نویسنده: مهدی افتخاری دوشنبه، 28 خرداد 1397
ساعت 10:08

عنوان Days Gone در حین بازی هیچ بارگذاری نخواهد داشت

5 از 5

همانند بسیاری از بازی‌های جهان باز دیگر، عنوان Days Gone در داخل بازی بارگذاری ندارد.

علاوه بر این ویژگی، تمامی محیط‌های داخلی در بازی قابل اکتشاف هستند. به عبارت دیگر، هیچ ساختمان یا محیط داخلی در بازی وجود ندارد که دارای در قفلی باشد و از وارد شدن شما جلوگیری کند. هر دوی این مشخصه‌ها در بازی‌های جهان باز زیاد دیده می‌شوند، پس مسلما خبر خوبیست که سونی بند(Sony Bend) در ساخت این سبک دقت زیادی به خرج داده و تمامی نکات لازم را رعایت کرده است.

اینکه بازی به شما اجازه می‌دهد تا وارد محیط‌های داخلی شوید از اهمیت بالایی برخوردار است، چرا که فرار کردن و پنهان شدن از دست دشمنان زامبی مانند که به آن‌ها فریکر(Freakers) گفته می‌شود، یکی از لازمه‌های زنده ماندن در بازی است. هیچ چیز بدتر از این نیست که در حال فرار کردن از دشمنان، توسط یک در قفل که محیط داخل آن جزئی از بازی نیست متوقف شوید.

مشخصه دوم، یعنی اینکه داخل بازی بارگذاری یا لودینگ وجود ندارد، یکی از لازمه‌های هر عنوان جهان باز است. بهترین چیز درباره این عنوان‌ها این است که شما به راحتی خود را در آن‌ها گم می‌کنید و در دنیای بازی غرق می‌شوید. بارگذاری‌های در حین بازی باعث می‌شوند که روند آن آسیب ببیند و دنیای آن فقط مانند یک دنیای مجازی به نظر برسد.

اما یک نکته منفی وجود دارد، به جای بارگذاری‌های داخل بازی، ممکن است یک بارگذاری طولانی در ابتدای کار وجود داشته باشد تا تمامی محیط‌ها و جزئیات داخل بازی لود شوند. به گفته سازندگان Days Gone، این عنوان اصلا آسان نیست و با وجود اینکه امکان دارد بازیکنان دفعات زیادی بمیرند، امیدواریم که لودینگ‌های طولانی در تجربه ما از بازی تاثیر بدی به جای نگذارند.

برای آن دسته از افرادی که نمی‌دانند، عنوان Days Gone یک بازی جهان باز اکشن ماجراجویی است که اتفاقات آن در یک دنیای بعد از آخرالزمان خطرناک رخ می‌دهند. شما در نقش دیکون جان بازی می‌کنید، یک موتور سوار که در این دنیا به دنبال یک دلیل برای زندگی کردن است. این عنوان اولین بار در جشنواره PAX سال 2016 معرفی شد و نخستین IP جدید شرکت سونی بند بعد از بازی Syphon Filter است. در حال حاضر بازی Days Gone برای کنسول PS4 در دست ساخت است و در تاریخ 3 اسفند به بازار عرضه خواهد شد.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.