نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع دوشنبه، 18 تیر 1397
ساعت 08:15

حقیقتی جالب درباره Uncharted که احتمالا کسی نمی‌دانست

5 از 5

جاناتان کوپر از ناتی داگ، فاش کرده که UI قرمز در زمان اصابت گلوله در سری آنچارتد، به معنای وضعیت سلامتی بازیکن نیست.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ به نظر می‌رسد که پس از ۱۰ سال از خلق سری Uncharted، هنوز سورپرایزهایی درباره این سری بازی‌های محبوب ناتی داگ وجود دارد. به تازگی یکی از انیمیشن‌سازان این استودیو یعنی جاناتان کوپر، موردی را در توییتر فاش کرده که احتمالا تا قبل از این توسط هیچ کس کشف یا مورد اشاره هم واقع نشده بود. در واقع او فاش کرده که رابط کاربری (UI) خاص حین گیم‌پلی بازی، زمانی که نیتن هدف حمله قرار گرفته و رنگ محیط آهسته قرمز رنگ می شود، درواقع نشان‌دهنده یک سنجش وضعیت سلامتی نیست، بلکه این نشان‌دهنده «وضعیت شانس» بازیکن است! وقتی دشمنان با موفقیت نیتن را هدف حملات (شلیک موقف گلوله، ضربات مشت و ...) قرار می‌دهند، به معنی این است که نیتن دارد «شانسش» را از دست می‌دهد و ممکن است به همین دلیل کشته شود. درواقع این نقد گاهی به این سری وارد بود که چرا بازیکن تا حد زیادی ضد گلوله است، ولی درواقع حالا روشن شده که این موضوع عمدی بوده و UI قرمز اطراف صفحه نمایش نه اینکه نشان‌دهنده وضعیت سلامت نیتن باشد (چون او واقعا هم ضد گلوله است !) بلکه نشان‌دهنده شانس لحظه‌ای او برای زنده ماندن است. شما در ادامه توییت جاناتان کوپر را مشاهده می‌کنید:

این یک مورد جالب است! یک چیز جانبی که من در زمان ملحق شدن به تیم فهمیدم این بود: نیتن درواقع هیچ وقت صدمه‌ای از گلوله‌ها نمی‌بیند. UI قرمز که وارد شدن ضربه را نمایش می‌دهد در واقع نشان‌دهنده «شانس» دریک است که دارد تمام می‌شود. یعنی به زودی وقتی هم می‌رسد که دشمنان شلیک دقیق‌تری می‌کنند و نیتن را می‌کشند.

با وجود این افشاگری داخلی از ناتی داگ، هنوز هم البته نکاتی در این گفته وجود دارد و شاید هم این به معنی این است که دشمنان نیتن هم واقعا هدف‌گیری و تاکتیک‌های خیلی بدی دارند. به هرحال در برخی مواقع، این افشاگری ممکن است توضیح دهنده آن مشکلات دشمنان هم باشد.

نکته دیگر درباره توییت کوپر این است که در پاسخ به پست او، ایمی هنیگ یعنی کارگردان و نویسنده آنچارتدهای ۱ تا ۳ نیز این صحبت کوپر را تاید کرده است. هنیگ گفته که این روش، در واقع از ایده‌های اولیه ناتی داگ الهام گرفته شده که قصد داشت بازی‌های آنچارتد به «روح و اتمسفر» کلی فیلم های منبع الهام این بازی، مثل فیلم‌های ایندیانا جونز نزدیک باشد. در بسیاری از فیلم‌های اکشن مثل ایندیانا جونر، قهرمان داستان اغلب در مقابله با حجم بسیار زیادی از دشمنان زنده می‌ماند که در واقع بخش اعظم دلیل زنده ماندن هم، واقعا هدف‌گیری‌های بد دشمنان و شانس عجیب قهرمان داستان بود. این بخش شانس وهدف‌گیری عجیب ممکن است تا حد زیادی در بازی‌ها به خوبی پیاده سازی شده باشد ولی بازی‌های این سری، معمولا از دو درجه سختی Hard و Crushing هم تشکیل می‌شوند که در این دو حالت، دشمنان باهوش‌تر و مرگ‌بارتر می‌شوند. شما در ادامه توییت ایمی هنیگ را نیز مطالعه می‌کنید:

درست است! این در واقع مقصود اولیه بود (برای وفاداری هرچه بیشتر به روح و اتمسفر فیلم های منبع الهام که ما بررسی می کردیم)

جاناتان کوپر در بازی‌هایی نظیر Uncharted 4 و Uncharted: Lost Legacy با ناتی داگ همکاری داشته است. او درحال حاضر به عنوان یکی از انیماتورها در فرایند ساخت بازی شدیدا مورد انتظار The Last of Us: Part 2 فعالیت دارد.

گفتنی است که بازی آنچارتد 4، آخرین بازی از این سری بود که «نیتن دریک» را به عنوان قهرمان اصلی خود داشت و طبق برخی گزارش‌های اولیه، در واقع آخرین آنچارتدی هم بود که ناتی داگ برنامه داشت بسازد. با این حال با در نظر گرفتن عمق محبوبیت بالای این سری، این احتمال وجود دارد که در آینده باز هم شاهد بازگشت این سری، شاید با قهرمان جدید و استودیویی غیر از ناتی داگ باشیم.

  • Super Admin
    آفلاین
    عضویت: فروردين 1397
    نظرها: 38
    تشکر: 31
    تشکرشده: 29
    کنسول‌های بازی:

    آره واقعا ایده جالبیه و خوب هم پیاده شده یعنی هوش مصنوعی عمدا ضعیف شده. این Everyman بودن نیتن رو هم کامل می‌کنه grin

    ‏Projacker از این نوشته تشکر کرده است.
  • Registered
    آفلاین
    عضویت: آبان 1393
    نظرها: 84
    تشکر: 71
    تشکرشده: 96
    کنسول‌های بازی:

    چی باحال:) دمشون گرم، با وجود اینکه یکم تخیلیه ولی ایده جالبی داشتن.

لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.