین و البته مقرون بصرفه ترین روش تهیه ی بازی برای کنسول PS4 هست که البته افرادی که از اونها استفاده می‌کنن از مشکلات اون هم مطلع هستن.

باید بگم که روش کار MTX KEY اولین بار توسط یک تیم روسی کشف شده. حفره ی امنیتی که در یکی از چیپ های مادر برد وجود داره و از طریق اون می‌شه از یک پروفایل بر روی بینهایت کنسول بصورت Primary استفاده کرد. این روش بر روی آخرین نسخه از سیستم عامل کنسول PS4 یعنی 4.72 هم قابل استفاده است و می‌شه اون رو بر روی تمام مادربرد های PS4 از نسخه های 1000 تا 1200 پیاده سازی کرد. در مورد کنسول های PS4 Pro و همینطور PS4 های اسلیم، بواسطه ی تفاوتی که در چیدمان ماژول های مادربرد وجود داره و تغییر در ساختار، نصب MTX KEY شدنی اما کمی نسبت به نسخه های قبلی سخت‌تر هست.

روش کار هک PS4 از طریق MTX KEY بطور خلاصه :

برای اینکه از MTX KEY استفاده کنید. اول باید روی یک پروفایل بصورت کاملا قانونی بازی هائی که مد نظرتون هست رو خریداری کنید . بعد باید بازی هاتون رو روی هارد اکسترنال دانلود و نصب کنید. دلیل نصب بازی روی هارد اکسترنال این هست که بعدا بتونید با استفاده از نرم افزار های بک آپ گیری از هارد اکسترنال، از روی هاردتون کلون تهیه کنید و کلون ها رو روی هارد دوستانتون کپی کنید. البته قطعا می تونید این سیستم رو روی هارد اینترنال هم پیاده سازی کنید اما یکی دو مرحله پیاده سازیش نسبت به روش استفاده از هارد اکسترنال سخت تر هست. روش کار MTX KEY هم به این صورت هست که زمان Deactive کردن دستگاه، قطعه ی MTX وارد مدار می‌شه و باعث می‌شه کنسولتون متوجه نشه که پروفایل از روی دستگاه Deactive شده.

PS4 10 11

دیاگرام نصب بروی PS4 های سری 1000 و 1100 و 1200

PS4 12 SLIM PRO 1024x637

دیاگرام نصب MTX KEY بروی PS4 های اسلیم و Pro

اما هک PS4 از طریق PS4 MTX KEY نسبت به پروفایل های هکی چه مزیتی داره ؟

مزیت این روش به نسبت پروفایل های هکی رو می‌شه امکان اتصال به اینترنت بدون ترس از قفل شدن بازی ها دونست. شما با پروفایل خودتون به PSN وصل می‌شید و از بازی هائی که روی کنسولتون نصب کردید استفاده می‌کنید. با توجه به محدودیت ایجاد حداکثر 16 پروفایل روی PS4، می تونید 15 پروفایل مختلف روی دستگاهتون نصب کنید و از طریق اونها روی دستگاه بازی بریزید و با پروفایل خودتون بازی کنید. نکته ی مهم تر اینکه اگر به هر دلیلی بازی ها قفل بشن، در کمتر از چند دقیقه می‌تونید پروسه ی نصب بازی ها و فعال و غیر فعال کردن پروفایل حاوی بازی قفل شده رو دوباره تکرار کنید و بازی هاتون رو برگردونید.

نقطه ضعف روش استفاده از MTX KEY برای هک PS4 چی هست ؟

بالاتر گفتم که این روش توسط یک تیم روسی برای اولین بار کشف شده. البته نمی دونم که یک نفر به تنهائی این باگ رو کشف کرده یا یک تیم چند نفره پشت اون هستن اما بهرحال برای اولین بار توسط گروهی بجز تیم ماتریکس کشف شده و با توجه به اینکه عزیزان چینی به سرعت همه چیز رو تولید می‌کنن، گروه ماتریکس هم دست به تولید انبوه MTX KEY زدن. هکر اصلی هم که متوجه شده روشی که برای اون وقت گذاشته به سرقت رفته و یک عده ی دیگه قصد دارن از اون درآمد زائی کنن، به سونی ایمیل زده و بهشون گفته که می‌خواد برای رفع این حفره ی امنیتی به اونها کمک کنه. ختم کلام اینکه فکر می‌کنم عمر این روش هک ممکنه کمتر از چند هفته باشه. پس هیجان زده نشید و اگر تصمیم به پیاده سازی MTX KEY روی کنسولتون دارید چند روزی دست نگه دارید.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.