نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع سه شنبه، 29 خرداد 1397
ساعت 11:00

بازی‌سازان دیگر تریلر گیم‌پلی جدید The Last of Us Part 2 را متفاوت می‌بینند

5 از 5

به تازگی طراح ارشد انیمیشن‌سازی استودیو Motive از الکترونیک آرتز، اقدام به انتشار یک ویدیو تحلیل فنی از انیمیشن‌های تریلر اخیر بازی The Last of Us Part II کرده است.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ یکی از به یادماندنی‌ترین لحظات در رویداد E3 2018، نمایش تریلر گیم‌پلی از بازی The Last of Us Part II بود؛ جایی که سونی پس از مدت‌ها گمانه‌زنی سرانجام نمایش هیجان‌انگیزی از این بازی مورد انتظار خود را به اشتراک گذاشت. با این حال چیزی که غالبا درباره E3 فراموش می‌شود، این است که این تنها طرفداران و گیمرها نیستند که خبرها و نمایش‌های مرتبط با بازی‌های مورد انتظار خود را دنبال می‌کنند؛ بلکه این فرصتی نیز برای توسعه‌دهندگان و بازی‌سازان نیز هست تا درنهایت ببینند که سایر استودیوهای بازی‌ساز مشغول انجام چه کارهایی هستند. در این زمینه، باید گفت که چه اتفاقی می‌افتد اگر یک انیمیشن‌ساز صنعت گیم، تریلری از گیم‌پلی یک بازی بزرگ را ببیند؟ به نظر می‌رسد که اغلب این افراد زمان خیلی زیادی را صرف تحلیل این نمایش‌ها می‌کنند تا چیزهای بیشتری یاد بگیرند.

ویدیویی که در پایین مشاهده می‌کنید، توسط Dan Lowe طراح ارشد انیمیشن از استودیو EA’s Motive ساخته شده است که یک تحلیل عمیق فنی پیرامون آنچه ناتی داگ از بعد انیمیشن سازی در The Last of Us Part 2 انجامش داده می‌باشد. ویدیو این بازی‌ساز شامل یک بازه زمانی طولانی است که از بعد فنی، سعی می‌کند ساختار انیمیشن‌ها در این بازی را توضیح دهد و بیش از یک ساعت هم طول دارد. - بنابراین شما احتمالا یا از دیدن آن حیرت‌زده می‌شوید یا آن را خسته‌کننده می‌یابید. - در هر صورت این پدیده بسیار نادری است که تقریبا در هیچ‌جایی در صنعت گیم دیده نمی‌شود؛ اینکه یک بازی‌ساز حرفه‌ای تلاش کند تا کار هنوز عرضه نشده یک استودیو بازی‌ساز دیگر را با دقت و به شکل عمومی تحلیل کند.

با این وجود، Lowe در یک توییت گفته که این موضوع اصلا هم چیز عجیبی نیست و فقط نکته اینجاست که اغلب سازندگان این تحلیل‌های خودشان را عمومی نمی‌کنند. او در یک توییت پیرامون تریلر گیم‌پلی بازی لست آو آس 2 و ویدیو تحلیلی خودش گفته است:

آن چیزی که درباره تریلر گیم‌پلی‌های ناتی داگ باید بدانیم، این است که همیشه فردای این نمایش‌ها همه بازی‌سازان در سراسر دنیا فریم به فریم آن را تحلیل می‌کنند، تا بفهمند که این استودیو واقعا چطور از پس انجام چنین کاری بر آمده است.

با درنظر گرفتن این صحبت، باید گفت که اکثر این بازی سازان معمولا تحلیل‌ها و افکارشان را عمومی نمی‌کنند. شما در ادامه می‌توانید این ویدیو تحلیلی Dan Lowe از استودیو موتیو را تماشا کنید.

برای دانلود این ویدیو به نماشا مراجعه کنید

پس از به اشتراک‌گذاری این ویدیو، تعدادی دیگر از بازی‌سازان نیز به تحلیل Lowe پیرامون انیمیشن‌های تریلر و همچنین کار بزرگی که ناتی داگ انجامش داده واکنش نشان دادند.

در این زمینه، یک بازی ساز دیگر نیز در یک پست توییتری، گفته که در مجموع افراد ناتی داگ هر کاری را درست و از روش‌های غیر مرسوم انجام می‌دهند. او در این زمینه گفته است:

چیزی که اینجا مطرح است این است که آن‌ها هر کاری را درست انجام می‌دهند و کارهایی را انجام می‌دهند که شما اصلا به انجام دادن‌شان اصلا فکر نمی‌کردید. من راه‌های ساده‌تری برای طراحی انیمیشن‌های از قبل آماده می‌شناسم ولی چیزی که در تریلر دیدیم این بود که اکثر نمایش اصولا از قبل تعیین‌شده نبود.

پیش از این نیز در بازی‌مگ مطالعه کردید که کارگردانان The Last of Us 2 جزئیات بیشتری از انیمیشن‌ها و فرایندهای تازه گیم‌پلی در بازی را توضیح داده و نظریات برخی از جمله دیوید آنفوسی را که معتقد بودند تریلر نمایش‌داده شده، نه یک گیم‌پلی تریلر بلکه یک کار کاملا انیمیشنی بوده را رد کردند.

به هر حال، تحلیل جدید فنی و فریم به فریم Dan Lowe  از گیم‌پلی تریلر جدید بازی Last of Us Part II، می‌تواند به مخاطبان عادی نشان دهد که یک نمایش چنددقیقه‌ای گیم‌پلی چگونه ساخته می‌شود و سازندگان دیگر چگونه آن را تفسیر می‌کنند.

بازی The Last of Us Part II همان طور که اشاره شد در کنفرانس اخیر سونی شاهد نمایش تریلر جدیدی از گیم‌پلی و وقایع داستانی بازی بود که می‌توانید آن را در بازی‌مگ مطالعه کنید. ناتی داگ و سونی هنوز پیرامون تاریخ عرضه بازی اطلاعیه نداده‌اند ولی این بازی قرار است به شکل انحصاری برای پلتفرم پلی‌استیشن ۴ عرضه شود.

لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.