نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع چهارشنبه، 05 ارديبهشت 1397
ساعت 09:20

احتمالا بازی Cyberpunk 2077 به شکل اول شخص خواهد بود

0 از 5

در فاصله چند هفته مانده به رویداد E3 2018، شایعه جدیدی درباره بازی Cyberpunk 2077 منتشر شده است.

درحالی که انتظار می‌رود بازی Cyberpunk 2077، به شکلی رسمی در رویداد E3 2018 رونمایی شود؛ اما ظاهرا برخی اطلاعات جلوتر از این زمان درز پیدا کرده‌اند. در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ یکی از منابع لو دهنده این گزارش، اشاره کرده که این بازی قرار است از طریق زاویه دوربین اول شخص قابل تجربه باشد. در صورت صحت این خبر، باید گفت که این یک تفاوت کامل با بازی قبلی CD Projekt Red است؛ چون بازی قبلی این استودیو یعنی The Witcher 3: Wild Hunt به شکل سوم‌شخص روایت می‌شد.

این شایعه برگرفته از وب‌سایت GamePressure است که خبر خود را برگرفته از یک منبع ناشناس در داخل CD Projekt Red معرفی کرده است. براساس این خبر، Cyberpunk 2077 یک بازی اول شخص و با تمرکز شدید روی المان‌های نقش‌آفرینی خواهد بود. به این ترتیب حتی اگر خبر درست باشد، این به معنای آن نیست که Cyberpunk 2077، مثل یک بازی استاندارد شوتر اول شخص باشد.

البته گفتن این نکته خالی از لطف نیست که از مدت‌ها قبل‌تر، وجود المان‌های اول شخص در این بازی تایید شده بود. درواقع CD Projekt Red به وضوح در سال ۲۰۱۳ گفته بود که یک بازی عظیم جهان‌باز می‌تواند ترکیبی از زاویه دوربین اول شخص و سوم شخص باشد. به هر شکل در این گزارش جدید، هیچ اشاره‌ای به زاویه دید سوم شخص در بازی «سایبرپانک ۲۰۷۷» نمی‌شود. در این صورت، این باور شکل می‌گیرد که استودیو احتمالا کار روی زاویه دید سوم شخص را به کلی حذف کرده تا منحصرا روی زاویه دید اول شخص متمرکز شوند.

همچنین، قطعا این احتمال نیز وجود دارد که منبع GamePressure اشتباه کرده، یا فراموش کرده باشد که به وجود حالت زاویه دید سوم شخص در گیم‌پلی Cyberpunk 2077 اشاره کند. در این صورت، این احتمال وجود دارد که بازی شبیه Skyrim یا Fallout 4 باشد، که هر زمان توسط بازیکن، امکان سوییچ کردن بین زاویه دید اول شخص و سوم شخص را داشتند. به هر شکل، این محتمل‌ترین راه‌حل برای جلب رضایت طرفداران هر دو مدل زاویه دوربین خواهد بود.

به هر حال، تا زمانی که CD Projekt Red به شکل رسمی این گزارش را تایید نکند، طرفداران باید طبق اظهار نظرهای قبلی این شرکت، انتظار داشتن هر دو زاویه دوربین اول شخص و سوم شخص را در این بازی داشته باشند. درصورتی که اخبار و اطلاعات جدیدی از Cyberpunk 2077 در E3 2018 شاهد باشیم، طرفداران می‌توانند تنها چند هفته (۲۲ تا ۲۵ خرداد) برای تایید یا عدم تایید این گزارش صبر کنند.

طبق آخرین خبرها، Cyberpunk 2077 هنوز درحال سپری کردن مراحل ساخت خودش قرار دارد.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.