نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع پنج شنبه، 14 تیر 1397
ساعت 09:00

کپ‌کام درباره نام ساده و بدون Remake بازی Resident Evil 2 توضیح می‌دهد

0 از 5

کپ‌کام به تازگی توضیح داده که چرا نام بازی جدید رزیدنت اویل ۲ فاقد لفظ Remake است.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ کپ‌کام در جریان رویداد E3 2018، یکی از برجسته‌ترین لحظات کل E3 امسال را با نمایش تریلری از بازی Resident Evil 2 Remake رغم زد. کپ‌کام چند سال قبل به شکل رسمی خبر از ساخت نسخه بازسازی شده از بازی دوم سری رزیدنت اویل را تایید کرده بود، و بعد از مدت‌ها انتظار نیز امسال در کنفرانس سونی، یک گیم‌پلی تریلر جذاب از این بازی به نمایش درآمد. نکته مهم درباره نام این بازی، عنوان ساده Resident Evil 2 است که کپ‌کام در هیچ جایی از آن، رسما هم به لفظ Remake اشاره‌ای نکرده است. به تازگی یکی از مسئولین ارشد کپ‌کام، به این نکته اشاره کرده که استفاده نکردن از لفظ Remake عمدی بوده است.

گزارش جدید براساس صحبت‌های Mike Lunn، مدیر برندهای شرکت کپ‌کام مطرح شده است. براساس صحبت‌های او، بازی Resident Evil 2 سال ۲۰۱۹ قرار نیست یک نسخه بازسازی‌شده، و ریمیک «یک به یک» نسبت به نسخه اورجینال باشد؛ چون درواقع چیزهایی به آن اضافه و مواردی هم از بازی اوریجنال نادیده گرفته می‌شود. به همین منظور، کپ‌کام تصمیم گرفته تا نام رسمی این بازی را کاملا ساده و بدون استفاده از لفظ Remake معرفی کند.

این یک بازی وفادارانه یک به یک نخواهد بود... برای کسانی که یک بار بازی [اورجینال] را انجام دادند یا کسانی که صدها بار آن را به عنوان یکی از بازی‌های محبوب‌شان تکمیل کردند، ما می‌خواستیم بازی جدید برای هر دو دسته حس تازگی داشته باشد. برای همین هست که ما اسم بازی را Resident Evil 2 Remake نام‌گذاری نکردیم. این درواقع یک بازی کاملا جدید است که روی ساختار بازی اورجینال ساخته شده است.

پس برای مثال، یک بخش هست که وارد اداره پلیس شهر راکون می‌شوید، و یک lurker در پشت پنجره حرکت می‌کند. این اتفاق در هر مرتبه تجربه بازی اورجینال صورت می‌گیرد. ما این را به خاطر ترس‌های لحظه‌ای، پازل‌ها و چالش‌های دیگر در بازی جدید قرار ندادیم. ما می‌خواهیم حس وحشت را با این چالش‌های دیگر به بازیکنان منتقل کنیم. یعنی این روش که فقط جاها را تغییر دهیم نبوده و به نوعی همه چیز از نو تصور شده است. ما نمی‌خواستیم بازیکنان از قبل بدانند که پازل کجاست و به چه شکل حل می‌شود یا جای دقیق دشمنان کجاست. ما می‌خواهیم همه چیز سورپرایز کننده باشد و از همین رو تغییراتی [نسبت به بازی اورجینال] صورت گرفته است. ولی خوب در یک نگاه کلی، قوس اصلی داستانی خیلی شبیه به بازی اصلی خواهد بود. البته در همین زمینه هم سورپرایزهایی وجود دارد.

با توجه به بازخوردهای مختلف جامعه گیمینگ، به نظر می‌رسد که همه از رویکرد کپ‌کام برای ساخت این بازی استقبال کرده‌اند. به طور کلی طرفداران و منتقدین غیر از استقبال از اضافه‌شدن موراد جدید گیم‌پلی و داستانی یا حذف برخی بخش‌های بازی اورجینال، از تغییر زاویه دوربین از سوم شخص ثابت به حالت سوم-شخص-روی-شانه نیز به عنوان یکی دیگر از فاکتورهای مثبت بازی نگاه کرده‌اند.

نمایش اخیر بازی Resident Evil 2 در E3 تقریبا همه منتقدین و طرفداران را راضی کرد و اخیرا هم اعلام شد که این بازی، جایزه «بهترین نمایش E3 2018 را در جوایز E3 Game Critics Awards» به دست آورده است. بازی Resident Evil 2 قرار است در ۲۵ ژانویه ۲۰۱۹ (۵ بهمن ۹۷) برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن ۴، ایکس‌باکس وان و PC عرضه شود.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.