نویسنده: فرشاد جمعه، 29 دی 1396
ساعت 23:55

آپدیت جدید بازی Fortnite قابلیت کراس پلتفرم را فعال خواهد کرد

5 از 5

اضافه شدن قابلیت کراس پلتفرم میان PS4 ،Xbox One و PC از طریق آپدیت جدید بازی Fortnite

بارها شنیده‌ایم که امکان برقراری قابلیت «کراس پلتفرم» (Cross Flatform) میان کنسول‌ها، امکان‌پذیر خواهد بود و تنها علتی که تاکنون شاهد گسترش چنین قابلیتی نبوده‌ایم، ممانعت برخی از سازندگان کنسول‌ها (در اغلب موارد شرکت سونی) بوده است.

در گذشته شرکت «اپیک» (Epic) بطور تصادفی قابلیت کراس پلتفرم بازی Fortnite را میان پلتفرم‌های PS4 ،Xbox One و PC برقرار کرد اما پس از گذشت مدت زمانی، شاهد غیرفعال شدن آن بودیم؛ اکنون بار دیگر این قابلیت در بازی Fortnite فعال شده است و جهت برخورداری از آن، تنها کافی است که آپدیت جدید این عنوان را دریافت کنید؛ گرچه انتظار می‌رود که همچون گذشته، بزودی شاهد غیرفعال شدن مجدد این قابلیت باشیم، چراکه شرکت سونی هنوز بطور رسمی اجازه‌ی استفاده از آن را نداده است.

«فیل اسپنسر» (Phil Spencer) به عنوان رئیس Xbox، در گذشته پیرامون قابلیت کراس پلتفرم اعلام کرده بود:

ما چندین بار با شرکت سونی صحبت کرده‌ایم. حضور بازی Minecraft بر روی PlayStation، با توجه به گیم‌پلی و فروش آن، می‌تواند بزرگ‌ترین بازی بر روی این پلتفرم باشد؛ ارتباط ما با شرکت نینتندو بهبود یافته است، آن‌ها بخوبی ما را پشتیبانی می‌کنند و ما به همکاری خود با آن‌ها ادامه خواهیم داد؛ اما فکر می‌کنم که رویکرد شرکت سونی متفاوت باشد.

در اخبار مرتبط با عنوان Fortnite، اخیراً «اریک ویلیامسون» (Eric Williamson) به عنوان طراح اصلی مد بتل رویال اعلام کرد:

در حال حاضر قصد نداریم که هیچگونه وسیله‌ی نقلیه‌ای را به این بازی اضافه کنیم، چون بنظر می‌رسد بازیکنانمان برای جابجایی در نقشه مشکلی ندارند و قادرند به هر نقطه از آن بروند.

فرشاد | اخبار | 19/01/2018
برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.