شرکت الکترونیک آرتز جزئیات جدیدی را در مورد عناوین Star Wars Battlefront 2 ،Anthem و Battlefield جدید ارائه کرد
«اندرو ویلسون» (Andrew Wilson) و «بلیک یورگنسن» (Blake Jorgensen) به ترتیب به عنوان مدیر عامل و مدیر ارشد مالی شرکت الکترونیک آرتز در طول یک کنفرانس مالی جزئیات جدیدی را در مورد عناوین الکترونیک آرتز ارائه کردند، این جزئیات عبارتند از:
- «پرداختهای درون برنامهای» (Microtransactions) بازی Star Wars Battlefront 2
- «جعبههای لوت» (Loot Boxes) بازی Star Wars Battlefront 2
- برنامههای الکترونیک آرتز در مورد آیندهی بازی Star Wars Battlefront 2
- زمان عرضهی بازی Star Wars استودیوی «ریسپاون» (Respawn Entertainment)
- وضعیت بازی Anthem در استودیوی «بایوور» (BioWare)
- زمان عرضهی بازی Anthem
- زمان عرضهی تقریبی بازی جدید Battlefield
- وضعیت فروش عنوان Star Wars Battlefront 2
در ادامه شاهد جزئیات ارائه شده خواهید بود:
- ویلسون اعلام کرد که بازی مورد انتظار Anthem که در سبک اکشن نقش آفرینی در دست ساخت قرار دارد، در بازهی زمانی 1 ژانویه سال 2019 (برابر با 11 دی ماه سال 1397) تا 31 مارس سال 2019 (برابر با 11 فروردین ماه سال 1398) برای پلتفرمهای PS4 ،Xbox One و PC عرضه خواهد شد. براساس اعلام الکترونیک آرتز، آنها تغییر زمان عرضهی Anthem را یک تاخیر نمیدانند چراکه آنها قصد دارند در مدت زمان اضافهای که در اختیار خواهند داشت، به متعادلسازی این عنوان بپردازند، نه آمادهسازی آن.
- در حین این کنفرانس تایید شد که بازی جدید Battlefield در بازهی زمانی 1 اکتبر سال 2018 (برابر با 9 مهر ماه سال 1397) تا 31 دسامبر سال 2018 (برابر با 10 دی ماه سال 1397) عرضه خواهد شد.
- پیش از این قرار بود که بازی Anthem در فصل پاییز سال 2018 عرضه شود اما شرکت الکترونیک آرتز تصمیم گرفته است تا مدت زمان بیشتری را در اختیار استودیوی بایوور قرار دهد تا به بهبود عملکرد بازی و بهینه سازی آن بپردازد.
- به گفتهی ویلسون، مراحل ساخت عنوان Anthem توسط استودیوی بایوور بخوبی در حال پیشرفت است و مشکلی در زمان توزیع این بازی در پیشروی الکترونیک آرتز قرار نخواهد داشت.
- الکترونیک آرتز هیجان زیادی پیرامون بازی Battlefield جدید دارد و بی معنی است که تاریخ عرضهی آن همزمان با Anthem باشد، چراکه Anthem یک IP جدید محسوب شده و باید در یک تاریخ انحصاری مربوط به خود عرضه گردد تا توجهات بازیکنان به سمت آن جلب شود.
- در ارتباط با فرانچایز Star Wars، ویلسون اعلام کرد که شرکت آنها (الکترونیک آرتز) همچنان به این مجموعه بازی متعهد است و آنها فکر میکنند که Star Wars Battlefront 2 یک عنوان فوق العاده است؛ تیم سازندهی این بازی در حال حاضر در حال کار بر روی محتوای جدید و سرویسهای لایو است و ناشر بازی هم برای مدت زمان طولانی به پشتیبانی خود از این عنوان ادامه خواهد داد.
- یورگنسن در بخشی از این کنفرانس اعلام کرد که هنوز تاریخ عرضهای برای عنوان Star Wars Battlefront بعدی در نظر گرفته نشده است و عنوان Star Wars بزرگی که توسط استودیوی ریسپاون در دست ساخت قرار دارد، احتمالاً در سال مالی 2020 (یعنی در بازهی زمانی 1 آوریل سال 2019 (برابر با 12 فروردین ماه سال 1398) تا 31 مارس سال 2020 (برابر با 12 فروردین ماه سال 1399)) عرضه خواهد شد.
- زمانی که از ویلسون در مورد نحوهی بازگشت قابلیت پرداختهای درون برنامهای به عنوان Star Wars Battlefront 2 سوال پرسیده شد، او اعلام کرد که شرکت الکترونیک آرتز به برنامههای خود جهت تمرکز بر روی اقتصاد دیجیتالی و ارائهی سرویسهای لایو ادامه خواهد داد و تیم سازندهی این بازی در تلاش است تا راه مناسبی جهت رسیدن به این هدف در دنیای Star Wars Battlefront پیدا کند؛ ویلسون انتظار دارد که در ماههای آینده جزئیاتی جدیدی در مورد پرداختهای درون برنامهای Star Wars Battlefront 2 از سوی آنها به اشتراک گذاشته شوند.
- به گفتهی یورگنسن، پرداختهای درون برنامهای زمانی بار دیگر به دستور العمل ساخت بازیهای الکترونیک آرتز بازخواهند گشت که مدل تجاری اثبات شدهای به آنها ارائه شود.
