نویسنده: پدرام پورامامعلی پنج شنبه، 21 دی 1396
ساعت 18:34

شاید در آینده نسخه‌ی جدیدی از Prince of Persia ساخته شود

3 از 5

به نظر می‌رسد خالق سری بازیهای Prince of Persia به دنبال ساخت نسخه‌ی جدیدی از این فرنچایز است

همه ما گیمرهای ایرانی، حس وابستگی و تعلق خاطر خاصی به سری بازیهای Prince of Persia داریم. خاطراتی که از این بازی در ذهن ما باقی مانده است، هرگز فراموش نخواهد شد. اکنون به نظر می‌رسد که شاهزاده‌ی پارسی قصد بازگشت به دنیای بازیهای ویدیویی را دارد.

با وجود اینکه بازی Prince of Persia زمانی از محبوبیت و شهرت خاصی برخوردار بود؛ اما از نسل کنسول‌های Xbox 360 و PS3 این فرنچایز در سکوتی مرگبار به سر می‌برد. بسیاری از هواداران نگران این هستند که شاهزاده‌ی پارسی دیگر هرگز تولید نشود. در سال 2010، فیلمی بر اساس داستان این سری تولید شد و در همین سال آخرین نسخه از بازی نیز عرضه گشت. از آن زمان هیچ خبری از Prince Of Persia نشده است. اما ممکن است هنوز امیدی برای بازگشت این سری وجود داشته باشد؛ جوردن مِکنر (Jordan Mechner) خالق سری بازیهای Prince of Persia چند روز پیش گفت که قصد احیای این فرنچایز محبوب را دارد.

این هفته، کریسی تیگن (Chrissy Teigen)، مجری و چهره‌ی مشهور هالیوودی (همسر خواننده‌ی مشهور جان لجند) در حساب توییتر خود نوشت که همیشه از سری بازی‌های Prince of Persia لذت می‌برده و کنجکاو است بداند که این فرنچایز در حال حاضر چه وضعیتی دارد. مکنر این توییت را دید و به آن پاسخ داد. او گفت که به همراه افراد دیگری در تلاش برای احیا کردن Prince of Persia است:

کریسی! من آدمای دیگه‌ای رو هم میشناسم که مث تو فک میکنن. ما سعی خودمونو می‌کنیم تا یه بازی جدید از سری Prince of Persia بسازیم.

مکنر اولین بازیِ Prince of Persia را ساخته بود. این نسخه از بازی در سال 1989 برای کاربران عرضه شد. او همچنین در تولید نسخه‌های دیگرِ این سری نیز به تیم سازنده کمک کرده بود. وی همچنین در سال 2001، پس از آنکه Ubisoft انتشار Prince of Persia را بر عهده گرفت؛ در ساخت اولین ریبوت از بازی نیز سهیم بود.

هنوز مشخص نیست که آیا یوبیسافت قصد دارد بازی دیگری از Prince of Persia را منتشر کند یا خیر. یوبیسافت همیشه Assassin's Creed را بازی موفق‌تری نسبت به Prince of Persia می‌دانست؛ با توجه به این نکته که گیم‌پلی و ساخت این دو عنوان شباهت بسیاری به یکدیگر دارند. پس با این وجود، و با توجه به موفقیت روز افزون سری Assassin's Creed، احتمال اینکه یوبیسافت بخواهد یک بازی اکشن تاریخی دیگر بسازد بسیار ضعیف است.

لازم به ذکر است که کاربران کنسول Xbox One هم اکنون و با استفاده از قابلیت Backwards Compatibility قادرند عنوان Prince of Persia: The Sands of Time را تجربه کنند.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.