نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع شنبه، 17 شهریور 1397
ساعت 13:00

بازی بتل رویال H1Z1 نیز در راه موبایل است

0 از 5

Daybreak Games در ادامه موفقیت بالای بازی H1Z1 Battle Royale، قصد دارد نسخه موبایلی این بازی را نیز بسازد.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ به تازگی استودیو Daybreak Games و NantWorks اعلام کردند که قرار است در آینده، ورژن موبایلی بازی H1Z1 Battle Royale با عنوان ساده «Z1 Battle Royale» برای پلتفرم‌های قابل حمل نیز عرضه شود. این دو البته پیرامون تاریخ عرضه دقیق این نسخه بازی اظهارنظر نکرده‌اند.

این تصمیم در ادامه موضوع «سرمایه‌گذاری‌های استراتژیک» NantWorks در استودیو Daybreak Games خوانده شده که در همین زمینه، آن‌ها تایید کرده‌اند که ورژن موبایلی بازی EverQuest نیز در پیش خواهد بود. به هر شکل گزارش اخیر به تاریخ عرضه این بازی نیز اشاره‌ای نمی‌کند.

بازی H1Z1 Battle Royale در ادامه موفقیت بسیار بالای خود در PC، حدود یک ماه پیش به شکل رسمی به عنوان یک عنوان free-to-play برای پلی‌استیشن 4 نیز عرضه شد که به موفقیت عظیمی هم دست پیدا کرد و بیش از ۴ میلیون بازیکن در این پلتفرم، در سه روز اول بازی را تجربه کردند. در این ارتباط، مدتی پیش Daybreak Games اعلام کرد که در تصمیمی دشوار، آن‌ها رسما پشتیبانی از بازی اولیه Just Survive را متوقف و سرورهای بازی را خاموش کردند.

در هر صورت موفقیت عظیم بازی H1Z1 به عنوان یک بازی بتل رویال، نشان می‌دهد که بازار این ژانر هنوز تشنه بازی‌های جدیدتر است و این موضوع، در حالی است که محبوبیت بازی‌های کلیدی این سبک از جمله PlayerUnknown's Battlegrounds و Fortnite نیز هر روز بیشتر می‌شود. پیرامون این دو بازی نیز استودیوهای PUBG Corp و Epic Games اقدام به انتشار ورژن‌های مخصوص گوشی‌های هوشمند از عناوین خودشان نیز کرده‌اند که این نسخه‌ها، درست مثل ورژن‌های کنسولی با موفقیت عظیمی مواجه شدند، و برای مثال نسخه موبایلی بازی «پابجی»، در عرض چهار ماه بیش از ۱۰۰ میلیون مرتبه دانلود شده بود؛ موفقیتی که باعث می‌شود تا دیگر سازندگان بازی‌ها در این سبک از جمله Daybreak نیز در فکر عرضه بازی‌های خودشان برای پلتفرم‌های موبایل باشند.

با در نظر گرفتن عطش بالای بازیکنان برای تجربه عناوین بتل رویال، امسال دو بازی بزرگ دیگر یعنی Call of Duty: Black Ops 4 و Battlefield V نیز رسما از مادهای بتل رویال برخوردار خواهند بود. بازی H1Z1 نیز درحال حاضر برای پلتفرم‌های PC و پلی‌استیشن 4 در دسترس قرار دارد. در این زمینه، Daybreak عرضه بازی برای ایکس‌باکس وان را نیز تایید کرده ولی تاریخ انتشار این نسخه نیز اعلام نشده است.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.