- زمانی که از ویلسون پرسیده شد که آیا شرکت «دیزنی» (Disney) نظر خاصی پیرامون جعبههای لوت داشته است یا خیر، او اعلام کرد:
نباید به چیزهایی که در مطبوعات درج میشوند اعتماد کنیم، دو شرکت الکترونیک آرتز و دیزنی رابطهی خوبی با یکدیگر دارند؛ آنها فعالیت زیادی پیرامون سرویسهای ارائه شده به بازیکنان داشتهاند.
- ویلسون تردیدی ندارد که وقتی به مدل تجاری قابل قبولی برای بازیکنان و طرفداران دست یابند، از حمایتهای شرکت دیزنی برخوردار خواهند بود، گرچه مدلی که در آینده ارائه خواهد شد، الزاماً برای همهی افراد مناسب نخواهد بود، مخصوصاً زمانی که بحث ما پیرامون سرویسهای لایو باشد، اما باز هم کلیهی تصمیمات باید بر پایهی خواست بازیکنان باشند، تصمیم گرفته شده میتواند بر این مبنا باشد که بازیکنان با حالت خاصی سرگرم شوند یا خیر؛ موضوع مهم و بحرانی این است که بازیکنان احساس کنند آنها حق انتخاب دارند، الکترونیک آرتز در تلاش است تا مدل تجاری مد نظرشان، این موضوع را تضمین کند.
- یورگنسن متذکر شد که الکترونیک آرتز اعتقادی به غمار بودن جعبههای لوت یا مکانیزمی شبیه به آن ندارد و بسیاری از دولتها و سازمانها در سراسر دنیا، با آنها هم نظرند؛ این تفکر تنها منحصر به الکترونیک آرتز نبوده و کل صنعت بازیسازی چنین اعتقادی دارد. یورگنسن اعلام کرد که آنها بصورت نزدیکی با شرکای تجاری خود و ESA همکاری خواهند کرد تا مردم را متوجه این موضوع کنند که چرا جعبههای لوت، غمار محسوب نمیشوند؛ یورگنسن معتقد است که مصرف کنندگان زیادی هستند که مفهوم صحیح جعبههای لوت را میدانند، چراکه این افراد تجربهی زیادی در زمینهی بازیهای دارای سرویسهای لایو داشتهاند.
- در بخش دیگری از کنفرانس مالی، یورگنسن و ویلسون اعلام کردند که تعداد نسخهی توزیع شده از Star Wars Battlefront 2 در بازهی زمانی اکتبر تا دسامبر سال 2017، حدود 1 میلیون نسخه کمتر از حد انتظار الکترونیک ارتز بوده است؛ یورگنسن بطور مشخصتری اعلام کرد که آنها انتظار داشتهاند که در بازهی زمانی گفته شده، حدود 8 میلیون نسخه از Star Wars Battlefront 2 فروخته شود.
- به گفتهی ویلسون، Star Wars Battlefront 2 فرصت مناسبی را در اختیار آنها قرار داد تا نحوهی ساخت محتوایی که طرفداران بازی را در کنار یکدیگر قرار دهد بیاموزند و به همین دلیل، زمانی که با بازخوردهای بازیکنان مبنی بر حذف قابلیت پرداخت درون برنامهای مواجه شدند، اقدام به حذف آن از Star Wars Battlefront 2 نمودند.
- ویلسون در بخشی از صحبتهای خود اعلام کرد که شرکت الکترونیک آرتز هرگز قصد نداشته که محتوایی را تولید و عرضه کند که در آن سیستم پیشرفت ناعادلانهای قرار داشته باشد؛ او همچنین اعلام کرد که آنها بسیار خوش شانس هستند که طرفداران صبوری را در اختیار دارند که وقتی پا به مسیر اشتباهی میگذارند، آنها را با بازخوردهای خود آگاه میسازند. ویلسون اعلام کرد که سازندگان Star Wars Battlefront 2 در تلاشاند تا با ارئهی آپدیتهای بیشتر، رضایت طرفداران را بدست آورند؛ در ماههای آینده شاهد اخبار بیشتری از این آپدیتها خواهیم بود.
- براساس اطلاعات ارائه شده، مدت زمان سپری شده توسط بازیکنان در Star Wars Battlefront 2، دو برابر بیشتر از بازی Star Wars Battlefront بوده است.
- براساس گفتههای ویلسون، زمانی که سرویسهای لایو شامل مدل تجاری اختیاری مناسبی باشد، عناصر انتخاب قابل توجهی را در اختیار مصرف کنندگان قرار خواهند داد که به بهبود و تقویت تجربهی حضور در بازی کمک میکنند.
- یورگنسن در بخشی از صحبتهای خود اعلام کرد که فروش Star Wars Battlefront 2 کمتر از حد انتظار آنها بوده است اما سرویسهای لایو با گسترش قابل توجهی روبرو بودهاند؛ براساس اطلاعات ارائه شده حدود 28 درصد از میزان فروش Star Wars Battlefront 2 بصورت دیجیتالی بوده است.
Star Wars Battlefront 2 هم اکنون برای پلتفرمهای PS4 ،Xbox One و PC در دسترس قرار دارد.
نظرات