نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع جمعه، 07 ارديبهشت 1397
ساعت 09:20

جزئیات بیشتری درباره عضویت پولی نینتندو سوییچ در راه است

5 از 5

نینتندو به زودی، اطلاعات جدیدی درباره سرویس عضویت پولی برای خدمات آنلاین Nintendo Switch را به اشتراک خواهد گذاشت.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ از زمان عرضه کنسول هیبریدی Nintendo Switch، بازیکنان برای استفاده از خدمات آنلاین بازی‌ها، نیازی به پرداخت هیچ میزان پولی نداشتند. با این حال این رویه از سپتامبر (شهریور - مهر) تغییر خواهد کرد و نینتندو، سرویس عضویت پولی خود را عملیاتی می‌کند.این عضویت، مشابه عضویت پلاس در پلی‌استیشن و Xbox Live Gold برای دارندگان ایکس‌باکس است؛ که بازیکنان برای دسترسی به محتواهای آنلاین بازی‌ها نیاز به دراختیار داشتن عضویت فعال در این سرویس‌ها دارند. خبر راه‌اندازی چنین سرویسی مدتی قبل توسط نینتندو اعلام شده بود و می‌دانیم که حق عضویت‌ها بسیار پایین‌تر از سرویس‌های مشابه در دو پلتفرم دیگر است.

با این حال نینتندو به تازگی اعلام کرده که قصد دارد به زودی و در اوایل ماه می (ادامه اردیبهشت امسال)، جزئیات بیشتری از سرویس عضویت پولی نینتندو سوییچ به اشتراک بگذارد. در حال حاضر نینتندو اطلاعات بیشتری منتشر نکرده است، غیر از اینکه گفته «سرویس آنلاین برای بازیکنان، ویژگی‌ها و محتواهای بسیار باارزشی فراهم می‌کند که باعث می‌شوند آن‌ها، به لذت بردن بیشتر از نینتندو سوییچ ادامه بدهند.»

نینتندو قرار بود مدت‌ها قبل، یعنی اواخر سال ۲۰۱۷ برنامه عضویت پولی کنسول سوییچ را راه‌اندازی کند که در نهایت اعلام شد، شروع کار این سرویس تا سال ۲۰۱۸ به تعویق می‌افتد. اگر جزئیات همان اطلاعیه قبلی نینتندو برقرار باشد، بازیکنان با ۴ دلار به اشتراک یک ماهه، ۸ دلار اشتراک ۳ ماهه و ۲۰ دلار اشتراک یک ساله در این سرویس را به دست می‌آورند. این مبلغ‌ها، برای مثال قابل مقایسه با حق عضویت‌های یک ساله Xbox Live Gold و PlayStation Plus است که ۶۰ دلار هزینه دارند.

در اوایل سال ۲۰۱۸ بود که تاتسومی کیمیشیما مدیرکل نیتندو، از اهمیت سرویس‌های آنلاین و کمک به رسیدن به بازیکنان بیشتر گفته بود:

به همین خاطر است که ما قصد داریم سرمایه‌گذاری‌ها و منابع بیشتری روی سرویس‌های آنلاین متمرکز کنیم که این، باعث شده که ما در فکر ساختن نوعی سرویس پولی باشیم.

البته در خبری دیگر از کیمیشیما، اخیرا اعلام شد که این مدیر کهنه‌کار، قصد دارد در ماه ژوئن (خرداد - تیر) از مدیریت نینتندو کناره‌گیری کند.

Nintendo Switch Online Paid Membership Details Coming Soon

 

کیمیشیما در صحبت‌هایی پیرامون اینکه برنامه‌های نینتندو، برای محبوب کردن و رشد استقبال از چنین سرویسی چیست نیز گفته بود:

نینتندو امیدوار است محصولاتی ارائه کند که بازیکنان، آن‌ها را جذاب ببینند. این کم‌تر درباره نحوه کار و بیشتر درباره این سوال است که چه محصولاتی می‌توان ارائه داد. همچنین گسترش این سرویس بستگی به این دارد که هرچه مصرف‌کنندگان بخواهند بتوانیم ارائه کنیم.

به نظر می‌رسد اطلاعات جدیدی که در اوایل می، پیرامون سرویس عضویت پولی نینتندو منتشر خواهد شد بسیار مهم خواهد بود. شینیا تاکاهاشی، مدیر اجرایی نینتندو در این باره گفته است:

ما ایده‌هایی در این زمینه داریم که چطور بتوان سرویس آنلاین نینتندو سوییچ را به عنوان یک سرویس پولی، برای مشتریان جذاب کرد. به همین خاطر فکر می‌کنم اطلاعیه بعدی ما ارزش صبر کردن داشته باشد.

به عنوان مقایسه، در عضویت‌های پولی دو پلتفرم پلی‌استیشن و ایکس‌باکس، سونی و مایکروسافت علاوه بر ارائه تخفیف‌های خرید و ویژگی‌های دیگر، اقدام به ارائه ماهانه تعدادی بازی رایگان به اعضای ویژه و حق عضویت پرداخت کرده خودشان نیز می‌کنند.

در دیگر اخبار نینتندو، این شرکت اخیرا اعلام کرده که فروش کنسول نینتندو سوییچ در آستانه یک سالگی به عدد ۱۷٫۷۹ میلیون نسخه رسیده است. این البته در کنار اخبار دیگری مرتبط با هک شدن این کنسول هیبریدی نیز بوده است. نینتندو علاوه بر خبر میزان فروش، برنامه‌های خودش برای شرکت در رویداد E3 2018 را نیز مشخص کرده است. کنفرانس اختصاصی نینتندو در ۱۲ ژوئن (۲۲ خرداد) در E3 برگزار می‌شود که شامل معرفی بازی جدید Smash Bros نیز بوده و امکان تجربه آن در این محل نیز وجود خواهد داشت.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.