نویسنده: پدرام پورامامعلی شنبه، 21 بهمن 1396
ساعت 11:57

درآمد 4 میلیارد دلاری Activision Blizzard از پرداخت‌های درون برنامه‌ای در سال 2017

0 از 5

تنفر گیمرهای متعصب و قدیمی از پرداخت‌های درون برنامه‌ای رو به افزایش است درحالیکه این بخش سود زیادی را در سال 2017 برای ناشران بزرگ به همراه داشت

اکتیویژن - بلیزارد در سال 2017 حدود 7 میلیارد دلار درآمد خالص بدست آورده است. با وجود مجموعه‌ی گرانبهایی از بازی‌های شامل: Overwatch، Hearthstone، World of Warcraft و عناوین دیگر، چنین رقمی بسیار چشمگیر است اما موضوع تعجب برانگیزتر دیگری نسبت به آن وجود دارد. نکته‌ی جالبی که درباره‌ی نحوه‌ی حاصل شدن این سود هنگفت به چشم میخورد (البته از دید بسیاری ممکن است این نکته چندان هم جالب نباشد) این است که بیش از نیمی از این مبلغ (بیش از 4 میلیارد دلار) از راه پرداخت‌های درون برنامه‌ای تامین شده.

سهم زیادی از این 4 میلیارد دلار متعلق به استودیوی King و سری بازی‌های Candy Crush بوده است. دو عنوان Candy Crush Saga و Candy Crush Soda Saga در سال 2017، به ترتیب در رتبه‌ی اول و دومِ 10 بازی پرسود در فروشگاه‌های مجازی اندروید و iOS قرار گرفتند. نکته‌ی جالب‌تر این است که در واقع بلیزارد بدون آن که مجبور باشد بازی جدیدی بسازد، حدود 2 میلیارد دلار درآمد کسب کرده است.مدیر امور مالی اکتیویژن - بلیزارد، اسپنسر نومن در گزارشی گفته است:

بلیزارد بدون آنکه بازی بزرگی را در سال 2017 عرضه کرده باشد چنین رکوردی از خود برجای گذاشته است. بخش عمده‌ی سود این کمپانی از طریق عرضه‌ی محتوای اضافی و راه‌اندازی رویدادهای متعدد در فرنچایزهای بزرگ خود همانند: Overwatch، Hearthstone و World of Warcraft تامین شده است.

بازی Destiny 2 نیز علیرغم مشکلاتی که با آن‌ها دست به گریبان است، سهمی در این دستاورد بزرگ داشته است. بسته‌ الحاقی Curse of Osiris برای Destiny 2، با وجود تمام جنجال‌هایش، فروش بهتری نسبت به اولین DLC بازی Destiny 1 داشت. علاوه بر Curse of Osiris عرضه‌ی بسته الحاقی Zombie Chronicles برای بازی Black Ops III نیز ارزش‌های یک DLC را ثابت کرد. مدیرعامل Activision Blizzard، کودی جانسون اعلام کرد Zombie Chronicles پرفروش‌ترین DLC سال برای PlayStation 4 در آمریکای شمالی شد. این اتفاق در حالی رخ داد که بازی Black Ops III دو سال پیش از عرضه‌ی Zombie Chronicles (در سال 2015) وارد بازار شده بود. جانسون در ادامه گفت:

خدمات درون برنامه‌ای، امکانات و محتوای مختلف مخاطبانمان را سرگرم می‌کنند و برای ما نیز سود بزرگی به ارمغان می‌آورند. در سه ماهه چهارم سال ما بیش از 1 میلیارد دلار و به طور کلی در سال گذشته 4 میلیارد دلار از طریق پرداخت‌های درون برنامه‌ای درآمد خالص کسب کردیم. نکته‌ی جالب‌تر اینکه در سال 2017 و در بازی‌های Call of Duty و Destiny سرمایه‌گذاری بازیکنان در بخش خدمات جانبی بازی‌ها (خرید آیتم‌های مختلف) از میزان پرداخت برای خرید محتوای قابل دانلود پیشی گرفت. ما انتظار داریم که در سال 2018 نیز این اتفاق رخ دهد. اکتیویژن با استفاده از سیزن پس دو عنوان Call of Duty: WWII و Destiny 2 برنامه‌های دیجیتالی بزرگی در پیش رو دارد.

 

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.