نویسنده: پدرام پورامامعلی یکشنبه، 22 بهمن 1396
ساعت 21:42

میاموتو: ساخت بازی کاملا متفاوت از فیلم‌سازی است

0 از 5

شیگرو میاموتو بازی‌ساز ژاپنی از تفاوت‌هایی که بین ساخت فیلم و بازی وجود دارد سخن می‌گوید

کریس ملدانری (Chris Meledanri) فیلم‌ساز آمریکایی و مالک استودیو Illumination برای شناخت بهتر میاموتو مطالعات زیادی انجام داده است. این دو قرار است با همکاری یکدیگر یک انیمیشن در دنیای Super Mario بسازند.

هفته‌های اخیر مصادف بود با اتمام سه ماهه‌ی مالی سوم، به همین دلیل کمپانی‌ها بسیاری گزارشی از عملکرد مالی خود و برنامه‌هایشان در آینده اعلام کردند که در این میان ساخت فیلم Mario نیز تایید شد. این فیلم قرار است با همکاری سازندگان انیمیشن Minions و «پدر ماریو»، یعنی شیگرو میاموتو (Shigru Miyamoto) تولید گردد. در مقیاس بزرگ‌تر دو کمپانی نینتندو و Universal در ساخت این انیمیشن با یکدیگر همکاری خواهند داشت.

در جلسه‌ی که طی آن گزارشی از عملکرد و سیاست‌های کلی نینتندو در سه ماهه‌ی اخیر ارائه شد، میاموتو و تاتسومی کیمیشیما، رییس نینتندو پیرامون موضوعات مختلفی صحبت کردند. آقای میاموتو درباره‌ی چگونگی شکل گرفتن ایده‌ی ساخت فیلم چگونه شکل گرفت می‌گوید:

سال‌های زیادی می‌شد که قصد ساخت یک انیمیشن را داشتم. صحبت‌های زیادی مبنی بر توانایی نینتندو در ساخت فیلم بود زیرا مردم معتقد بودند ساخت یک بازی همانند ساخت فیلم است؛ اما به نظر من این دو کاملا با یکدیگر تفاوت دارند. تجربه‌ی ساخت سرگرمی‌های تعاملی کاملا متفاوت از رسانه‌ی غیر تعاملی است. و من برای تولید یک فیلم، دوست دارم این کار را بر عهده‌ی یک متخصص بگذارم.

پروسه ساخت فیلم Super Mario دقیقا زمانی رنگ واقعیت به خود گرفت که میاموتو و ملداندری همدیگر را ملاقات کردند و دیدگاه‌هایشان را با یکدیگر در میان گذاشتند. میاموتو در این رابطه می‌گوید:

با تهیه‌کنندگان و کارگردان‌های زیادی که دیدگاه‌های متفاوت داشتند صحبت کردم که در نهایت از طریق کمپانی Universal با استودیوی Illumination آشنا شدم. در حال حاضر نینتندو برای طراحی چند پارک و محیط سرگرمی مشغول همکاری با Universal است. ممکن است به عنوان یک تهیه‌کننده نام کریس ملداندری را فقط در فیلم‌های Minions و Sing دیده باشید، اما حقیقت چیزی دیگریست؛ او یک کهنه‌کار با کوله‌باری از تجربه است. او در ساخت Ice Age مشارکت داشت و با کمپانی فاکس قرن بیستم نیز سابقه‌ی همکاری دارد. هنگامی که با کریس صحبت کردم او گفت مصاحبه‌های زیادی از من خوانده و در نهایت متوجه شدیم که روش کاری هردویمان مشابه است. زمانی که مشغول صحبت از نقاط مشترکمان بودیم، تصمیم گرفتیم که شاید بهتر است در یک پروژه با یکدیگر همکاری داشته باشیم. صحبت‌ها از دو سال پیش شروع شد و سپس به مرحله‌ای رسیدیم که بتوانیم پروژه را رسما معرفی کنیم.

در فیلم‌سازی جدا از مسائل هنری و خلاقیت، منابع مالی و تاریخ اکران نیز در مقایسه با روند ساخت یک بازی بسیار متفاوت است. میاموتو توضیح می‌دهد که روش کاری قدیمی ملداندری چگونه به آن‌ها کمک کرده است:

کریس برای آن که فیلم موفقی بسازد به خوبی زمان و منابع مالی را مدیریت می‌کند. ما تصمیم گرفتیم که یک فیلم بسازیم و آن را به کمک کمپانی Universal Pictures در سراسر جهان منتشر کنیم. با یکدیگر صحبت کردیم و یک احساس مشترک را درون یکدیگر کشف کردیم؛ اگر نتوانیم فیلمی جذاب بسازیم، آن را لغو خواهیم کرد. تاکنون پیش آمده که بر سر صحنه‌ای با یکدیگر بحث کنیم اما رابطه میان ما در حال پیشرفت است و امیدوارم زمانی که چیز مناسبی برای ارائه داشته باشیم.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.