نویسنده: Ali شنبه، 21 بهمن 1396
ساعت 21:23

نقد و بررسی Monster Hunter: World

5 از 5

نقد و بررسی بازی Monster Hunter: World

ادامه سری بازی مانستر هانتر بعد از سال‌ها بالاخره روی کنسول‌‌های خانگی و با شعار جذاب برای طرفداران قدیمی و ورود راحت به این دنیا برای بازیکنان جدید منتشر شد. هدف بازی همینطور که در اسم آن هم آمده بسیار ساده است و آن چیزی نیست جز شکار هیولاها. شما در نقش یک شکارچی از ناوگان پنجم هستید که برای مطالعه‌ی اژدهاهای باستانی یا همان Elder dragons پا به جهان جدید و دست نخورده می‌گذارید. بخش داستانی بازی در همان دقایق ابتدایی و برخورد کشتی شما با هیولای غول‌پیکری به نام Zorah Magdaros که تمام بدنش را مواد مذاب پوشانده است، شروع می‌شود. در بخش داستانی بازی شما ردپای Zorah Magdaros را دنبال می‌کنید و سعی می‌کنید تا بفهمید چرا چنین هیولایی به این جهان آمده‌ است و همینطور که از غریزه یک شکارچی برمی‌آید، در صدد به دام انداختن این هیولا و یا شکار آن هستید.

2Zorah Magdaros

 برای این امر 14 سلاح در دسترس شما است که می‌توانید بر حسب علاقه خود یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. سلاح‌ها دارای تنوع مناسبی هستند و مبارزه با هریک از آن‌ها، تجربه‌ی خاص و متفاوتی برای شما به ارمغان می‌آورد. همینطور لازم نیست در انتخاب یک سلاح وسواس زیادی به خرج دهید، چون که هر زمانی خواستید، می‌توانید سلاح خود را تعویض کنید و با صرف کمی زمان، آن را به سطح سلاح فعلی‌تان ارتقا دهید. هر سلاح کمبوی مخصوص به خود را دارد که می‌توانید با رفتن به زمین تمرین بازی، آن‌ها را یاد بگیرید و اگر می‌خواهید کمبو و فن‌های پیشرفته‌تری را یاد بگیرید، فکر بدی نیست که به اینترنت سری بزنید. با وجود اینکه زمان زیادی از عرضه بازی نمی‌گذرد، راهنماها و ویدیوهای زیادی نوشته و تولید شده‌اند که می‌توانند شما را راهنمایی کنند. همچنین در کنار سلاح اصلی‌تان، شما یک کمانچه نیز همراه خود دارید که بسته به اینکه با چه مهماتی آن را مجهز می‌کنید، جریان مبارزه را به سود خود برگردانید.

7نمونه‌ای از اسلحه‌های بازی

مبارزه‌های بازی کاملا روان و مناسب طراحی شده‌اند و بسته به اینکه شما در حال مبارزه با چه هیولایی و یا اینکه در چه محیطی هستید به سبک و استراتژی خاصی نیز نیاز دارید؛ از این رو مبارزه‌ها به هیچ عنوان خسته کننده و خطی نمی‌شوند. در جریان مبارزه هیچ خط سلامتی‌ای برای هیولاها نمایش داده نمی‌شود و شما با تغییر شکل و رفتار هیولاها می‌فهمید که در حال پیشرفت هستید. به عنوان مثال، هر چه به آخر یک مبارزه نزدیک می‌شوید، قسمت‌هایی از بدن هیولا مانند شاخ و یا دم آن‌ها کنده می‌شوند و به زمین می‌افتند. در دقایق آخر مبارزه نیز هیولا بصورت لنگان لنگان از شما فرار می‌کند و به لانه‌اش می‌رود تا با استراحت کمی از قوای از دست رفته خود را دوباره به دست بیاورد. در جریان تمام مبارزه‌ها موجود گربه مانندی که نژاد آن پالیکو نامیده شده است، شما را همراهی می‌کند و بسته به نقشی که برایش تعریف کرده‌ و سلاح، زره و ابزاری که با آن‌ها پالیکوی خود را مجهز کرده‌اید به شما در مبارزات کمک می‌کند.

