نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع جمعه، 15 تیر 1397
ساعت 09:00

در آینده یک Assassin’s Creed ممکن است شامل چند خط داستانی باشد

0 از 5

یوبی‌سافت مایل است در نسل بعدی، تقریبا همه بازی‌هایش را با محوریت سیستم «Games As a Service» عرضه کند.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ امسال قرار است یوبی‌سافت جدیدترین بازی از سری اساسینز کرید را با نام Assassin’s Creed Odyssey عرضه کند؛ بازی که وقایع داستانی آن در دوران «یونان باستان» اتفاق می‌افتد، و حالا بیشتر از همیشه شامل المان‌های RPG از جمله «انتخاب کاراکتر» و «سیستم دیالوگ‌های درختی» خواهد بود. به تازگی یکی از مسئولان ارشد یوبی‌سافت در وبلاگ رسمی این کمپانی، ابراز عقیده کرده که ممکن است در آینده و نسل بعدی کنسول‌های بازی، بازیکنان بتوانند در یک بازی به چند دوره تاریخی متفاوت از طریق آنیموس (دستگاه شبیه‌ساز وقایع گذشته در این سری) بروند. او در این زمینه گفته است:

برای مثال در یک بازی Assassin’s Creed، و در یک دنیا ما می‌توانیم چند دوره تاریخی متفاوت را داشته باشیم و از دستگاه آنیموس برای سفر و جابجا شدن در این دوره‌های تاریخی استفاده کنیم. یا همین تجربه در سایر بازی‌ها هم ممکن است اتفاق بیافتد و از طریق یک سیستم جابجایی، مناطق دیگر هم در یک دنیا در دسترس باشند. برای مثال در یک بازی Far Cry یا مثلا یک بازی از سری Watch Dogs، اینها شامل کشورهای یا مناطق مختلف در همان بازی و همان دنیا باشند که بازیکن بتواند در تجربه یکپارچه از همان یک بازی، بیش از یک خط داستانی یا دنیا را داشته باشد.

صحبت های جدید لایونل ریناد از یوبی‌سافت، البته با این حقیقت هم همزمان شده که این کمپانی هرچه بیشتر در حال حرکت کردن به سمت سیستم تجارتی «Games As a Service» می‌رود. در این روش به شکل ساده، دیگر حالت کنونی «تمام شدن یک بازی» به روشی منسوخ تبدیل می‌شود، و سازندگان مرتبا اقدام به عرضه محتواهای بزرگ یا کوچک (به عنوان سرویس) برای یک بازی از قبل فروخته شده می‌کنند. صحبت‌های رایناد به اینجا می‌رسد که:

سیستم کنونی درواقع هرسال دارد پیچیده‌تر و مبهم تر می‌شود. ما حالا دوره‌های «عرضه محتوای پس از عرضه» خیلی طولانی‌تری داریم که تقریبا برای همه بازی‌های ما هم به همین شکل هست. حتی بازی‌های تک‌نفره و اکشن-ماجراجویی ما هم محتواهای پس از عرضه زیادی می‌گیرند تا بازیکنان بیشتر در آن دنیاها باقی بمانند. پس این روند [برای ما] همین‌طور طولانی‌تر و مبهم‌تر می‌شود.

همه ما سرانجام زمانی را می‌بنیم که یک بازی، کاملا در حالت «عرضه محتوای پس از عرضه» قرار می‌گیرد. در این حالت هم محتواهای جدید برای بازی‌ها عرضه می‌شود، ولی در آن زمان ما تکنولوژی لازم را برای شکستن محدودیت فعلی Memory را نیز خواهیم داشت. محدودیت‌هایی که در تکنولوژی‌های پیش روی ما وجود نخواهد داشت.

در زمینه تکنولوژی‌های آینده، نزدیک‌ترین گزینه کنسول‌های نسل بعدی است که مدتی است بیش از همیشه زمزمه‌ها درباره آن زیاد شده و اخیرا هم در رویداد E3 2018، فیل اسپنسر به شکل رسمی کنسول‌های نسل بعدی ایکس باکس را تایید کرده بود. در این زمینه، مدتی قبل تر هم جان کودرا از سونی، اشاره کرده بود که «پلی‌استیشن 4 هم وارد دوره پایانی چرخه عمر خود شده است». همچنین یک احتمال دیگر درباره این صحبت جدید، امیدواری یوبی‌سافت به استفاده از تکنولوژی استریم بازی است که اخیرا چندبار توسط ایو گیلموت بیان شده بود. غیر از صحبت‌های جدید یوبی‌سافت درباره محدودیت نسل کنونی برای بازی‌های جدید، Bethesda هم صراحتا از بازی Starfield و The Elder Scrolls 6 نام برده که به خاطر ناکافی بودن تکنولوژی‌های کنونی، بایستی در نسل بعدی کنسول‌ها عرضه شوند.

بازی Assassin's Creed: Odyssey قرار است در 5 اکتبر 2018 (16 مهر ۹۷) برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و PC عرضه شود.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.