نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع دوشنبه، 10 ارديبهشت 1397
ساعت 09:45

Avengers: Infinity War رکورد فروش اکران داخلی در هفته اول را شکست

5 از 5

جدیدترین گردهمایی ابرقهرمانان دنیای سینمایی مارول، همچنان به ثبت رکورد در گیشه‌های داخلی و جهانی ادامه می‌دهد.

در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون در بازی‌مگ؛ فیلم سینمایی انتقام‌جویان: جنگ بی‌نهایت (Avengers: Infinity War) حالا به رکورددار جدید باکس آفیس داخلی آمریکا و کانادا تبدیل شده است. این فیلم که قبلا هم انتظار می‌رفت به فروش ۲۵۰ میلیون دلاری داخلی در انتهای هفته (یکشنبه) دست پیدا کند، سرانجام موفق شد تا هفته اول پر از غوغای خودش را تکمیل کرده و رکورد ۲۴۸ میلیون دلاری Star Wars: The Force Awakens را در فروش هفته اول پشت سر بگذارد. فیلم در سینماهای خارج از آمریکا و کانادا نیز بسیار موفق بوده و تاکنون ۳۸۰ میلیون دلار از مجموع فروش داخلی و جهانی ۶۳۰ میلیون دلاری فیلم، به اکران در سینماهای خارج از آمیکا و کانادا مربوط می‌شود. لازم به ذکر است که فیلم جدید اونجرز، از نظر فروش جهانی در هفته اول نیز رکورد قبلی فیلم The Fate of the Furious با ۵۴۱٫۹ میلیون دلار را پشت سر گذاشته و حالا، یکه و تنها به رکورددار فروش هفته اول داخلی و جهانی، در «تاریخ سینما» تبدیل شده است.

بنا به گزارش EW، هزینه ساخت فیلم اونجرز: اینفینیتی وار حدود ۳۰۰ میلیون دلار بوده است. همچنین با توجه به عملکرد فیلم، تحلیلگران معتقدند که فیلم همچنان به روند صعودی پر شتاب خود ادامه خواهد داد، و این حالی است، که فیلم گردهمایی سراسری ابرقهرمانان مارول هنوز کارش را در سینماهای چین، یعنی دومین بازار بزرگ سینمای جهان نیز آغاز نکرده است.

یکی دیگر از آمارهایی که با فیلم Infinity War محقق شده نیز عدد ۱۵٫۴ میلیارد دلار است؛ این رقم مربوط به میزان فروش تمامی ۱۹ فیلم دنیای سینمایی مارول از زمان فیلم Iron Man در سال ۲۰۰۸ است، و انتظار می‌رود با ادامه اکران فیلم اونجر 3 در هفته دوم اکران به بعد، این عدد طبعا بیشتر هم شود.

فیلم Infinity War غیر از موفقیت‌های عظیم و رکوردشکن در گیشه، در جلب نظر منتقدان و طرفداران نیز موفق ظاهر شده است. بیشتر منتقدین، این فیلم را یک دستاورد بزرگ برای مارول دانسته‌اند؛ جایی که انبوهی از ابرقهرمانان که در طول سال‌ها معرفی و پرداخته شده بودند به یکدیگر می‌رسند. مسیری که گرچه طولانی بوده ولی دیدن فرجام کار قطعا ارزش صبر و پیگیری را داشته است.

فیلم انتقام‌جویان: نبرد بی‌نهایت، در طول هفته اول اکران داخلی خود از حیث فروش کاملا بی رقیب بوده است. این فیلم که تنها در سه روز از ۲۷ تا ۲۹ آوریل (۷ تا ۹ اردیبهشت) به فروش داخلی ۲۵۰ میلیون دلاری دست پیدا کرده، فیلم‌هایی همچون A Quiet Place با ۱۰٫۷ میلیون و I Feel Pretty را با فروش ۸٫۱ میلیون دلار پشت سر خود می‌بیند. در ادامه می‌توانید پرفروش‌ترین فیلم‌های اکران شده در آمریکا و کانادا بین ۷ تا ۹ اردیبهشت را ملاحظه کنید.

فهرست فروش فیلم‌ها در اکران سینماهای داخلی (آمریکا و کانادا) بین ۲۷ تا ۲۹ آوریل:

  1. Avengers: Infinity War با 250 میلیون دلار
  2. A Quiet Place با $10.7 میلیون دلار
  3. I Feel Pretty با $8.1 میلیون دلار
  4. Rampage با $7.1 میلیون دلار
  5. Black Panther با $4.4 میلیون دلار
  6. Super Troopers 2 با $3.6 میلیون دلار
  7. Truth or Dare با $3.2 میلیون دلار
  8. Blockers با $2.9 میلیون دلار
  9. Ready Player One با $2.4 میلیون دلار
  10. Traffik با $1.6 میلیون دلار
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.