نویسنده: فرشاد یکشنبه، 23 مهر 1396
ساعت 14:12

هاجیمی تاباتا از IP جدید خود می‌گوید

4 از 5

کارگردان بازی Final Fantasy 15 جزئیاتی پیرامون IP جدید خود ارائه کرد

بدون تردید «هاجیمی تاباتا» (Hajime Tabata) را می‌توان فرد هنرمندی خواند، چنین چیزی در عملکرد 10 سال گذشته او برروی بازی Final Fantasy Versus 13 و Final Fantasy 15 مشهود است. اما با تمام کارهای او، خالق و مالک بازی Final Fantasy 15 شخص دیگری است و تاباتا تنها به تکمیل آن کمک کرده است. بنابراین اگر او می‌خواهد که خود را به عنوان یک سازنده بازی به اثبات برساند، باید اقدام به ساخت بازی خود نماید و این چیزی است که بدنبال آن است. تاباتا در حال حاضر برروی IP جدیدی کار می‌کند و اخیراً جزئیاتی از آن را با یوروگیمر به اشتراک گذاشته است. او اعلام کرد:

در پروژه جدید ما از موتور بازیسازی Luminous استفاده می‌کنیم. از این موتور در ساخت بازی Final Fantasy 15 استفاده شد.

موتور بازیسازی Luminous موتور فاجعه باری بوده است اما سرمایه‌گذاری اسکوئر انیکس، وضعیت آن را بهبود داده است. از سوی دیگر، تیم تاباتا در زمان ساخت بازی Final Fantasy 15 بخوبی با این موتور آشنا شده‌اند در نتیجه قابل درک است که بار دیگر به سراغ آن بروند.

تاباتا همچنین تایید کرد که مدت زمان زیادی تا مشاهده بازی جدید آن‌ها فاصله داریم چراکه این بازی نسل بعدی کنسول‌ها را هدف گرفته است. در واقع این عنوان هنوز در مرحله پیش تولید هم قرار ندارد و کارهای بسیاری باید صورت پذیرد تا اسکلت ابتدایی آن ساخته شود. برخلاف سایر پروژه‌های اسکوئر، تاباتا تایید کرد که او علاقه‌ای به نمایش زودهنگام این بازی ندارد و مردم برای دیدن آن بایستی چند سالی صبر کنند. او گفت:

چیزی که قصد انجام آن را دارم این است که از همه چیز استفاده کنم. من درس‌هایی از Final Fantasy آموخته‌ام و آن‌ها را در کار جدید خود قرار خواهم داد. زمانی که بخواهید برروی پروژه جدیدی کار کنید، فرصت‌های زیادی در صنعت بازیسازی برای شما وجود نخواهد داشت، بنابراین قصد دارم که از تمام تجربه‌های خودم برای این بازی استفاده کنم. در صحبت با رئیسام آقای Matsuda، او فکر می‌کند که استراتژی استفاده از 15 تیم جهت تکمیل یک چیز کاملاً جدید، استراتژی بسیاری مهمی است. باید به شما بگویم که قصد معرفی چیزی را پیش از موعد ندارم. بخاطر می‌آورم که دو سال پیش در نمایشگاه گیمزکام به من چه گفتید، «بدون ارائه تاریخ عرضه‌ای چرا پا به گیمزکام گذاشته‌اید.»  دیگر آن کار را تکرار نمی‌کنم.

بنظر می‌رسد اکنون که تاباتا فرصت مناسبی بدست آورده است قصد دارد تا توانایی‌های خود را بخوبی نشان دهد.

فرشاد | اخبار | 15/10/2017
برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.