نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع پنج شنبه، 27 ارديبهشت 1397
ساعت 09:00

GTA V در حال نزدیک شدن به عدد ۱۰۰ میلیون نسخه فروش است

5 از 5

کمپانی تیک-تو، اخیرا در جدیدترین گزارش مالی خود، به فروش ۹۵ میلیون نسخه‌ای بازی GTA V اشاره کرده است.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ بازی Grand Theft Auto V همچنان به سودآوری دیوانه‌وارش ادامه می‌دهد. این بازی جهان‌باز پلی استیشن 4، ایکس‌باکس وان و PC طبق جدیدترین گزارش، حالا به فروش ۹۵ میلیون نسخه‌ای دست پیدا کرده است. این خبر به تازگی توسط کمپانی مالک شرکت راک‌استار یعنی Take-Two، و در جریان گزارش مالی این شرکت اعلام شده است. این میزان، نشان‌دهنده فروش ۵ میلیون نسخه دیگر از بازی از حدود سه ماه پیش تاکنون است.

باید گفت که این میزان فروش یک موفقیت عظیم برای شرکت راک‌استار محسوب می‌شود. بازی GTA V تقریبا به شکل پیوسته و منظم، مدت‌هاست که هر ماه در فهرست ۱۰ بازی پرفروش آمریکا، بریتانیا و استرالیا دیده می‌شود که برای یک بازی، که تاریخ اولین عرضه آن به سال ۲۰۱۳ بر می‌گردد آماری خیره‌کننده است. همچنین یکی از رویدادهای محرکه در فروش بیشتر، احتمالا به عرضه نسخه GTA V Premium Online Edition بازی مربوط می‌شود که اخیرا عرضه شد و شامل یک بسته از بازی اصلی، ورژن بروزرسانی شده GTA Online و پول اضافی داخل بازی بیشتر بود.

 GTA Online

ماد GTA Online نیز پس از چندین سال از زمان عرضه، عملکردی عالی داشته است. در سه ماهه قبلی سال مالی که پایان‌بخش سال مالی گذشته در ۱۱ فروردین بود، جی‌تی‌ای آنلاین عملکرد بسیار خوب و فراتر از انتظار Take-Two را به ثبت رساند. با این وجود Take-Two به همین میزان اطلاعات بسنده کرده و جزئیات بیشتری پیرامون سودآوری و آمارهای بازیکنان این ماد به اشتراک نگذاشت.

سیستم اصلی سودآوری در GTA Online به شکل خریدهای درون‌برنامه‌ای است. این مدل تجاری در قالب آمارهای «خرج‌های مکرر مشتری» Take-Two دسته‌بندی می‌شود که شاهد رشد بالای آن در هر سال هستیم. این موفقیت در حالی است که یکی از مدیران Take-Two اخیرا گفته بود که بازیکنان GTA Online می‌توانند منتظر دریافت محتواهای بیشتری برای این ماد در آینده باشند. به هر شکل راک‌استار به شکل منظم با ارائه محتواهای جدید، همواره در حال تازه نگاه داشتن GTA Online بوده است.

گفتنی است که یکی از نکات جالب این گزارش مالی، صحبت‌های استراوس زلنیک، رئیس شرکت Take-Two بود که نظراتش را پیرامون اینکه چرا بازی GTA V همچنان به موفقیت و فروش ادامه می‌دهد بیان کرد:

فکر می‌کنم کار منحصر به فردی که راک‌استار گیمز نمایش داد، امکان ساخت بازی بود که رویکردی آسان در دسترسی داشت ولی برای بهترین‌شدن نیاز به کار سخت بود. شما می‌توانید GTA V یا GTA Online را با انواع روش‌ها شروع کنید. اگر یک گیمر حرفه‌ای باشید، بازی را بسیار قانع‌کننده خواهید دید. اگر گیمر متوسط باشید، شما باز هم تجربه بسیار قانع‌کننده‌ای خواهید داشت. در بازی محتواها و جزئیات بسیار زیادی وجود دارد که هر مدل بازیکن، می‌تواند تجربه‌ای دقیقا مختص به خودش را تولید کند که او را همچنان برای ساعت‌های بسیار بسیار زیادی سرگرم کند.

بازی بزرگ بعدی راک‌استار، عنوان بسیار مورد انتظار Red Dead Redemption 2 خواهد بود. این بازی قرار است در تاریخ ۲۶ اکتبر  (۴ آبان) برای دو کنسول ایکس باکس وان و پلی استیشن 4 منتشر شود. در خبری دیگر از Take-Two، این کمپانی به تازگی اعلام کرد که یک بازی جدید از 2K Games (احتمالا Borderlands 3 یا BioShock) با تاخیر در عرضه مواجه شده است.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.