نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع چهارشنبه، 19 ارديبهشت 1397
ساعت 09:00

نسخه بعدی Battlefield شامل کمپین تک نفره خواهد بود

0 از 5

شرکت EA وعده داد که بازی بتلفیلد امسال دارای بخش تک نفره و داستانی نیز خواهد بود.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ درحالی که هنوز اطلاعات رسمی از اینکه بازی Battlefield امسال چگونه بازی خواهد بود منتشر نشده، اخیرا شرکت الکترونیک آرتز تایید کرده که بازی شوتر اول شخص امسال آن‌ها، حداقل یک کمپین تک نفره و داستانی نیز خواهد داشت. این اطلاعیه درحالی توسط EA به اشتراک گذاشته شده، که اخیرا شایعاتی مبنی بر حذف بخش تک‌نفره داستانی از مهم‌ترین رقیب سری بتلفیلد، یعنی بازی مورد انتظار Call of Duty: Black Ops 4 اکتیویژن به گوش رسیده بود.

درحال حاضر، این موضوع مشخص است که امسال نیز در اکتبر ۲۰۱۸ یک بازی از سری بتلفید عرضه خواهد شد؛ اما در این بین شایعات مختلفی نیز درباره ماهیت بازی شکل گرفته بود. در ماه مارس گذشته، گزارش‌هایی منتشر شد که نشان می‌داد بازی بعدی این سری که در استودیو اصلی دایس در سوئد در حال ساخت است، در جنگ جهانی دوم رخ داده و نام بازی نیز «Battlefield V» خواهد بود. با این حال، شایعات دیگری نیز مدتی پیش و به استناد منبع داخلی از EA منتشر شد که در واقع بازی جدید، «Battlefield: Bad Company 3» نام داشته و توسط استودیو شعبه لوس آنجلس دایس در دست ساخت قرار دارد. این احتمال وجود دارد که هر دو شایعه نیز حقیقت داشته باشند؛ در این صورت، این سوال مهم مطرح می‌شود که کدام یک از این دو بازی قرار است در امسال عرضه شود؟

گرچه به تازگی، شرکت الکترنیک آرتز رویداد گزارش مالی سه ماهه اول سال ۲۰۱۸ را برگزار کرد، ولی تصمیم گرفت تا پیرامون این بازی و شایعات منتشر شده سکوت کند و به نظر می‌رسد، این شرکت مایل به فاش‌سازی و ارائه اطلاعات رسمی از بازی در جریان رویداد EA Play در ۹ ژوئن (۱۹ خرداد) باشد. با این وجود، EA در جریان همین گزارش مالی به سرمایه‌گذاران به این نکته اشاره کرد که بازی بتلفیلد امسال، از یک کمپین تک‌نفره نیز مشابه بازی‌های Star Wars Battlefront II و Battlefield 1 نیز برخوردار خواهد بود. درباره ویژگی‌های این بخش تک‌نفره نیز اطلاعاتی منتشر نشده، اما طرفداران احتمالا باید منتظر یک کمپین داستانی سینماتیک مشابه با بازی‌های یاد شده باشند.

گفتنی است که اعلام زودهنگام این خبر می‌تواند با دو هدف صورت گرفته باشد. نه فقط اینکه شرکت مایل به جلب توجه و محبوبیت بیشتر، بعد از شایعات حذف کمپین تک‌نفره مشابه از کال آو دیوتی امسال است، بلکه می‌تواند با هدف از بین بردن نگرانی‌های سهام‌داران EA نیز باشد که اکنون برای ماه‌ها است، که این شرکت به خاطر اظهارنظرها پیرامون پایان دوران بازی‌های تک‌نفره خطی مورد انتقادات گسترده واقع شده است. این خبر کارکرد دیگری نیز دارد که بازار را برای معرفی رسمی بازی در خرداد، همچنان گرم نگه می‌دارد. به هر شکل، EA همیشه هم به عنوان یک ناشر خیلی محبوب شناخته نمی‌شده و خبرهای مشتری پسندی همچون این مورد، می‌تواند به یکی از بزرگ‌ترین ناشران صنعت گیم در جهان کمک کند.

بتلفیلد بعدی، چه در دوره جنگ جهانی دوم و چه به عنوان Bad Company 3 در کنفرانس اختصاصی EA در خردادماه رونمایی خواهد شد. این شرکت پیش از این هم وعده داده بود که بخش چند نفره این بازی، در رویداد طرفداری EA Play در طول رویداد E3 2018 قابل تجربه خواهد بود. گفتنی است که رویداد EA Play مهم‌ترین برنامه الکترونیک آرتز برای E3 در طول چند سال اخیر بوده است.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.