نویسنده: آرمین صیامی زاده جمعه، 07 ارديبهشت 1397
ساعت 10:32

بلیزارد شروع به فروش ماد‌های StarCraft 2 کرد

0 از 5

مپ‌های بخش Premium Arcade این بازی به قیمت 4.99 دلار به فروش می‌روند

آپدیت جدید نسخه‌ی دوم StarCraft به بازیکنان اجازه‌ی دانلود مپ‌های Premium ساخت دیگران را می‌دهد. مپ‌های بخش Arcade این بازی صرفاً مپ‌های ساده نیستند و ویژگی‌ها مکانیک‌های مخصوص خود را دارند. برخلاف مپ‌های دیگر بخش آرکید، مپ‌های Premium مجانی نیستند و بخشی از سود فروش آن‌ها به خالقشان برمی‌گردد.

بخش آرکید در سال 2012 برای مپ‌های ساخت بازیکنان به بازی اضافه شد ولی همه‌ی محتوای آن تا آپدیت این هفته و عرضه‌ی دو مپ Premium، مجانی مانده بود.

مپ اول ARK Star نام دارد و به دست Daniel Altman ملقب به Pirate ساخته شده است. این مپ یه عنوان نقش‌آفرینی تاکتیکی-نوبتی با محوریت نژاد Protoss است که برنده‌ی مسابقه‌ی Rock the Cabinet بلیزارد در سال 2015 شد.

مپ بعدی Desert Strike نام دارد و نسخه‌ی جدید مپ محبوب Desert Strike HotS که ساخته‌ی یکی از سازنده‌های شناخته‌ی این بازی به نام Tya است. این مپ نوعی طناب‌کشی تاکتیکیست و این نسخه‌ امکانات بیشتری به نسخه‌ی مجانی در اختیارتان می‌گذارد.

widow mines can be useful as static defense near mineral lines 1024

به نظر آقای Tim Morten، مدیر تولید استارکرفت 2، این برنامه راهی برای پاداش دادن به سازندگانی است که این محتواهای با ارزش را در اختیار بازیکنان قرار می‌دهند. به گفته‌ی ایشان، تقسیم درآمد مپ‌های Premium به نفع این سازندگان است. ظاهراً این برنامه در مراحل ابتدایی خود قرار دارد و کمپانی بلیزارد در حال بررسی شرایط در اختیار گذاشتن این قابلیت برای سازندگان بیشتر است. آقای Morten معتقد است که امکان فروش مپ‌های بخش آرکید یکی از قدم‌های مهم در حمایت از سازندگان محتواست.

این ایده بیش از یک دهه در ذهن کمپانی بلیزارد بوده و حتی قبل از عرضه‌ی Starcraft II: Wings of Liberty، در مراسم BlizzCon 2009 نیز به سازندگان اجازه‌ی فروش محتوایشان را داده بود. عناوین این کمپانی از زمان استارکرفت یک و وارکرفت 3 دارای امکانات ساخت و ساز مپ و حالت‌های مختلف بوده‌اند و برای نسخه‌ی دوم استارکرفت، این کمپانی اشخاصی نظیر Ryan Schutter و Kevin Dong را که زمانی خالق محتوا بودند را وارد تیم سازنده‌ی بازی کرده است. آقای Schutter سازنده‌ی GameHeart است که امکانات زیادی برای تماشای بازی‌ها در اختیار می‌گذارد و آقای Dong، ملقب به Monk، درحال توسعه‌ی محتوای جدید برای بخش co-op commanders بازی است.

واکنش بازیکنان به این ویژگی، نسبت به خبر پولی شدن مادهای عناوین دیگر مثبت بوده است. طبق سخنان آقای Morten، تیم استارکرفت تجربیاتش در این مورد را با تیم‌های دیگر بلیزارد به اشتراک خواهد گذاشت اما با این که نقشه‌های Premuim این عنوان نشان دهنده‌ی سیاست کلی این کمپانی در مورد عناوین دیگر است مخالفت کرد.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.