نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع چهارشنبه، 19 ارديبهشت 1397
ساعت 09:30

بازی Monster Hunter: World تاکنون ۷٫۹ میلیون نسخه فروش داشته است

0 از 5

کپ‌کام در جریان گزارش مالی اخیر خود، به موفقیت عظیم بازی Monster Hunter: World و برنامه‌های آینده شرکت اشاره کرد.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ از همان زمان انتشار، بازی Monster Hunter: World واقعا به یک بازی موفق تبدیل شد و به تازگی نیز ناشر این بازی یعنی کپ‌کام، اعلام کرده که فروش جهانی بازی از زمان عرضه تاکنون، به عدد ۷٫۹ میلیون نسخه رسیده است. با توجه به آخرین خبر، و فروش ۷٫۵ میلیون نسخه‌ای بازی تا ۳۱ مارس (۱۱ فروردین)، این رفم نشان از فروش حدود ۴۰۰ هزار نسخه دیگر از ۱ آوریل (۱۲ فروردین) تاکنون است.

بنا به ادعای کپ‌کام، بازی مانستر هانتر: ورلد به «یک موفقیت عظیم و صاحب رکورد» تبدیل شده است. در واقع طبق اطلاعیه کپ‌کام، این بازی حالا در جایگاه «پرفروش‌ترین بازی تاریخ این شرکت» قرار گرفته است. گرچه این خبر، بر اساس معیارهای خود کپ‌کام ممکن است که واقعیت هم داشته باشد، با این وجود کپ‌کام بازی‌های دیگری نیز داشته که از نظر تعداد واحدهای فروخته شده، رقم‌های بالاتری نیز ثبت کرده‌اند. در هر صورت، این نکته قابل چشم‌پوشی نیست که Monster Hunter: World به واقع به یک اثر بسیار موفق تبدیل شده و بسیاری از منتقدین آن را تحسین کرده‌اند. شما می‌توانید نقد و بررسی بازی‌مگ از این بازی که امتیاز ۹ از ۱۰ نیز دریافت کرده را نیز مطالعه کنید.

اطلاعیه اخیر، از طریق گزارش مالی جدید که توسط کپ‌کام و به مناسبت پایان سال مالی در ۳۱ مارس (۱۱ فروردین) برگزار شد صورت گرفت. براساس این گزارش، بازی Monster Hunter: World کمک بزرگی به کپ‌کام و رشد درآمد شرکت به ۹۴٫۵ میلیارد ین (۸٫۴ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه) داشته است. گفتنی است که درآمد خالص شرکت نیز در این سال مالی ۱۶ میلیارد ین بوده که در این بخش نیز کپ‌کام، افزایش ۱۷٫۵ درصدی را نسبت به مدت مشابه در سال گذشته شاهد است.

کپ‌کام به غیر از Monster Hunter: World، عناوین دیگری همچون Monster Hunter XX و Ultra Street Fighter II: The Final Challengers در نینتندو سوییچ را هم به عنوان بازی‌هایی با عملکرد عالی اعلام کرد. کپ‌کام همچنین به عنوان یکی از مهم‌ترین برنامه‌های آینده شرکت برای رشد درآمدزایی، به «قدرتمندتر کردن بخش فروش دیجیتالی بازی‌ها» اشاره کرد که سودآوری خالص‌تر و بیشتری نسبت به روش سنتی و فیزیکی به دنبال دارد. یکی دیگر از برنامه‌های اعلام شده کپ‌کام، سرمایه‌گذاری بیشتر روی بخش eSport است که حداقل در خود ژاپن صورت خواهد گرفت.

براساس این گزارش، کپ‌کام درخصوص سرمایه‌گذاری در بخش eSport، با توجه به افزایش هرچه بیشتر محبوبیت جهانی این پدیده و رشد درآمدهای این بخش در ژاپن بسیار جدی است، و قصد اولویت‌بخشی بیشتری را به آن دارد. اخیرا نیز اعلام شده که این شرکت، یک واحد و بخش کاملا ویژه و تخصصی در زمینه eSport نیز راه‌اندازی کرده است.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.