نویسنده: فرشاد شنبه، 22 مهر 1396
ساعت 04:30

فیل اسپنسر از قابلیت Cross-Play برروی پلی‌استیشن 4 می‌گوید

5 از 5

رئیس اکس‌باکس اطمینان ندارد که قابلیت Cross-Play برروی پلی‌استیشن 4 در دسترس قرار گیرد

در ماه مارس سال 2016، مایکروسافت از سایر شبکه‌های آنلاین خواست تا جهت دسترسی به قابلیت cross-play به شبکه اکس‌باکس لایو متصل شوند. در نمایشگاه E3 مایکروسافت و نینتندو رسماً خبر از همکاری جهت ایجاد قابلیت cross-play میان اکس‌باکس و نینتندو سوئیچ دادند اما شرکت سونی پای خود را از این رویداد بیرون کشید. سونی اعلام کرد که عدم اجازه اتصال شبکه خارجی به شبکه پلی‌استیشن جهت امنیت مصرف کنندگان آن بوده است.

اکنون فیس اسپنسر به عنوان رئیس اکس‌باکس جزئیاتی را در مورد قابلیت cross-play و رویکرد شرکت سونی به اشتراک گذاشت. او اعلام کرد که شرکت مایکروسافت چندین بار با سونی صحبت کرده است اما گفتگوی آن‌ها هرگز به سرانجامی نرسیده است. اسپنسر گفت:

ما چندین بار با شرکت سونی صحبت کردیم. حضور بازی Minecraft برروی پلی‌استیشن، با توجه به فروش و گیم‌پلی می‌تواند بزرگ‌ترین بازی برروی آن پلتفرم باشد. ارتباط ما با شرکت نینتندو تقویت یافته است. آن‌ها بخوبی ما را پشتیبانی می‌کنند و ما به همکاری خود با آن‌ها ادامه می‌دهیم اما فکر می‌کنم که رویکرد سونی متفاوت باشد. آن‌ها باید در مورد افکار خود توضیح دهند..

اسپنسر در پاسخ به اینکه آیا امکان برقراری قابلیت cross-play میان اکس‌باکس وان و پلی‌استیشن 4 از دست رفته است اعلام نمود که او نمی‌خواهد از جانب سونی صحبت کند. هیچ چیز محال نیست اما رویکرد فعلی سونی، اسپنسر را به این اعتفاد رسانده است که آن‌ها هرگز راضی به فعال شدن این قابلیت نمی‌شوند. او گفت:

با خودم نزاع زیادی در مورد اینکه اظهار نظری در مورد رویکرد یا زمانبندی شرکت سونی ارائه دهم، دارم. می‌دانم که آن‌ها تفکر مشخصی دارند که می‌گوید اگر دوستان من این کنسول را دارند، نمی‌توانند با افرادی که اقدام به خرید سایر کنسول‌ها نمایند، بازی کنند. به همین دلیل آن‌ها کنسولی که من دارم را خواهند خرید. قرار نیست که این تفکر تغییر کند. به همین دلیل ما بازی Minecraft را به عنوان یکی از بزرگ‌ترین عناوین میان پلتفرمی قرار دادیم و به بازیکنان اجازه دادیم تا اقدام به اجرای آن برری هر پلتفرمی نمایند. فکر نمی‌کنم که همه افراد از اکوسیستم مد نظر آن‌ها پیروی کنند. پس من هرگز نمی‌گویم که چیزی از دست رفته است اما فکر می‌کنم که بسیاری از دلایل اصلی و سناریوهای مشخص، کاربردی ندارند. بنابراین نمی‌دانم که چه چیزی تغییر خواهد کرد.

اسپنسر در مورد قابلیت cross-play اعلام کرد که این ویژگی اجازه می‌دهد تا بازی‌ها در محیطی چند پلتفرمی قرار گرفته و همچنان قدرتمند بمانند چراکه تعدد بازیکنان بیشتری خواهند داشت. او گفت:

فکر می‌کنم که مردم به cross-play نگاه می‌کنند و می‌گویند که این قابلیت برای بازیکنان بهتر است. اگر این برای بازیکنان مفید است، پس چرا زمان‌های سختی را پشت سر نگذارم و به سمت آن حرکت نکنم، مخصوصاً اینکه شما تلاش می‌کنید تا تجارت بازی را با ساخت بازی‌ها و فرصت‌های جدید، بزرگ‌تر از قبل کنید. این موضوع در مورد بازی‌های مستقل اهمیت زیادی دارد. وقتی شما بازی مستقلی را می‌سازید، 5 فرصت جدید خواهید داشت، نسخه استیم، اکس‌باکس لایو برروی رایانه شخصی، نسخه اکس‌باکس، نسخه پلی‌استیشن و نسخه سوئیچ. ما به سازندگان کمک می‌کنیم که زندگی را بر خود سخت نگیرند.

وجود قابلیت cross-play میان اکس‌باکس وان و پلی‌استیشن 4، مشکل فنی ندارد. بطور مثال بازی Fortnite استودیوی اپیک بطور اتفاقی چنین قابلیتی را فعال کرده بود اما سپس به سرعت آن را حذف کرد. بنظر می‌رسد مشکلاتی پیرامون ضوابط و شرایط میان شرکت سونی و مایکروسافت وجود دارد که فعال شدن چنین قابلیتی را ممکن نمی‌سارد. پیش از این سازنده بازی Rocket League یعنی استودیوی Psyonix اعلام کرده بود که تنها منتظر توافق دو شرکت مایکروسافت و سونی است تا قابلیت cross-play را در بازی خود فعال کند.

فرشاد | اخبار | 14/10/2017
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.