نویسنده: مهدی افتخاری دوشنبه، 18 تیر 1397
ساعت 10:59

انتخابات شما در Cyberpunk 2077 عواقبی به دنبال دارند

0 از 5

به گفته سازندگان بازی، انتخابات شما سیاه و سفید نیستند.

از بازی‌های شرکت CD Projekt Red انتظار می‌رود انتخاباتی در خود داشته باشند که شما را به فکر انداخته و باعث شود قبل از هر تصمیم گیری با خود کلنجار بروید. خوشبختانه بازی جدید این شرکت نیز، همانند بازی آخرشان یک سیستم انتخاب و عواقب عمیق خواهد داشت.

طبق گفته مایک پاند اسمیت، سازنده سایبرپانک 2020(یک بازی رو میزی)، و کسی که در ساخت بازی جدید شرکت CD Projekt Red دست دارد، بازی دارای یک سیستم انتخابی مناسب است. در این سیستم هیچ چیز به شکل سیاه و سفید نیست، به این معنی که امکان تشخیص خیر و شر وجود ندارد. علاوه بر این، تمامی انتخابات عواقبی به دنبال دارند.

 یکی از لازمه‌های بازی این است که برای هر عمل، عکس العملی وجود داشته باشد، در بازی سایبرپانک رومیزی نیز این قضیه صدق می‌کرد. برای مثال، اگر شما در سایبرپانک 2077 فردی را که عضوی از یک باند است به قتل برسانید، دوستان او در آینده به سراغ شما خواهند آمد.

گاهی یک تصمیم نه خوب است و نه بد و هیچ راه درستی وجود ندارد. گاهی عواقب کارهای شما غافلگیرتان می‌کنند. به عنوان مثال، هنگام رانندگی در اتوبان به یک راننده ناشی برمی‌خورید که شما را عصبانی می‌کند. با او جروبحث می‌کنید و وقتی به بانک می‌روید، همان فرد را می‌بینید که  پشت میز نشسته تا کار شما را راه بیندازد!

انتخابات ما همیشه خاکستری هستند و مسلما عواقبی را به دنبال خواهند داشت. چیزی که برای من بسیار جالب بود این است که در اولین تریلر بازی، از قطعه موسیقی با نام Personal Responsibility استفاده شده بود. این موسیقی همه چیز را در مورد سیستم انتخاب بازی روشن کرد.

اگر از طرفداران عنوان Witcher 3 یا دیگر بازی‌های شرکت CD Projekt هستید، پس مسلما با اینگونه سیستم آشنایی دارید. سیستم عواقب در بازی سایبرپانک 2077 خاص یا عجیب نیست و در اکثر بازی‌های دیگر هم دیده می‌شود، اما شکل پیاده سازی و اجرای آن در بازی خاص است، چرا که در هیچ بازی دیگری دیده نمی‌شود.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.