نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع چهارشنبه، 19 ارديبهشت 1397
ساعت 08:00

مایکروسافت در حال تشکیل یک تیم ایکس باکس در سانتا مونیکا است

0 از 5

به نظر می‌رسد که مایکروسافت برنامه‌های جدی برای تشکیل یک تیم بازی‌سازی جدید در سانتا مونیکا دارد.

در طول چند سال اخیر، مایکروسافت عمدتا به خاطر فقدان عناوین انحصاری کافی برای ایکس‌باکس وان زیر ذره‌بین انتقادات قرار داشته است. گرچه این پلتفرم در طول این مدت، چندین بازی انحصاری بزرگ، از جمله آخرین عنوان آن‌ها یعنی بازی دزدی دریایی Sea of Thieves را هم در لاین‌آپ خود عرضه کرده، اما اتفاقاتی چون تاخیر خوردن بازی Crackdown 3 برای سال ۲۰۱۸، و لغو شدن کامل یکی از عناوین جدید و موردانتظارشان یعنی Scalebound در سال ۲۰۱۷، نگرانی‌های زیادی را در بین طرفداران ایجاد کرده که تاکنون نیز ادامه داشته است. به هر شکل، این طرفداران هنوز سوالاتی دارند که مایکروسافت چه عناوین بزرگ دیگری در دست توسعه دارد.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ به تازگی طرفداران شاهد یک فرم استخدام از جانب مایکروسافت بودند، که به نظر به هدف‌گذاری این شرکت برای ساخت یک تیم بازی سازی داخلی اشاره می‌کند. طبق این آگهی، مایکروسافت در پی استخدام یک «مدیر برنامه‌ریزی ارشد» در سانتا مونیکای کالیفرنیا است. طبق توضیحات این آگهی استخدام، وظیفه این مدیر ارشد، «استخدام استعدادها، ساخت یک استودیو و ایجاد یک فرهنگ سازمانی برای این تیم است. همچنین این شخص باید با مدیریت، توسعه‌دهندگان و سهام‌داران کلیدی "برای ساخت یک سری بازی جدید" همکاری کند.»

گفتنی است که هدف مایکروسافت از ساخت این تیم جدی است و از شرایط لازم برای استخدام این مدیر، داشتن ۱۰ سال سابقه کاری مرتبط و قابل بررسی، ۴ سال تجربه در پست‌های سرپرست ارشد، تهیه‌کننده اجرایی یا بالاتر، و در نهایت آگاهی و دانش مورد نیاز در پروسه ساخت عناوین کاملا جدید و اوریجینال است که بنا به اعلام مایکروسافت از شرایط تصدی این پست هستند. در ادامه این پیش‌نیازها، مایکروسافت به «داشتن تجربه عرضه بازی‌هایی با استاندارد AAA» و همچنین «تجربه مدیریت، کار و همکاری با توسعه‌دهندگان داخلی و خارجی از سراسر جهان» نیز اشاره کرده است.

گفتنی است که این آگهی استخدام، در حالی توسط مایکروسافت منتشر شده که حالا زمان کوتاهی از استخدام درل گرگر، از مدیران ارشد سابق اکتیویژن می‌گذرد. در خبر استخدام گرگر توسط مایکروسافت، اعلام شد که این شخصیت کهنه‌کار صنعت گیم، قرار است نقشی کلیدی در تیم مدیریت اجرایی استودیوهای مایکروسافت بر عهده بگیرد. در این میان و طبق LinkedIn، این کار نیز در سانتا مونیکا عملیاتی می‌شود که باز هم نشانه دیگری از نقش این مدیر اجرایی، در تصمیم اخیر مایکروسافت و تشکیل تیم بازی‌سازی جدید در این منطقه است. همچنین با در نظر گرفتن اینکه بازی God of War، به عنوان یک بازی انحصاری بسیار موفق در پلتفرم رقیب هم در استودیو «سونی سانتا مونیکا» ساخته شده است، به نظر منطقی است که مایکروسافت نیز به دنبال ساخت تیم بازی‌سازی از استعدادهای این منطقه باشد.

در هر صورت جامعه طرفداران ایکس باکس، مشتاقانه منتظر دیدن بازی‌های اوریجینال و انحصاری بیشتری از جانب استودیوهای داخلی مایکروسافت هستند و گزارش اخیر، یک خبر بزرگ و خوشحال‌کننده برای آن‌ها است. گفتنی است که مایکروسافت از قبل نیز وعده معرفی چندین بازی جدید و انحصاری را در رویداد E3 امسال داده که طبق گزارش‌ها، بسیاری نیز برای عرضه تا حداکثر ۱۲ ماه آینده برنامه‌ریزی شده‌اند. با در نظر گرفتن آن گزارش، تصمیم مایکروسافت در ساخت تیم جدید بازی‌سازی، نشان‌دهنده استراتژی بلند مدت‌تری است و این شرکت برای فراتز از ۱۲ ماه آینده برنامه‌ریزی می‌کند. به هر شکل، مایکروسافت اخیرا تلاش‌های گسترده‌ای به خرج داده تا نگرانی طرفداران و منتقدان را پیرامون مشکل کمبود بازی‌های انحصاری در دست توسعه برطرف کند.

کنفرانس مایکروسافت در E3 2018 قرار است یک روز زودتر از مراسم رسمی E3، یعنی در روز یکشنبه ۱۱ ژوئن (۲۱ خرداد) و در ساعت ۰۰:۳۰ بامداد به وقت ایران شروع شود. گرچه طبیعتا، مدت زیادی تا معرفی پروژه جدید مایکروسافت در استودیو جدید سانتا مونیکا زمان نیاز است؛ با این حال طرفداران، امیدوار به شنیدن خبرهای بیشتری از عناوین انحصاری جدید ایکس‌باکس وان در E3 امسال هستند.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.