نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع دوشنبه، 18 تیر 1397
ساعت 09:00

کوئست‌ها در Assassin’s Creed Odyssey از تنوع بسیار بالایی برخوردارند

0 از 5

کارگردان بازی Assassin’s Creed Odyssey، از تنوع بسیار بالای کوئست‌های این بازی اطمینان خاطر داد.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ بازی Assassin’s Creed Odyssey از جمله مورد انتظارترین عناوین امسال کمپانی یوبی‌سافت است که مدتی پیش در رویداد E3 2018 رونمایی شد. این بازی یک سال پس از Origins عرضه می‌شود که بعد از یک سال غیبت این سری، با ورود خود تغییرات بنیادینی را به همراه آورد و در بازی جدید Odyssey، قرار است این تغییرات وارد سطح جدیدتری هم بشود. این سری در بازی «اوریجینز» بیش از پیش شکل و شمایل RPG پیدا کرد و حالا در بازی «اودیسه»، یکی از مهم‌ترین مباحث تکاملی این سری مربوط به «انتخاب‌های بازیکن» و تاثیر انتخاب‌ها روی همه اجزای بازی خواهد بود. این انتخاب‌ها هم همان طور که وعده داده شده، دایره وسیعی دارند و از انتخاب دیالوگ، گزینه‌های عاشقانه و حتی انتخاب شخصیت قابل بازی را در بر می‌گیرند.

با وجود همه این تغییرات و موارد جدیدی که قرار است در بازی اودیسه، به اوج خود در سری Assassin’s Creed برسد، برخی موارد هم هستند که از گذشته مورد نقد و بعضا اعتراض طرفداران واقع می‌شدند. یکی از این نکات منفی، اشاره به عدم تنوع کافی در مراحل جانبی و کوئست‌های این بازی‌ها بوده است. در واقع این نقد به عدم تنوع، فقط مربوط به بازی‌های جدیدی مثل اوریجینز نیست و دامنه انتقادات به بازی‌های سری، حتی به بازی‌های قدیمی‌تر و سال‌های قبل هم بر می‌گردد.

اخیرا «اسکات فیلیپس»، کارگردان خلاق بازی موردانتظار «اساسینز کرید: اودیسه» مصاحبه جدیدی انجام داده، و در طی آن پیرامون همین تنوع کوئست‌های بازی مورد سوال قرار گرفته است. به گفته او موردی نظیر تنوع دادن به کوئست‌ها از جمله مهم‌ترین آیتم‌های مورد تمرکز تیم توسعه بوده و آن‌ها فعالانه در این زمینه تلاش کرده‌اند. در واقع به نظر می‌رسد که تنوع‌بخشی بیشتر به کوئست‌ها، در یک ارتباط تنگاتنگی با «انتخاب‌های بازیکن» دارد و درواقع با انتخاب‌های بیشتر، راه برای کوئست‌های متنوع‌تر و بیشتر هم باز می‌شود. او در این زمینه گفته است:

من فکر می‌کنم که ما ارتقاهای بسیار عظیمی در رابطه با تنوع‌بخشی کوئست‌ها اعمال کردیم که تمرکز در این رابطه هم به انتخاب‌های بازیکن مربوط است. با دادن اختیار عمل به بازیکن برای انتخاب‌هایش، با دادن گزینه‌ها و آپشن‌های بیشتر، حتی نحوه تکمیل کردن یک کوئست و نحوه حتی تعامل، ورود و همچنین ادامه یک کوئست و اینکه چطور با شخصیت‌ها نقش‌آفرینی صورت می‌گیرد، همگی در تنوع بخشیدن به کوئست‌ها تاثیرگذار هستند... با توجه به اینکه شما برای اولین بار امکان انتخاب کردن شخصیت قابل بازی اصلی خودتان را دارید. این درنهایت منتهی به تجربه‌ای کاملا متفاوت می‌شود، که هم در بخش داستانی و هم دنیا و محیط پیرامونی، تعاملات و پویایی بسیار بیشتری وجود خواهد داشت. به این ترتیب گیم‌پلی نیز بازتاب این تنوع خواهد بود.

صحبت‌های جدید فیلیپس در زمینه تمرکز جدی روی متنوع شدن کوئست‌ها، قطعا برای طرفدارانی که همیشه این سری را به خاطر عدم توجه به این موراد مورد نقد قرار می‌دادند قطعا جذاب است. با این حال باید در نظر گرفت که اوریجینز هم تلاش زیادی برای رفع این مشکل داشت، اما مشکل عمده طولانی شدن بیش از حد کوئست‌ها، حس خسته‌کنندگی و مشکلات بد سیستم مخفی‌کاری باعث شده بود که این تلاش‌ها بعضا به چشم نیایند. باید امیدوار بود که در بازی جدید، این مشکلات هم برطرف شوند و این سری در حل این قبیل مشکلات هم به تکامل ادامه دهد.

بازی Assassin's Creed: Odyssey قرار است در 5 اکتبر 2018 (16 مهر ۹۷) برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و PC عرضه شود.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.