نویسنده: فرشاد سه شنبه، 04 مهر 1396
ساعت 19:18

مموری 12 گیگابایتی اکس‌باکس وان اکس اجازه ارائه کیفیت گرافیکی بالایی را به بازی World of Tanks خواهد داد

3 از 5

مموری 12 گیگابایتی کنسول اکس‌باکس وان اکس اجازه ارائه رزولوشن بالایی را به بازی World of Tanks خواهد داد

ارائه کنسول اکس‌باکس وان اکس جهشی بزرگ روبه جلویی برای کنسول‌ها محسوب می‌شود اما آیا این جهت برروی بازی‌های رایانه‌های شخصی نیز تاثیر گذار خواهد بود؟ آیا سازندگان بازی‌ها تحت تاثیر قدرت شگرف این کنسول قرار خواهند گرفت و بازی‌های رایانه‌های شخصی خود را برای سخت افزارهای قدرتمندتری خواهند ساخت؟

در صحبت با «کریس مک‌کیو» (Chris McCue) به عنوان مدیر فنی استودیوی Wargaming که برروی ساخت بازی World of Tanks کار کرده‌اند، او جزئیاتی در مورد مموری اکس‌باکس وان اکس و اینکه چگونه رم GDDR5 نه گیگابایتی به ساخت بازی‌ها اختصاص داده شده ارائه کرد. توسعه بازی World of Tanks نسبت به سال گذشته پیشرفت قابل توجهی پیدا کرده است اما آیا استودیوی Wargaming، مموری مورد نیاز نسخه رایانه‌های شخصی بازی خود را تحت اثر کنسول اکس‌باکس وان اکس افزایش خواهد داد؟ مک‌کیو اعلام کرد که نسخه‌های رایانه شخصی و اکس‌باکس وان اکس بازی World of Tanks بصورت مجزا تحت ساخت قرار دارند و تحت اثر یکدیگر قرار نخواهند گرفت. او گفت:

نسخه رایانه شخصی بازی World of Tanks بصورت مستقل از نسخه کنسولی آن در حال ساخت قرار دارد، بنابراین پیشرفت سخت افزاری نسخه کنسولی تاثیری برروی نسخه دیگر ندارد. نسخه کنسولی این بازی برروی اسکورپیو دارای مموری اضافه‌ای است و این موضوع به ما اجازه می‌دهد تا رزولوشن بهتری را رندرگیری کنیم.

تیم سازنده بازی World of Tanks اعلام کرده‌اند که قابلیت اجرای این بازی با کیفیت 4k برروی کنسول اکس‌باکس وان اکس امکان‌پذیر خواهد بود. اما آیا استودیو سازنده تنظیمات بازی را بگونه‌ای معادل با تنظیمات اولترا نسخه رایانه‌های شخصی خواهد نمود تا امکان اجرا با نرخ فریم 60 وجود داشته باشد؟ مک‌کیو در اینباره اعلام کرد:

افزایش قدرت اولیه اکس‌باکس وان به اندازه‌ای کافی است که کیفیت بازی را از 1080p به 4k بدون تغییر قابل توجه در رندرگیری افزایش داد اما بقدری کافی نیست که نرخ فریم را از 30 به 60 تغییر دهد. در ارتباط با تنظیمات گرافیکی، نسخه کنسولی قابلیت ارائه تنظیمات اولترا را ندارد اما هنرمندان ما به سختی در حال کار هستند تا اطمینان حاصل کنند نسخه کنسولی این بازی شگفت انگیز بنظر رسد.

کنسول اکس‌باکس وان اکس در تاریخ 16 آبان ماه به قیمت 499 دلار در دسترس خواهد بود.

فرشاد | اخبار | 26/09/2017
برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.