نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع چهارشنبه، 05 ارديبهشت 1397
ساعت 08:20

بتای عمومی بازی H1Z1 در ماه آینده به PS4 می آید

3 از 5

استودیو دی‌بریک، به تازگی زمان عرضه بتای عمومی بازی H1Z1 را برای پلتفرم پلی‌استیشن 4 اعلام کرد.

بازی H1Z1 با شروع عرضه Early Access بسیار طولانی (از سال ۲۰۱۵) که داشته، یکی از پیشگامان موج اولیه سبک بتل رویال در PC بود که بالاخره در فوریه امسال (۹ اسفند ۱۳۹۶)، نسخه کامل آن به شکل رسمی عرضه شد. این انتشار گرچه در پلتفرم ویندوز PC صورت گرفته است، ولی استودیو Daybreak Games، قصد دارد به زودی این بازی شوتر بتل رویال را به پلی‌استیشن 4 هم بیاورد. در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ و طبق اطلاعیه این شرکت، دسترسی به بتای عمومی بازی در روز ۲۲ می (۱ خرداد ۱۳۹۷) برای دارندگان پلی‌استیشن ۴ باز خواهد شد که شامل تعداد زیادی ویژگی جدید، و طراحی شده مختص نسخه کنسولی خواهد بود.

یکی از تغییرات زیادی که سازندگان در نسخه کنسولی بازی اعمال کرده‌اند، بازطراحی سازوکار کنترلی آن است که شامل اضافه شدن یک منوی دایره‌ای برای تجهیزات، رابط کاربری بهینه‌سازی شده و سیستم غارت‌های (لوت) ساده‌سازی شده است. یکی دیگر از تغییرات بنیادی، حذف کامل سیستم کرفت کردن است که در نسخه PC، یکی از ویژگی‌های اصلی هسته گیم‌پلی محسوب می‌شود. در نسخه PC، برای مثال لباس و کلاه، تخریب و منابع آن برای کرفت کردن دیگر تجهیزات مهم و حیاتی، مثل زره یا تیرهای انفجاری مورد استفاده واقع می‌شد. به گفته استودیو دی‌بریک، حذف این سیستم باعث متعادل کردن ضربآهنگ بازی و تمرکز بیشتر روی اکشن‌ها خواهد شد.

برای اعمال کردن گیم‌پلی با ضربآهنگی حتی بیشتر، محل‌های مرگبار و سرعتی‌تری نیز به نام «مناطق گازی (Gas Zones)» وجود دارد. به گفته سازنده، این زون‌ها محدوده‌ای برای بازیکنان تعیین می‌کند که باعث شود آن‌ها که در نواحی کوچک و امن‌تری هستند به حرکت ادامه دهند. البته این نیز مشخص نشده که این بخش چه تغییراتی نسبت به نسخه PC بازی دارد.

 منوی دایره‌ای جدید در رابط کاربری نسخه PS4 بازی H1Z1 منوی دایره‌ای جدید در رابط کاربری نسخه PS4 بازی H1Z1

 

یکی دیگر از تغییرات در نسخه کنسولی، پیرامون توزیع آذوقه (Supply Drops) است. در این نسخه، این روش اصلی برای دریافت زره‌ها و سلاح‌های قدرتمندتر است که در طی بازی، به شکل تصادفی در نقاط مختلف، و از آسمان به پایین انداخته می‌شود. همچنین سلاح‌های جدیدی نیز به نسخه کنسولی اضافه خواهد شد. جعبه‌های مخصوص نیز در بازی یافت می‌شوند که ممکن است شامل تجهیزاتی بسیار کمیاب و فوق‌العاده، از نوع تجهیزات سطح ۲ و سطح ۳ باشد. شایان ذکر است که این نوع تجهیزات به محض پایین افتادن، یک مدار نورانی از خود منتشر می‌کنند که باعث جلب توجه بازیکنان نزدیک شود.

استودیو دی‌بریک، در بحث فنی نیز به این اشاره کرده که بازی در نسخه کنسولی با سخت‌افزار PS4 بهینه‌سازی شده است. همچنین طبق این اطلاعیه، تنها کنسول PS4 Pro قادر به اجرای بازی با نرخ فریم ۳۰ خواهد بود.

در حالی که بازی به رایگان قابل تجربه است، بازیکنان امکان پیش‌خرید باندل بازی را از حالا تا ۱ خرداد و روز شروع بتای عمومی بازی دارند. این شامل تم‌های دینامیک و با قیمت ۳۰ دلار است که دارندگان اشتراک پلی‌استیشن پلاس، می‌توانند با ۲۰٪ تخفیف این باندل را خریداری کنند.

گرچه نسخه کنسولی بازی H1Z1 در راه است و تغییرات مهمی را به خود خواهد دید، ولی نسخه PC این بازی مدتی است که به شکل کامل منتشر شده است. این بازی که امتیاز متای ۷۱ را دریافت کرده، بازخوردها و نقدهای نسبتا خوبی نیز دریافت کرده است.

 
برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.