نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع جمعه، 14 ارديبهشت 1397
ساعت 08:00

Call Of Duty Black Ops 4 نوآوری های زیادی خواهد داشت

5 از 5

به گفته مدیرکل اکتیویژن، بازی کال آو دیوتی: بلک آپس 4 تنها روی نقاط قوت این سری تمرکز نداشته است.

گرچه تنها چند روز به موعد رسمی معرفی بازی Call Of Duty Black Ops 4 باقی مانده، ولی Treyarch توسعه‌دهنده این عنوان و حالا اکتیویژن ناشر بازی به کمپین تبلیغاتی پیش از عرضه ادامه می‌دهند. در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ به تازگی و در جریان ارائه گزارش مالی شرکت اکتیویژن، کودی جانسون، مدیر عامل این شرکت صحبت‌های خودش را با ستایش از استودیو Treyarch شروع کرد. به گفته او، این استودیو از گذشته نیز اثبات کرده که صاحب ایده‌های نوآورانه بوده است. گفتنی است که یکی از محبوب‌ترین مادها که اینک در تمامی بازی‌های سری کال آو دیوتی وجود دارد، یعنی حالت زامبی، اولین بار توسط ترای‌آرک و در بازی Call Of Duty Black Ops 2 معرفی گردید. به علاوه همین استودیو بود که سیستم محبوب Pick 10 را هم در بازی بلاک آپس 2 به کار برد که بعدها به یک استاندارد در بیشتر بازی‌های بعدی این سری تبدیل شد. گفتنی است که پیش از این در بازی‌مگ خواندید که امکان بازگشت این سیستم در بازی بلک آپس 4، پس از وقفه‌ای کوتاه وجود خواهد داشت.

به گفته جانسون، ترای‌آرک قرار نیست به دستاوردهای فعلی‌اش در بازی بلک آپس 4 قانع شود.

بازی بلک آپس 4، قرار نیست فقط بر پایه نقاط قوتی که این سری دارد ساخته شود؛ بلکه می‌خواهد محدوده‌های نوآوری را هم پشت سر بگذارد. شما به زودی این را در همان هسته گیم‌پلی بازی خواهید دید؛ اینجا از جمله جاهایی است که چندین ویژگی جدید خواهد داشت.

بلک آپس 4، به عنوان یکی از عناوین زیرمجموعه در سری ندای وظیفه خواهد بود که قرار است برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و PC عرضه شود. در مورد نسخه PC بازی، اکتیویژن به نظر برنامه‌های مهمی دارد تا این ورژن از بازی نیز به خوبی ورژن‌های کنسولی از آب در بیاید. به گفته جانسون، اکتیویژن می‌خواهد «منابع اختصاصی گسترده‌ای» برای نسخه PC بازی اختصاص دهد، تا به این مهم دست پیدا کند.

درباره بازی بلک آپس 4، شایعات بسیار زیادی در بخش‌های مختلف به گوش رسیده است. این گزارش‌ها هم به بخش تک‌نفره بازی اشاره دارند که ظاهرا، این احتمال مطرح است که بازی فاقد کمپین تک‌نفره و داستانی باشد. از جمله شایعات در بخش چند نفره بازی، گزارش‌هایی درباره تشابهات این بخش با بازی Overwatch و همچنین احتمال وجود یک بخش بتل رویال نیز مطرح بوده است. همچون گذشته، جدیدترین خبرها نیز به تایید یا رد این گزارش‌ها توجهی ندارد و باید تا روز ۱۷ می (۲۷ اردیبهشت) منتظر رونمایی رسمی بازی، و شنیدن اخبار تکمیلی باشیم.

یکی دیگر از بخش‌های جذاب صحبت‌های جانسون، به این اختصاص داشت که بازی بلک آپس ۴، به «میلیاردها ساعت» بازی که بازیکنان صرف بازی‌های این سری کردند توجه ویژه‌ای داشته است. به گفته او، اکتیویژن با ابزارها و آمارهایی که در اختیار دارد، می‌داند که چه جامعه‌های آماری مشغول بازی در چه بخش‌ها و حالت‌هایی از این بازی‌ها بوده‌اند، و بلک آپس ۴ به بخش‌های پرطرفدار و لذت‌بخش توجه ویژه داشته است.

بازی «کال آو دیوتی: بلک آپس 4» قرار است به شکل رسمی در ۱۲ اکتبر (۲۰ مهر) برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و PC عرضه شود. گفتنی است این تاریخ، یک ماه زودتر از تاریخ عرضه‌های سنتی این سری در هر سال است. در این باره، اکتیویژن دلیل خاصی مطرح نکرده، اما این احتمال قوی وجود دارد که با توجه به عرضه ۲۶ اکتبر بازی Red Dead Redemption 2، انتشار این بازی، در عرضه زودتر از موعد سنتی Black Ops 4 نقش داشته باشد.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.