نویسنده: پدرام پورامامعلی شنبه، 11 آذر 1396
ساعت 22:49

رییس Take-Two:عرضه‌ی فیزیکی بازیها تا 20 سال آینده منسوخ خواهد شد

0 از 5

رییس کمپانی Take-Two معتقد است در آینده فروش بازیها به صورت دیجیتالی از عرضه‌ی دیسک پیشی خواهد گرفت

رییس کمپانی Take-Two Interactive کارل اسلاتوف (Carl Slatoff) معتقد است در آینده‌ فروش دیجیتالی عناوین، صنعت بازیهای ویدیویی را فرا خواهد گرفت و کاملا جانشین عرضه‌ی فیزیکی بازیها خواهد شد. با نگاه به مزایای عرضه‌ی دیجیتال اعم از دسترسی سریعتر، میتوان دلیل چنین تفکری را براحتی دریافت.

سرعت فروش بازیها به صورت دیجیتال با شروع نسل قبل به آهستگی افزایش یافت. اولین بار Xbox 360 و PS3 با راه‌اندازی بازارهای آنلاین خود یعنی Xbox Live و Playstation Store شروع به فروش بازیها به صورت آنلاین کردند. پس از آن، بازیهای دیجیتال در قالب شبکه‌هایی چون Steam، Origin و Uplay به بازیکنان ارائه شدند.

هرچند دلایل بیشتری در کنار دسترسی آسانتر موجب رواج بازیهای دیجیتال در صنعت بازیهای ویدیویی شده‌اند. کارشناسان دریافته‌اند که بستر فروش بازیها به صورت آنلاین مکان مناسبی برای خرید بازیهای کلاسیک و قدیمی است چون خریدار دغدغه‌ای بابت پیدا کردن دیسک بازی، یا اجرا نشدن دیسک بر روی کامپیوتر مدرنش ندارد.

سرویس Xbox One Backwards Compatibilty نشان داده است که حتی عرضه‌ی دیجیتال بازیهای کنسول نسل قبل میتواند هنوز هم پرسود باشد. اسلاتوف با استفاده از یک مثال خوب گفت عنوانی همچون Red Dead Redemption که از قضا بازی موفق و محبوبی بود و 7 سال پیش عرضه شد، امروزه در خرده‌فروشی‌ها دیگر به صورت فیزیکی موجودی بالایی ندارد.

درحالیکه بازیهای فیزیکی هنوز حضوری پررنگ در بازار دارند اما با رواج عرضه‌ی دیجیتال، بخشی از هزینه‌ی نهایی ساخت کاهش می‌یابد و این ممکن است موجب بالا رفتن کیفیت نهایی محصول شود.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.