نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع سه شنبه، 26 تیر 1397
ساعت 09:00

روایت داستانی Resident Evil 2 پیشرفته‌تر از نسخه اوریجنال است

0 از 5

کپ‌کام به تازگی جزئیات بیشتری درباره ویژگی‌های تازه بازی Resident Evil 2 جدید به اشتراک گذاشته است.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ تاکنون تقریبا همه طرفداران از نمایش‌ها و اطلاعات مختلفی که از ورژن بازسازی‌شده از بازی Resident Evil 2 به اشتراک گذاشته شده رضایت داشته‌اند. نمایش‌های جذاب این بازی نه فقط به خاطر این بوده که گیم‌پلی بازی واقعا خیره‌کننده نشان داده است، بلکه از این نظر هم مثبت بوده که این بازی، درواقع بازسازی یکی از بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین عناوین تاریخ صنعت گیم است. به این موارد، ذوق بالای کپ‌کام نیز اضافه می‌شود که ظاهرا از هر فرصتی که ممکن بوده استفاده کرده، تا این نسخه ریمیک، یک نسخه ارتقایافته از هر جهت ممکن نسبت به بازی اورجینال باشد.

کپ‌کام در این بازی نه فقط از نظر فنی، گرافیکی و بصری یک ریمیک ارتقایافته نسبت به نسخه اوریجنال عرضه خواهد کرد، بلکه آن‌ها در نحوه روایت داستان این بازی هم تغییرات بنیادی صورت داده‌اند. به تازگی در جریان مصاحبه‌ای که از مایک لون، مدیر برندهای کمپانی کپ‌کام منتشر شده، او در این زمینه مورد سوال واقع شد، که منظور کپ‌کام از تبلیغات زمان معرفی بازی و گفتن جمله «داستان‌سرایی عمیق» نسبت به بازی اورجینال چه بوده است. همچنین این سوال که آیا عمیق شدن داستان بیشتر به خاطر لوکیشن‌ها و جلوه‌های بصری ارتقایافته است یا اینکه صحبت از یک ساختارسازی و سرعت‌دادن به نحوه داستان‌گویی بازی اوریجنال است؟ لون در این زمینه گفت:

خوب قطعا در هر دو مورد...برای مثال مکان‌هایی در بازی اورجینال وجود داشت که شما صرفا از آنجا راه می‌رفتید یا می‌دویدید، یا با برخی افراد صحبت می‌کردید که دیالوگ‌های کمی داشتند. شما واقعا در بازی بازسازی شده در هر دو این موارد تجربه عمیق‌تری خواهید داشت. چیزی که شما به معنای واقعی می‌توانید دنبال کنید و برای مدت طولانی به تجربه بازی بپردازید. گاهی اوقات شما یک مقدار عمق بیشتری در آن شخصیت‌ها می‌بینید، یعنی آن‌ها بیشتر در روند داستان درگیر هستند تا شرایطی که در بازی اصلی داشتند. به هر شکل داستان‌سرایی قطعا ارتقاهای زیادی به خودش دیده و طبیعتا من نمی‌توانم بیش از این در این رابطه صحبت کنم.

صحبت‌های جدید کپ‌کام درواقع توضیحات تکمیلی و هم‌راستا با گفته‌های اخیر مسئولان این کمپانی نیز بوده است. در مصاحبه مشابهی که از لون منتشر شده بود، او به این نکته اشاره کرد که بازی ریمیک، نمی‌خواهد یک نسخه وفادار ۱ در برابر ۱ نسبت به بازی اورجینال باشد و تغییرات زیادی را شامل شده است. او در مصاحبه جدید به موارد تازه‌ای هم اشاره کرده که درباره تغییرات بازی نسبت به نسخه اصلی اشاره می‌کند:

ما در نسخه بازسازی شده، سعی کردیم از مواد اولیه و اصلی بازی اورجینال «رزیدنت اویل 2» استفاده کنیم و با استفاده از آن‌ها، یک تجربه جدید بسازیم. این یک تجربه جدید بر روی بازی اصلی است. چیزهای زیادی در این بازی اتفاق می‌افتد که انتظارش را ندارید و پازل‌ها و حتی جای دشمنان هم تغییر کردند... در زمینه زاویه دوربین، ما روش‌های مختلف حتی روش کلاسیک را هم امتحان کردیم ولی درنهایت به زاویه سوم شخص روی شانه رسیدیم. این به شکلی کار شده که حس می‌شود بهترین انتخاب برای این بازی است و چیزی شبیه رزیدنت اویل 4 یا Gears of War نیست. بازی همچنین فاقد بخش چندنفره و حتی کو-اپ است و مثل بازی اصلی، یک تجربه تک‌نفره خواهد بود... در زمینه صداگذاری و موسیقی متن هم مثل سابق، این بازی یک بازی وفادار ۱ در برابر ۱ نسبت به بازی اصلی نیست و گرچه ریمیکس‌هایی از موسیقی‌های خاطره‌انگیز در آن وجود دارد ولی مثل سایر بخش‌ها، در این زمینه هم کارهای جدید برگرفته از مواد اولیه بازی اورجینال اجرا شده است... نکته دیگر درباره این است که این بازی بروزرسانی مخصوص PS 4 Pro و Xbox One X خواهد داشت که در این شرایط، نرخ فریم بازی دیگر ۶۰ نخواهد بود و بازی با فریم‌ریت ۳۰ اجرا می‌شود.

در زمینه این بازی، پیش‌تر یک مصاحبه کامل از چالش‌های ساخت آن را هم در بازی‌مگ مطالعه کردید. بازی Resident Evil 2 قرار است در ۲۵ ژانویه ۲۰۱۹ (۵ بهمن ۹۷) برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن ۴، ایکس‌باکس وان و PC عرضه شود، و کپ‌کام درحال حاضر برنامه‌ای برای عرضه بازی روی نینتندو سوییچ نیز ندارد.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.