نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع سه شنبه، 26 تیر 1397
ساعت 08:00

Red Dead Redemption 2 ممکن است دارای یک ماد بتل رویال باشد

0 از 5

مدیرعامل شرکت تیک-تو، وجود یک بخش با المان‌های بتل رویال را در بازی «رد دد 2» رد نکرده است.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ بازی Red Dead Redemption 2 به نظر بسیاری از فعالان صنعت گیم، می‌تواند به موفق‌ترین و پرسودترین بازی سال ۲۰۱۸ تبدیل شود و راک‌استار گیمز و Take-Two، تاکنون مانور زیادی روی روند توسعه بازی و کیفیت بالای آن داده‌اند. به طور کلی طرفداران منتظر یک عنوان نوآورانه، با گرافیک و جزئیات فنی قدرتمند و جذاب هستند که به تصحیح شرکت تیک-تو، هدف اصلی سازندگان اطمینان از ساخت یک بازی با کیفیت بوده و درآمدزایی از آن، در اولویت‌های آن‌ها قرار نداشته است.

بنا به تمامی گزارش‌ها، به طور کلی چنین فلسفه‌ای در کار راک‌استار و ساخت همه اجزای بازی Red Dead 2 جریان پیدا کرده و گفتنی است که حتی اگر بحث وجود یک بخش «بتل رویال» هم در این بازی مطرح باشد، باز هم هدف سازندگان ساخت یک تجربه کاملا منحصر به فرد خواهد بود. صحبت‌های جدید در مصاحبه تازه استراوس زلنیک، رئیس شرکت تیک-تو برداشت می‌شود که در این زمینه اشاره کرده که سازندگان قطعا وجود یک بخش با المان‌های بتل رویال را در بازی Red Dead Redemption 2 رد نمی‌کنند، ولی این چیزی نیست که آن‌ها بخواهند صرفا از یک ترند و جریان همه‌گیری که ایجاد شده پیروی کنند. به گفته او هیچ کس نمی‌خواهد کلون فورتنایت باشد. همچنین به نظر می‌رسد که با در نظر گرفتن فلسفه بازی‌سازی راک‌استار، آن‌ها فقط زمانی چیزی در بازی قرار می‌دهند که «در خدمت هسته اصلی سرگرمی‌سازی یک بازی» باشد. او در این زمینه گفت:

ما به نوعی در گذشته هم مکانیک‌ها و المان‌هایی که معرف یک بازی بتل رویال باشد را کار کرده بودیم... من این را رد نمی‌کنم، ولی اگر شما بخواهید از المان و مکانیکی که در این زمینه وجود دارد استفاده کنید، این حتما باید در خدمت هسته اصلی سرگرمی‌سازی یک بازی و با محور قرار دادن بازیکنان باشد. این در دیدگاه ما نمی‌تواند با محور قرار دادن سودآوری باشد. و اگر کسی موفقیت را در مشتق شدن از موفقیت دیگری ببیند، آن وقت می‌توانید مطمئن باشید که نخواهید توانست به موفقیت خودتان دست پیدا کنید... چون هیچ کس به دنبال کلونی از بازی Fortnite نیست. پس گفتن اینکه ای کاش ما یک Fortnite داشتیم و صحبت از چنین خیال‌پردازی‌هایی کمکی به ما نمی‌کند.

چنین روندی هم البته به معنی این نیست که پس شما دیگر نتوانید از المان‌ها و مکانیک‌هایی که در بازی‌های دیگر دیده می‌شود استفاده کنید... ما قطعا مخالف استفاده از چیزهایی هستیم که توسط افراد دیگر خلق شده‌اند و حتی می‌توانند باعث بهتر شدن تجربه سرگرمی بازی‌های ما شوند. پس اینجا لحظاتی هم وجود دارد که بخواهید از بخش‌های کوچکی از یک بازی الگو بگیرید، اما فکر می‌کنم اینجا تاکید خیلی زیادی روی این قبیل سوالات است که ممکن است توسط برخی مطرح شوند و اینکه «به بازی فورتنایت نگاه کن! بهتر نیست هر کاری که می‌کنید یک نمونه از آن بازی باشد؟» جواب این سوال قطعا خیر خواهد بود. اگر ما بخواهیم عرضه بزرگ آینده خودمان را به یک ورژن خسته‌کننده و غیرجذابی از فورتنایت تبدیل کنیم، می‌توانم به شما اطمینان بدهم که بازی با شکست مواجه می‌شود و این همچنین باعث شرمساری [برای برند] هم خواهد بود.

با توجه به این صحبت‌ها، احتمال وجود یک بخش با المان‌های ژانر بتل رویال که ریشه در کارهای قبلی راک‌استار داشته باشد، در بازی Red Dead Redemption 2 بسیار بالا خواهد بود. این بازی قرار است در ۲۶ اکتبر (۴ آبان) برای پلتفرم‌های ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن 4 عرضه شود.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.