نویسنده: مهدی افتخاری پنج شنبه، 10 خرداد 1397
ساعت 19:21

عنوان Horizon Zero Dawn در اوایل ساختش خسته کننده بود

2 از 5

عنوان Horizon Zero Dawn در اوایل کار کمی خسته کننده بود.

این بازی در زمان انتشار خود موفقیت چشم گیری را به دنبال داشت، اما شرکت سونی زیاد به آن امیدوار نبود.

در فوریه امسال، سونی اعلام کرد که بیش از 7 میلیون نسخه از این عنوان به فروش رفته است. بنابراین Horizon Zero Dawn تبدیل به پر فروش ترین فرنچایز جدید روی PS4 شد.

اما اینطور که پیداست، در ابتدای کار، زمانی که بعد از دو سال نمونه سازی بالاخره شرکت Guerrila بازی را به سونی نشان داد، سونی در مورد اندازه بازی، امکان پذیر بودن قابلیت‌هایش و علاقه بازیکنان به بازی ابراز نگرانی کرد. این چیزی است که تهیه کننده اجرایی بازی، آنجی اسمتس، امسال در کنفرانس Nordic Games گفت.

ما انتظار چنین چیزی را نداشتیم. بخاطر اینکه متوجه نقاط ضعف بازی نشدیم.

نکته جالب اینجاست که بازی Horizon همزمان با Dark Silence به سونی نشان داده شد. سونی به این نتیجه رسید که ساخت Horizon به صرفه‌تر و منطقی‌تر است، بنابراین آن‌ها به عنوان Dark Silence اهمیت زیادی ندادند.

Horizon-Zero-Dawn-Size-P1

دنیای Zero Dawn به هیچ عنوان کوچک نیست، اما در ابتدای کار نقشه بازی بزرگ‌تر از ترکیب نقشه Skyrim، GTA V، World of Warcraft و GTA San Andreas بود.

این اندازه دیوانه کننده باعث شد که تیم سازنده تمرکزش را از دست بدهد و مجبور شدند برای رفع این مشکل جلسه‌ای تشکیل داده تا فاکتورهای مهم‌تری را در اولویت قرار دهند.

در زمان معرفی بازی در E3 2015، از آن استقبال زیادی شد. اما هنگامی که تست کنندگان بازی را برای اولین بار دیدند، به گفته آن‌ها بازی فوق العاده خسته کننده بود. سفر کردن از یک نقطه به نقطه دیگر در بازی ساعت‌ها طول می‌کشید و گشت و گذار در نقشه برای بازیکنان زننده می‎شد. Guerrila وقت بیشتری برای رفع مشکلات بازی در نظر گرفت و خوشبختانه موفق به بر طرف کردن نقاط ضعف بازی قبل از انتشار آن در سال 2017 شد.

مسلما ساخت Horizon Zero Dawn بجای Dark Silence انتخاب درست بود و خود سونی هم متوجه شد که ماجراجویی‌های Aloy تبدیل به یکی از موفقیت‌های چشم گیر PlayStation خواهد شد. امیدواریم که در آینده ادامه این فرنچایز را ببینیم.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.