نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع پنج شنبه، 03 خرداد 1397
ساعت 22:15

مدت زمان تقریبی تکمیل بازی Detroit: Become Human مشخص شد

4 از 5

جدیدترین سرگرمی تعاملی کوانتیک دریم، فردا عرضه خواهد شد و حالا زمان تقریبی برای تکمیل Detroit: Become Human نیز مشخص شده است.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ دارندگان پلتفرم PS4 از فردا به شکل رسمی می‌توانند شاهد عرضه بازی Detroit: Become Human باشند. جدیدترین بازی کوانتیک دریم و دیوید کیج، یک بازی داستان‌محور و اتمسفریک پیرامون خودآگاهی و مرز میان ربات‌های اندرویدی و انسان‌ها است. به تازگی، بسیاری از منتقدین بازخوردها و نقدهای خود را نیز پیرامون بازی مطرح کرده‌اند و درمجموع، با توجه به امتیاز متای کنونی بازی یعنی 80 از 100، به نظر با یک بازی قابل قبول و خوب مواجه هستیم. بازی «دیترویت: بیکام هیومن» همان طور که اشاره شد، جدیدترین اثر دیوید کیج است و طبق روال همیشگی این کارگردان، این بازی نیز یک تجربه از نوع «سرگرمی تعاملی» است و انتخاب‌ها و تصمیماتی که بازیکن در طول بازی اتخاذ می‌کند، در شکل‌گیری بقیه مسیر داستانی کاملا تاثیرگذار خواهد بود. با توجه به این رویه، ممکن است بسیاری از طرفداران مایل باشند که بدانند، این بازی برای تکمیل به چند ساعت گیم‌پلی نیاز دارد. پاسخ کلی این خواهد بود که این موضوع، کاملا متکی به بازیکن، انتخاب‌هایش و مسیری خواهد بود که به عنوان داستان خواهد ساخت.

بنابر این گزارش، بازیکنانی که تنها به فکر تکمیل سریع داستان هستند، بازی را باید بین ۸ تا ۱۰ ساعت تکمیل کنند. با این حال اگر بازیکنان دیگری باشند که قصد وقت گذاشتن بیشتر و ساخت یک داستان جزئی‌تر را داشته باشند، نیاز به جستجو در محیط، جمع‌آوری آیتم، دیالوگ و ... باشند نیز می‌توانند یک تا دو ساعت دیگر نیز به مدت زمان بازی اولیه خود اضافه کنند.

با در نظر گرفتن اینکه کوانتیک دریم در این بازی، تقریبا مسیرهای داستانی را سه برابر بیشتر از Heavy Rain کرده است، سازندگان به طور مشخص این قصد را داشته‌اند که بازیکن حتما بازی را تا چند بار دیگر به پایان برساند. به گفته کوانتیک دریم، برگشتن به بازی و دیدن همه احتمالات، گزینه‌ها و نتایج حاصله ممکن از آن‌ها، نیازمند وقت گذاشتن بیشتر یعنی در حدود ۴۰ ساعت گیم‌پلی خواهد بود.

از طرف دیگر، قطعا کسانی که به دنبال کسب تروفی پلاتینیوم بازی هستند نیز باید وقتی به مراتب بیشتر از این‌ها صرف کنند، که نیاز به تجربه بازی برای بیش از یک بار خواهد داشت. این به این دلیل است که به بازیکنان، برای انتخاب و طی کردن دیگر مسیرهای ممکن داستانی نیز تروفی‌های مجزا داده می‌شود. به این ترتیب بازیکن با یک بار بازی و طی کردن تنها یک مسیر ممکن داستانی، قادر به کسب همه تروفی‌ها نیست و از این نظر، کسب تروفی بیشتر نیز یکی از روش‌های تشویق بازیکنان برای دیدن همه مسیرهای داستانی ممکن در بازی خواهد بود.

با در نظر گرفتن همه شرایط، باید گفت که بازی دیترویت در ذات خود،  یک بازی طولانی محسوب می‌شود. یک بازی با انبوهی از مسیرهای داستانی قابل پیشروی، بازی با یک فیلمنامه و اسکریپت عظیم ۲۰۰۰ صفحه‌ای و محیط‌هایی مملو از آیتم‌ها و موارد مخفی که قابل جمع‌آوری هستند، همه و همه سبب می‌شود که تجربه چندباره این بازی باارزش‌تر گردد. به هر شکل همان طور که اشاره شد و اگر تخمین‌های کوانتیک دریم درست از آب در بیاید، بازیکنانی که قصد دارند یک بار بازی را تکمیل کرده و آن را کنار بگذارند، بین ۸ تا ۱۰ ساعت گیم‌پلی و بازیکنانی که قصد دارند بازی را تا جایی که امکانش وجود دارد تکمیل کنند، باید چیزی حدود ۴۰ ساعت به تجربه گیم‌پلی بازی بپردازند.

بازی Detroit: Become Human، قرار است فردا 25 می (۴ خرداد) به شکل انحصاری برای پلتفرم پلی‌استیشن 4 عرضه شود.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.