نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع جمعه، 15 تیر 1397
ساعت 08:00

برای Red Dead Redemption 2 انتظار فروشی بیش از GTA 5 وجود ندارد

0 از 5

با نزدیک شدن به موعد انتشار بازی Red Dead Redemption 2، تیک-تو صحبت های جدیدی درباره فروش بازی کرده است.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ پروژه بعدی و شدیدا موردانتظار Rockstar Games، بازی Red Dead Redemption 2 است که بنا به بررسی‌های مختلف تحلیلگران، کاندیدای اول تبدیل شدن به «پرفروش‌ترین بازی سال ۲۰۱۸» خواهد بود. با وجود توافق نظر روی فروش عظیمی که در انتظار این بازی است، شرکت Take-Two به عنوان کمپانی مالک راک‌استار گیمز معتقد است که این میزان فروش به اندازه بازی Grand Theft Auto V خواهد شد. صحبت‌های جدید توسط استراوس زلنیک مدیرکل شرکت تیک-تو مطرح شده که گفته بود نه فقط Red Dead 2، بلکه هیچ بازی دیگری بعید است که بتواند به اندازه GTA V بفروشد. براساس آخرین گزارش موجود، بازی جی‌تی‌ای 5 تاکنون موفق به فروش بیش از «۹۵ میلیون نسخه» شده که آن را خیلی راحت به عنوان یکی از موفق‌ترین محصولات کل دنیای سرگرمی در تاریخ بشر تبدیل می‌کند. با وجود این اظهارنظر، زلنیک نسبت به موفقیت بازی رد دد 2 هم ابراز اطمینان کرده است. او در این ارتباط گفت:

این خیلی سخت است که انتظار داشه باشیم هرچیز دیگری از نظر سوددهی، به خوبی [بازی GTA V] به عنوان پرسودترین محصول سرگرمی تاریخ عمل کند... فکر نمی‌کنم اصلا این یک انتظار منطقی هم باشد. امیدواری و البته اعتقاد ما به این هست که Red Dead Redemption 2 یک محصول فوق‌العاده نوآورانه خواهد شد و [از نظر سوددهی] بسیار عالی هم عمل می‌کند. فراتر از این، البته فکر نمی‌کنم چه من یا کس دیگر بتواند چیزی بگوید. ما باید این بازی را عرضه کنیم و بینیم درنهایت بازیکنان چه نظری دارند.

بازی اورجینال Red Dead Redemption که در سال ۲۰۱۰ عرضه شد هم یک موفقیت عظیم بود. آن بازی تا سال ۲۰۱۳ فروش ۱۳ میلیون نسخه‌ای را تجربه کرد و قطعا از آن تاریخ تاکنون، این آمار بیشتر هم شده است. در زمینه بازی دوم، تیک-تو گرچه نسبت به موفقیت بازی ابراز امیدواری و اطمینان کرده ولی این کمپانی تاکنون پیش‌بینی از فروش بازی منتشر نکرده است. در این زمینه، برخی تحلیلگران البته اظهارنظر کردند و یکی از آن‌ها برای مثال، از «فروش حداقل ۱۵ میلیون نسخه‌ای» Red Dead 2 صحبت می کنند. در آوریل همین سال هم تحلیلگری به نام Doug Creutz به مقایسه نقش بازی GTA V برای راک‌استار و Thriller برای «مایکل جکسون» پرداخت، و گفت که بعید است هیچ چیز دیگری توسط راک‌استار بتواند موفقیت عظیم آن بازی را تکرار کند.

صحبت کلی کرویتز این بود که بازی GTA V تبدیل به یک استثنا عجیب در صنعت گیم، و از حیث فروش شده است. در سال‌های اخیر اکثر کمپانی‌های بازی‌ چه آن‌ها که میزان فروش محصولاتشان را اعلام و حتی آن‌ها که اعلام نمی‌کنند، شاید بدون تردید بتوان گفت که حداقل در طول چندین سال اخیر هیچ بازی وجود نداشته که به اندازه این یک بازی فروش داشته باشد. او درنهایت از تخمین حدود «۶ میلیارد سودآوری» این بازی برای سازندگانش گفت که باعث می‌شود این بازی، تبدیل به موفق‌ترین اثر سرگرمی از هر نوعش در تاریخ بشر شود. با این حال همان طور که گفته شده، صحبت‌ها به شکل تخمینی و بدون استناد به سوابق و اطلاعات رسمی است.

Red Dead Redemption 2 John Marston 2

صرف نظر از همه این موارد، بازی GTA V قطعا یک مورد منحصربه‌فرد هم هست؛ این بازی ابتدا در سال ۲۰۱۳ برای ایکس‌باکس 360 و پلی‌استیشن 3 عرضه شد و در ادامه، نسخه نسل هشتمی آن نیز برای پلتفرم‌های PC، ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن 4 منتشر شد. در واقع زمان عرضه منحصربه‌فرد این بازی در انتهای نسل هفتم (زمانی که پلتفرم‌ها دارای بیشترین، و با ثباط‌ترین جامعه طرفداران بودند) و در ادامه عرضه نسخه بهبودیافته نسل هشتمی در اوایل کار نسل جدیدتر کنسول‌ها، و عطش بالای طرفداران برای دسترسی سریع‌تر به سخت‌افزار جدید هم از جمله دلایل موفقیت عظیم بازی در زمینه فروش یاد می‌شود.

در زمینه Red Dead Redemption 2، این بازی در اواخر اکتبر امسال عرضه می‌شود که دوره شلوغی برای عرضه بازی‌های بزرگ خواهد بود. بازی‌های بزرگ دیگری از جمله Battlefield V، Call of Duty: Black Ops 4، Assassin's Creed Odyssey و Fallout 76 درفاصله ماه‌های اکتبر و نوامبر منتشر می‌شوند. زلنیک در مصاحبه اخیر، در زمینه فروش بازی ابراز نگرانی‌هایی هم کرده است:

ما هم در برخی زمینه‌ها نگرانی و ترس داریم... فکر می‌کنم مقدار کمی نگرانی و عدم اطمینان بابت عرضه هم چیز خوبی باشد. من شیفته این جمله هستم که غرور و تکبر دشمنی برای ادامه موفقیت است. ما به موفقیت‌مان باور نداریم تا وقتی که بازی را عرضه کنیم. درواقع ما هیچ وقت ادعای پیروزی نمی‌کنیم تا وقتی که واقعا این اتفاق بیافتد. ما واقعا رقبایی بسیار قدرتمند، باهوش و توانمند داریم که آثار بسیار عظیمی را وارد بازار می‌کنند و برای بردن این بازار، ما باید سخت‌تر از نفر دیگر کار کنیم.

بازی Red Dead Redemption 2 در تاریخ 26 اکتبر (4 آبان) برای کنسول‌های ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن 4 عرضه خواهد شد.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.