نویسنده: پدرام پورامامعلی دوشنبه، 23 بهمن 1396
ساعت 19:44

پشتیبانی استودیوی Relic از بازی Dawn of War 3 پایان یافت

0 از 5

استودیوی Relic به دلیل فروش ضعیف بازی Dawn of War 3 پشتیبانی از این عنوان را ادامه نخواهد داد

استودیوی Relic سازنده بازی Dawn of War 3، تنها کمتر از یک سال پس از عرضه‌ی بازی به پشتیبانی از آن خاتمه داد. Dawn of War 3 که در ماه آپریل سال گذشته در دسترس کاربران قرار گرفت، از این به بعد هیچ‌گونه بسته الحاقی دریافت نخواهد کرد. توسعه‌دهنده‌ی بازی، رلیک تایید کرده است که تمام برنامه‌ها برای گسترش محتوای بازی در آینده را لغو کرده است. همانطور که بسیاری حدس زده بودند، ظاهرا فروش بازی آنقدر بد بود که ساخت بسته‌های الحاقی به هیچ وجه منطقی به نظر نمی‌رسید. رلیک به همراه ناشر بازی، سگا در بیانیه‌ای که در وبسایت Eurogamer منتشر شد این خبر را تایید کردند. رلیک در این رابطه گفته است:

بازی Dawn of War 3 از تعداد کاربران قابل ملاحظه‌ای برخوردار است، اما به اهدافی که در زمان عرضه برای بازی تعیین کرده بود دست نیافت. عملکرد بازی به آن صورت که امید داشتیم نبوده است.

 بر طبق گزارش Steam Spy تعداد کاربران بازی Dawn of War 3 در شبکه‌ی استیم حدود 575000 تخمین زده شده است. قابل ذکر است که بازی در ماه اکتبر برای چند روز به صورت رایگان عرضه شده بود. چنین رقمی به هیچ وجه بزرگ نیست و می‌توان دلیل این تصمیم رلیک را درک کرد. در بخش دیگری از بیانیه آمده است:

 زمانی که یک بازی انتظارات را در زمینه‌ی فروش برآورده نمی‌سازد، باید برنامه‌ها را تغییر داد. در بازی Dawn of War 3، ما پایه‌های محکمی برای گسترش محتوای بازی نداریم.

چنین اتفاقی بازی Dawn of War 3 را به اولین عنوان این سری تبدیل می‌کند که هیچ‌گونه بسته‌ی الحاقی را پس از عرضه دریافت نکرده است، بسیاری از هواداران بازی نیز بی آنکه غافلگیر شده باشند، منتظر چنین واکنشی از جانب رلیک بودند. بازی در زمان عرضه از نظر محتوا دارای نواقصی بود که موجب شد Dawn of War 3 در جذب مخاطب جدید ناکام باشد. این عنوان فاقد مدهای محبوب Skirmish و Last Stand است.

این اخبار آینده سری بازی‌های Dawn of War را در هاله‌ای از ابهام قرار داد، زمانی که استودیو از سرمایه‌گذاری برای ساخت محتوای اضافی عاجز است چطور می‌توان انتظار داشت که قادر باشد شماره‌ی بعدی بازی را بسازد؟ رلیک اعلام کرده است که با مشورت سگا بهترین تصمیم را برای آینده اتخاذ خواهد کرد. 

Relic Entertainment در حال حاضر مشغول کار بر روی عنوان Age of Empires 4 است.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.