نویسنده: فرشاد یکشنبه، 10 دی 1396
ساعت 23:59

پیش‌بینی مایکل پچر در مورد بازی Anthem

5 از 5

مایکل پچر معتقد است که استودیوی بایوور در بازی Anthem از قابلیت پرداخت درون برنامه‌ای همچون Battlefront 2 استفاده نخواهد کرد

قابلیت «پرداخت درون برنامه‌ای» (Microtransaction) بازی Star Wars: Battlefront 2 اعتراضات زیادی را از سوی بازیکنان به همراه داشت و دردسرهای بزرگی را برای شرکت الکترونیک آرتز ایجاد کرد، بگونه‌ای که این شرکت به ناچار مجبور به حذف این قابلیت از بازی Star Wars: Battlefront 2 شد و به روش‌های مختلفی تلاش کرد تا بار دیگر اعتماد طرفداران را به خود جلب کند اما با این وجود، باز هم تردیدهایی نسبت به این شرکت از سوی بازیکنان وجود دارد، چراکه آن‌ها (بازیکنان) نگرانند که الکترونیک آرتز بار دیگر بدنبال استفاده از قابلیت پرداخت درون برنامه‌ای مشابه با بازی Star Wars: Battlefront 2، در سایر عناوین خود، مخصوصاً بازی در دست ساخت Anthem استودیوی «بایوور» (BioWare) باشد.

با وجود نگرانی‌های موجود، اما «مایکل پچر» (Michael Pachter) در مصاحبه‌ی اخیر خود اعلام کرد که شرکت الکترونیک آرتز همچون گذشته، از قابلیت پرداخت‌های درون برنامه‌ای در عنوان Anthem استفاده نخواهد کرد؛ او اعلام کرد:

اگر به شرکت‌هایی که عملکرد موفقی در زمینه‌ی استفاده از قابلیت پرداخت‌های درون برنامه‌ای داشته‌اند نگاه کنید، خواهید دید که آن‌ها یا بازی‌های موبایل می‌سازند، یا بازی‌های Free to Play PC؛ بنابراین بازی‌هایی که دارای چنین قابلیت‌هایی هستند، از ساختار و فرمول‌های مشخصی تبعیت می‌کنند که بنظر نمی‌رسد بخوبی از سوی ناشرین بازی‌های کنسولی درک شده باشند. تصمیم اینکه از چه مدل تجاری برای بازی خود استفاده کنید (مدلی نظیر بازی‌های موبایل یا مدلی نظیر League of Legends) کار آسانی نیست، اگر کار آسانی بود، سایر شرکت‌ها هم از آن‌ها استفاده می‌کردند.

سوالی که در مورد بازی Anthem با آن روبروییم این است که آیا الکترونیک آرتز این بازی را هم مثل Star Wars خراب خواهد کرد؟ یا از نقشه‌ی راهی همچون Overwatch و Destiny تبعیت خواهد کرد که در آن، جنبه‌ی سرگرم کنندگی بازی حفظ شده و پرداخت‌های درون برنامه‌ای صرفاً نقش کمکی و فرعی دارند؟ چون اشتباه آن‌ها در ارتباط با بازی Star Wars این بود که قابلیت پرداخت‌های درون برنامه‌ای جنبه‌ی Pay to Win داشتند نه جنبه‌ی کمکی؛ اگر آن‌ها از این قابلیت‌ها جهت خرید آیتم‌های سفارشی سازی استفاده کرده بودند، بعید می‌دانم که کسی ناراضی می‌بود. بنابراین معتقدم که بازی Anthem، پتانسیل این را دارد که از لحاظ گیم‌پلی، عنوانی مشابه با Destiny و از لحاظ پرداخت‌های درون برنامه‌ای، مشابه Overwatch باشد.

حقیقت این است که استودیوی بایوور بازی‌های متعددی ساخته که هر کدام از آن‌ها حدود 5 میلیون نسخه فروش داشته‌اند؛ بنابراین می‌توان گفت که عنوان Anthem هم حداقل در همان حدود فروش خواهد داشت؛ اگر این بازی یک عنوان فوق العاده باشد، فروش آن به 7 یا 8 میلیون نسخه می‌رسد، اما تردید دارم که فروش آن به 10 یا 20 میلیون نسخه برسد؛ «بانجی» (Bungie) و «بلیزارد» (Blizzard) به این میزان از فروش دست یافته‌اند اما بایوور تاکنون به چنین رقمی نرسیده، اما بازگشت «کیسی هادسون» (Casey Hudson) به استودیوی بایوور و حضور او در پروژه‌ی Anthem، من را متقاعد می‌کند که با بازی فوق العاده‌ای روبرو خواهیم بود، چراکه هادسون فرد توانایی است.

فکر می‌کنم که در حال حاضر شرکت الکترونیک آرتز از سوی بازیکنان در حال سنجش قرار دارد و عملکرد آن‌ها از سوی بازیکنان در حال بررسی است؛ فکر نمی‌کنم که آن‌ها قادر باشند در هر یک از بازی‌های آینده‌شان از یک مدل پرداخت درون برنامه‌ای استفاده کنند؛ آن‌ها باید بدنبال جلب اعتماد مجدد بازیکنان باشند؛ امیدوارم که آن‌ها از تجربه پیش آمده درس گرفته باشند. فکر می‌کنم که در الکترونیک آرتز افراد دانا و هوشمندی حضور دارند، بنابراین معتقدم که عملکرد آن‌ها در آینده، عملکرد صحیحی خواهد بود.

عنوان Anthem در سال 2018 برای پلتفرم‌های PS4 ،Xbox One و PC عرضه خواهد شد.

پچر در بخش دیگری از صحبت‌های خود اعلام کرد:

فرشاد | اخبار | 31/12/2017
برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.