نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع دوشنبه، 31 ارديبهشت 1397
ساعت 09:00

Resident Evil 7 برای نینتندو سوییچ تایید شد

5 از 5

کپ‌کام به تازگی خبر عرضه Resident Evil 7 برای نینتندو سوییچ را در قالب نسخه ابری تایید کرد.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ شرکت کپ‌کام، سازنده و ناشر بازی Resident Evil 7 به تازگی تایید کرده است که این بازی، قرار است به زودی و تحت عنوان «نسخه ابری» به کنسول هیبریدی نینتندو سوییچ نیز راه پیدا کند. این بازی، از طریق سرویس ابری (Cloud Service) در دسترس کاربران سوییچ قرار می‌گیرد و طبق همین گزارش، قرار است در روز ۲۴ می (۳ خرداد) برای کاربران ژاپنی در دسترس قرار بگیرد.

بنابر این گزارش، این بازی تحت ورژن نسخه ابری (Cloud Version) نام‌گذاری شده، چون بازی فقط از طریق سرویس ابری و آنلاین، و تنها با دانلود حجمی معادل ۴۵ مگابایت قابل تجربه است. دیگر پیش‌نیازها برای تجربه بازی روی نینتندو سوییچ اتصال به اینترنت دائم خواهد بود. همچنین با توجه به گزارش Nintendo Everything، بازیکنان می‌توانند تا ۱۵ دقیقه از بازی را به شکل رایگان تجربه کنند؛ پس از این مدت، با پرداخت ۲۰۰۰ ین (حدود ۱۸ دلار)، امکان بازی برای ۱۸۰ روز دیگر نیز فراهم خواهد شد.

سرویس بازی ابری، به نوعی از تجربه بازی اطلاق می‌شود که بازیکن بدون نیاز به نصب کامل یک بازی، آن را در پلتفرم خود به شکل استریم و آنلاین بازی می‌کند. گفتنی است که نسخه ابری بازی رزیدنت اویل 7، شامل محتویاتی چون بازی اصلی و هچنین بسته‌های الحاقی و گسترش‌دهنده Banned Footage Volume 1-2، End of Zoe و Not a Hero نیز خواهد بود. شما می‌توانید تریلر منتشر شده برای این نسخه را نیز در ادامه مشاهده کنید.

 

 

بازی Resident Evil 7: Biohazard اولین بار در ۲۴ ژانویه ۲۰۱۷ (۵ بهمن ۱۳۹۵) برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن ۴، ایکس‌باکس وان و PC عرضه شد. بازی درمجموع با نقدهای بسیار مثبتی از جانب منتقدین مواجه شد و آن‌ها عمدتا رزیدنت اویل ۷ را به خاطر داستان‌سرایی، اتمسفر و نمایش کلی بازی مورد ستایش قرار داده بودند. Resident Evil 7 در نقد و بررسی بازی‌مگ نیز امتیاز بسیار خوب ۸٫۴ از ۱۰ را دریافت کرده بود. این بازی همچنین غیر از بازخوردهای مثبت در میان منتقدین، از نظر تجاری نیز بسیار موفق عمل کرد و براساس آخرین گزارش کپ‌کام، فروش این بازی از مرز ۵٫۱ میلیون نسخه عبور کرده است.

ذکر این نکته نیز جالب است، که گرچه بازی عمدتا آمارهای بسیار خوبی ثبت کرده ولی Resident Evil 7 از حیث فروش بر حسب تعداد واحد، تاکنون پایین‌تر از بسیاری از بازی‌های قبلی این سری قرار داشته است. براساس آمارهای موجود، این بازی از نظر تعداد واحد به فروش رفته پشت سر بازی Resident Evil 3 قرار دارد. همچنین براساس همین گزارش، بازی قبلی این سری از خط اصلی دنیای رزیدنت اویل، آماری بسیار بهتر ثبت کرده بود و رزیدنت اویل ۶، از سال ۲۰۱۲ تاکنون موفق به فروش ۱۰ میلیون نسخه شده است.

کپ‌کام تاکنون به این نکته اشاره نکرده که نسخه ابری بازی که قرار است تحت پلتفرم نینتندو سوییچ در دسترس قرار بگیرد، غیر از ژاپن به دیگر مناطق جهان نیز راه پیدا خواهد کرد یا خیر. گرچه این موضوع کاملا محتمل است ولی مشخص نیست که این عرضه دقیقا با همین ساختار ابری معرفی شده در ژاپن باشد، و احتمالا باید منتظر اخبار تکمیلی پیرامون عرضه در سایر مناطق جهان بود.

گفتنی است که این اطلاعیه تنها چند هفته مانده به رویداد E3 2018 منتشر شده است، که انتظار می‌رود بازی‌های بسیار بیشتری برای پلتفرم نینتندو سوییچ و سایر پلتفرم‌ها نیز معرفی شود.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.