مایکل پکتر: خرید الکترونیک آرتز از سوی مایکروسافت توجیه مالی ندارد
«مایکل پکتر» (Michael Pachter) به عنوان تحلیلگر با سابقهی شرکت Wedbush Securities اعلام کرد که مایکروسافت از شانس کمی جهت خرید شرکت الکترونیک آرتز برخوردار است.
روز گذشته سایت Polygon با انتشار مقالهای اعلام کرد بدلیل مشکلاتی که شرکت مایکروسافت در ارتباط با عناوین انحصاری Xbox دارد، تصمیم به خرید شرکتهای بزرگی همچون الکترونیک آرتز گرفته است؛ همانطور که انتظار میرفت، انتشار چنین مقالهای سر و صدای زیادی در صنعت بازیسازی به راه انداخت. (مایکروسافت قصد خرید شرکتهای بزرگی چون الکترونیک آرتز را دارد.)
اکنون مایکل پکتر در صحبت با سایت Forbes جزئیاتی را در مورد خرید الکترونیک آرتز از سوی مایکروسافت ارائه کرده است:
علت اینکه میگویم مایکروسافت در خرید سایر ناشرین با مشکلاتی روبرو خواهد بود، این است که آنها پول بیشتری را از طریق پلتفرم PlayStation (نسبت به پلتفرم Microsoft) بدست میآورند؛ در بهترین حالت، خرید الکترونیک آرتز به آنها اجازه میدهد که 60 درصد (و حتی کمتر) از سود فعلی را بدست آورند، بنابراین چنین کاری توجیه مالی ندارد؛ چنین کاری در سال 2001 (در زمان عرضهی Xbox) منطقی بود اما در حال حاضر و با وجود چنین قیمتهایی، توجیه کردن آن از نظر مالی بسیار سخت است؛ همچنین این را در نظر داشته باشید که بیش از نیمی از درآمد شرکت الکترونیک آرتز مربوط به عناوین مجوزدار آنها میشود، بنابراین بعید است که «دیزنی» (Disney) و «فیفا» (FIFA) از نصف شدن درآمد حاصل از فروش عناوینشان خوشحال شوند.
در حال حاضر هیچیک از دو شرکت مایکروسافت یا الکترونیک آرتز واکنشی نسبت به اخبار منتشر شده نشان ندادهاند.
در اخبار مرتبط با الکترونیک آرتز، این شرکت اخیراً جزئیات زیادی را در ارتباط با عناوین خود به اشتراک گذاشت.
نظرات