نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع سه شنبه، 29 خرداد 1397
ساعت 09:00

ساکرپانچ از اینکه Assassin’s Creed قبلی در ژاپن اتفاق نیافتاد خوشحال بود

4.5 از 5

استودیو ساکرپانچ، سازنده بازی موردانتظار Ghost of Tsushima از اینکه بازی Assassin’s Creed سال گذشته، در یک دوره تاریخی در ژاپن اتفاق نمی‌افتاد خوشحال بود.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ برای تمامی افرادی که رویدادهای خبری E3 2018 را دنبال کردند، نمایش ساکر پانچ با Ghost of Tsushima در کنفرانس سونی به شکل تحسین‌برانگیزی چشم‌نواز بود. این نمایش همراه با تریلر گیم‌پلی، نماها و جلوهای بصری فوق‌العاده خیره‌کننده‌ای داشت و بسیاری از طرفداران سونی را نسبت به این بازی انحصاری پلی‌استیشن 4 امیدوار کرد. در این بازی بازیکن در نقش یک سامورایی، بایستی ماجراجویی خود را در عصر کاماکورای ژاپن دنبال کند. با فضاسازی جزیره تسوشیما در اوایل رویداد حمله مغول‌ها به ژاپن، ساکرپانچ عملا یک بازی اکشن ماجراجویی با المان‌های «تاریخ واقعی» ساخته است که همواره وعده ارائه یک گیم‌پلی منحصربه‌فرد نیز برای آن می‌داد. نیت فاکس از ساکرپانچ اخیرا در جریان مصاحبه‌ای، اشاره کرده که او و تیمش بسیار خوشحال هستند که قبل از سری Assassin’s Creed وارد دنیای ژاپن شدند.

در مصاحبه اخیر که توسط Kotaku انجام شده است، Nate Fox از استودیو Sucker Punch مورد سوال قرار گرفت که آیا او یا اشخاص دیگری از جانب ساکر پانچ در این زمینه از یوبی‌سافت اطلاعاتی گرفته بودند یا خیر. این موضوع از آن جهت است که پیرامون سری بازی‌های Assassin’s Creed نیز به عنوان بازی‌های اکشن-ماجراجویی و تاریخی، بارها شایعاتی درباره پرداخت یک بازی از این سری به دوران ژاپن فئودالی به گوش رسیده بود. او در این زمینه گفت:

هیچ کس در ساکر پانچ با یوبی‌سافت صحبتی نداشته است. با این حال در E3 سال گذشته، من به شخصه به شدت مضطرب و نگران بودم ... و درنهایت خوشحال شدم که آن بازی [Assassin’s Creed Origins] در دنیای مصر باستان اتفاق می‌افتاد.

در زمینه بازی Assassin’s Creed Origins سال گذشته غیر از ساکر پانچ، بسیاری از طرفداران نیز خوشحال بودند که این سری با بازی جدید خود به مصر باستان رفته است. این با توجه به بازخوردهای بسیار مثبت طرفداران و منتقدان به بازی Origins بود که خصوصا در زمینه گردش مفهومی و عمق‌دار در کشور مصر، پرداخته شدن به اسطوره‌شناسی‌های مصر باستان و وقایع تاریخی این دوره، بازی Origins با نقدهای مثبتی مواجه شد و کم‌تر کسی را از رفتن به سمت مصر ناامید کرد. این بازی همچنین در نقد و بررسی اختصاصی بازی‌مگ نیز امتیاز ۸٫۱ از ۱۰ را دریافت کرده است. در زمینه صحبت‌های فاکس از ساکر پانچ، دلیل خوشحالی آن‌ها بیشتر به این موضوع مربوط است که آن‌ها مایل نبودند اثر درحال ساخت‌شان درنهایت به یک بازی کلون و شبیه به Assassin’s Creed تبدیل شود.

با در نظر گرفتن همه گزارش‌ها، به نظر می‌رسد که Ghost of Tsushima جاه طلبانه‌ترین عنوان در میان عناوین ساکر پانچ است و به عنوان مقایسه، نمایش‌های گیم‌پلی این بازی از ارتقاها و تفاوت‌های فنی بسیار بارزی نسبت به Infamous یا Sly Cooper برخوردار بود. البته پیرامون آن‌ها، این موضوع مطرح نیست که بازی‌های قوی نبودند ولی احتمالا هیچ کدام روایتگر یک بازی داستان‌محور و با فضایی سنگین مثل Ghost of Tsushima نبودند. خبرهایی پیرامون این بازی نیز وجود داشت که ساکر پانچ، رسما تایید کرده که امکان تجربه کل این بازی به زبان ژاپنی و زیرنویس انگلیسی نیز وجود دارد و مشخص است که این استودیو، تا چه میزان مایل به ارائه یک تجربه نزدیک به واقعیت در ژاپن بوده است.

بازی Ghost of Tsushima اولین بار در سال ۲۰۱۷ به شکل رسمی رونمایی شد و در E3 امسال نیز یکی از محورهای اصلی کنفرانس خبری سونی بود. این بازی نمایش خیره‌کننده‌ای در کنفرانس امسال داشت ولی سونی تاریخ عرضه مشخصی برای آن اعلام نکرده است. پیش‌بینی می‌شود که این بازی احتمالا در سال ۲۰۱۹ و به شکل انحصاری برای پلتفرم پلی‌استیشن 4 منتشر شود.

لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.