5پالیکو

اگر باز هم در مبارزه‌ای به مشکل برخوردید و متوجه شدید که شکار هیولا از عهده‌تان خارج است، می‌توانید با آنلاین شدن و پرتاب منور sos از بقیه بازیکن‌ها کمک بخواهید. در بیشتر ماموریت‌ها امکان ملحق شدن تا حداکثر سه نفر دیگر به شما وجود دارد تا به شما کمک کنند. با هر بار اضافه شدن یک بازیکن به ماموریت، سلامتی و قدرت دفاعی هیولا نیز تغییر می‌کنند و بیشتر می‌شوند. همچنین اگر بیشتر از ده دقیقه از شروع یک ماموریت گذشته باشد، آیتم‌های کمتری به بازیکنی که بعد از این مدت به بازی پیوسته است، اهدا می‌شود. در کل قسمت چندنفره بسیار خوب و جذاب طراحی شده است که با چشم پوشی از مشکلات کوچک آن مانند نیاز به دیدن کات سین مخصوص هر هیولا قبل از اینکه بقیه بازیکنان بتوانند به شما ملحق شوند، ساعات بسیار سرگرم کننده‌ای را برای شما رقم می‌زنند. در کل به شما پیشنهاد می‌کنم اگر امکانش را دارید حتما ماموریت‌هایتان را بصورت چند نفره انجام دهید چون که هم کار راحت‌تری در شکار هیولاها پیش رو خواهید داشت و هم اینکه لذت بیشتری از بازی خواهید برد.

6لذت بیشتر شکار با کار تیمی

 ماموریت‌های اصلی بازی به سه دسته گشت و گذار، به دام انداختن و شکار تقسیم می‌شوند. در حالت گشت و گذار شما به مکان‌های جدیدی می‌روید و سعی در شناخت محیط، موجودات آنجا و پیدا کردن محل مناسبی برای چادر زدن و راه‌اندازی کمپ هستید. همچنین در یک ماموریت شما نباید همیشه یک هیولا را شکار کنید، بلکه با به دام انداختن آن می‌توانید جایزه‌های دیگری بدست بیاورید که کار شما را در ماموریت‌های آتیِ‌تان راحت‌تر می‌کنند. اما همینطور که شما آیتم‌های بهتری نسبت به شکار با به دام انداختن هیولاها بدست می‌آورید، انجام آن نیز سخت‌تر است و شما نیاز به مقدمات و صبر و شکیبایی بیشتری دارید. ماموریت‌های خاصی هم وجود دارند که وقتی آنلاین شوید به لیست ماموریت‌های شما اضافه می‌شوند که محدودیت زمانی برای انجام آن‌ها وجود دارد؛  با به پایان رساندن این ماموریت‌ها، جایزه‌های خاصی مانند اضافه شدن شخصیت Aloy از بازی Horizon Zero Dawn، دریافت می‌کنید.

8زره مخصوص Horizon Zero Dawn

 در ابتدای بازی شما با انجام هر تعداد از ماموریت‌‌های اصلی رتبهِ‌تان یک پله ارتقا پیدا می‌کند. این رتبه مشخص می‌کند که شما می‌توانید چه ماموریت‌هایی و با چه درجه سختی‌ای قبول کنید. تا پایان بخش داستانی، رتبه شما تا سطح 15 ارتقا پیدا می‌کند، ولی در کل و با پایان ماموریت‌های اصلی می‌توانید تا رتبه 100 نیز پیشرفت کنید. ماموریت‌ها تا 5 ستاره سطح پایین محسوب می‌شوند و با 6 ستاره به بعد سطح بالا. با رسیدن به ماموریت‌های سطح بالا، هیولاها نیز ارتقای رتبه پیدا می‌کنند و از پا درآوردن‌ آن‌ها نیز سخت‌تر می‌شود. ولی با شکست آن‌ها، شما آیتم‌های جدیدی بدست می‌آورید که بوسیله آن‌ها می‌توانید سلاح‌تان را قوی‌تر کنید و همچنین زره‌های بهتری بسازید که تا قبل از آن امکانش را نداشتید.

4زره‌های High rank

زمان‌هایی هم که در حال انجام ماموریت نیستید، کارهای زیادی در پایگاه‌تان برای انجام دادن دارید. شما می‌توانید به زمین تمرین بروید و سلاح‌های جدید خود را امتحان کنید، به گروه تحقیقات پایگاه سفارش به بار آوردن آیتمی که زیاد استفاده می‌کنید را بدهید و سپس آن‌ها را برداشت کنید، موجودات کوچکی که درحین بازی گرفته‌اید را در اتاقتان آزاد کنید، به گروهی از پالیکوها بگویید به قسمتی از نقشه بروند؛ آیتم‌های خاصی را پیدا کنند و برای شما بیاورند، به کشتی‌ای که هرچند بار یک دفعه به پایگاه‌تان می‌آید، سفارش محصولات خاصی را بدهید که در جای دیگری امکان خرید آن وجود ندارد، تله‌ها و معجون‌های مورد نیازتان را بسازید و بسیاری از کارهای دیگر که شما را سرگرم خود خواهند کرد.

گرافیک بازی به خوبی حس و حال یک طبیعت متروک و دست نخورده و هیولاهای درنده‌ی آن را به شما منتقل می‌کند. شاید در ابتدا ناهماهنگی دیالوگ‌ها و تکان خوردن دهان افراد کمی توی ذوق بزند، ولی بعد از گذشت چند ساعت از بازی این امر برای‌تان عادی خواهد شد و زیاد اذیتتان نخواهد کرد. اگر بازی را با PS4 PRO انجام دهید به شما امکان اجرای بازی با رزولوشن بالاتر، جزئیات بیشتر و یا فریم‌ریت بالاتر داده خواهد شد ولی این تغییرات خیلی چشم‌گیر نیستند و با همان ورژن معمولی PS4 نیز می‌شود حداکثر لذت را از بازی برد. صداگذاری هیولاها و موسیقی بازی نیز به خوبی کار شده‌اند و در هارمونی کامل با محیط و دیگر اجزای آن هستند. هر هیولا صدا و نعره‌‌های خاص خودش را دارد که همراه موسیقی حماسی هنگام مبارزه‌ها موجب ترشح هر چه بیشتر آدرنالین و غرق شدن شما در مبارزه می‌شود.

3پایگاه شکارچیان به نام آسترا

تمامی اجزای بازی در هماهنگی کامل با یکدیگر هستند و همانطور که کپکام قول آن را داده بود، تجربه‌ای ناب را برای شما به ارمغان خواهد آورد. شاید لازم باشد بازیکانان جدید کمی زمان را صرف آشنایی با بازی و منوهای زیاد و پیچ در پیچ آن کنند، ولی این زمان آنقدر زیاد نخواهد بود که حوصله‌ی آن‌ها را سر ببرد و این بازیکنان خیلی سریع خود را غرق در این دنیای جذاب خواهند یافت. بازی محتوای زیادی برای ارائه دارد و با توجه به مکانیک‌های مختلفی که در آن بکار رفته است، حتی با پایان یافتن قسمت داستانی که نزدیک 60 ساعت طول می‌کشد، به هیچ عنوان برای شما تکراری نخواهد شد و همیشه کار جدیدی برای تجربه پیدا خواهید کرد. در سخن آخر اگر به دنبال تجربه‌ای خاص، متفاوت و سرگرم کننده هستید و به سبک نقش‌آفرینی نیز علاقه دارید، Monster Hunter World انتخاب مطمئنی خواهد بود که شما را ناامید نمی‌کند.

Ali | نقد و بررسی | 10/02/2018
گرافیک
9.0
گیم پلی
10
سرگرم کنندگی
8.0
موسیقی و صداگذاری
9.0
ارزش تجربه
9.0
کپکام با انتقال سری بازی مانستر هانتر به کنسول‌های نسل هشتم به دنبال جذب همزمان طرفداران قدیمی این سری و همچنین بازیکنان جدید بوده و در این امر هم بسیار موفق عمل کرده است. بازی دارای محیط‌های زیبا و بکری است و هیولاهای آن با جزئیات زیاد و شخصیت‌های مخصوص به خود طراحی شده‌اند که با سیستم مبارزه روان و ساده، تجربه‌ی نابی را برای شما رقم می‌زنند. بخش چند نفره بازی با چشم پوشی از مشکلات کوچک آن نیز دو چندان بر این جذابیت افزوده‌اند. بازی مملو است از محتوا و تجربه‌های تازه که شما را تا مدت‌ها سرگرم خود خواهند کرد. اگر مایل به تجربه به یادماندنی‌ای در بازی‌های نقش‌آفرینی هستید از Monster Hunter World به هیچ عنوان غافل نشوید.
نقاط قوت
  • دنیایی زیبا و مملو از محتوا
  • هیولاهای طبیعی و منحصر به فرد
  • مبارزه های جذاب و به یادماندنی
نقاط ضعف
  • مشکلات و ایرادات جزئی بخش چند نفره
  • انیمیشن ناهماهنگ تکان خوردن دهان افراد با دیالوگ‌ها
8.6/10

امتیاز شما

(23 رای )
9.0/10
عالی
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.